Pular para o conteúdo principal

Como enfrentar e entender a morte: como superar, e como não morrer segundo a Bíblia! Parte II também Inglês e grego


 Como enfrentar e entender a morte: como superar, e como não morrer segundo a Bíblia! Parte II
Como enfrentar e entender a Morte. Nós nos encolhemos quando pela primeira vez uma criança nos pergunta: "O que significa morrer?" Temos dificuldades de falar, ou até mesmo de pensar, na morte de alguém que amamos. A morte é o inimigo em comum de todas as pessoas em todos os lugares.
                    Quais são as respostas para as perguntas difíceis sobre a morte? Há vida após a morte? Será que voltaremos a ver nossos amados que morreram?
Enfrentando Destemidamente a Morte. Todos nós, em determinados momentos, talvez pouco depois do Falecimento de um amigo ou pessoa querida, temos a sensação que tem um vazio no coração, um
Sentimento de solidão que toma conta de nós e que nos conscientiza da finitude da vida. Com respeito a um assunto tão cheio de emoções, onde podemos aprender a verdade sobre o que acontece quando morremos?
O que acontece quando morremos? Felizmente, parte da missão de Cristo aqui na terra foi libertar "aqueles que durante toda a vida estiveram escravizados pelo medo da morte"   Hebreus 2:14  E, visto como os filhos participam da carne e do sangue, também ele participou das mesmas coisas, para que pela morte aniquilasse o que tinha o império da morte, isto é, o diabo; 15  E livrasse todos os que, com medo da morte, estavam por toda a vida sujeitos à servidão.” Na Bíblia, Jesus apresenta mensagens confortadoras, e responde claramente a todas as nossas perguntas sobre a morte e a vida futura.
Na Criação, Deus formou Adão do "pó da terra". Ele tinha um cérebro em sua cabeça pronto para pensar; sangue em suas veias pronto para correr. Então, Deus soprou em suas narinas o "fôlego de vida", e Adão se tornou "ser vivente" [em hebraico, 'alma vivente']. Note cuidadosamente que a Bíblia não diz que Adão recebeu uma alma; ao invés, diz que "o homem se tornou uma alma vivente". Com respeito a um assunto tão importante, tão cheio de emoções, onde podemos aprender a verdade sobre o que acontece quando morremos? Felizmente, parte da missão de Cristo aqui na terra foi libertar "aqueles que durante toda a vida estiveram escravizados pelo medo da morte" (Hebreus 2:15).
Na Bíblia, Jesus apresenta mensagens confortadoras, e responde claramente a todas as nossas perguntas sobre a morte e a vida futura.
Na Criação, Deus formou Adão do "pó da terra". Ele tinha um cérebro em sua cabeça pronto para pensar; sangue em suas veias pronto para correr. Então, Deus soprou em suas narinas o "fôlego de vida", e Adão se tornou "ser vivente" [em hebraico, 'alma vivente']. Note cuidadosamente que a Bíblia não diz que Adão recebeu uma alma; ao invés, diz que "o homem se tornou uma alma vivente". Quando Deus deu o fôlego de vida a Adão, a vida começou a fluir de Deus. A junção do corpo com o "fôlego de vida" tornou Adão "um ser vivente", "uma alma vivente". Por essa razão, poderíamos escrever a equação fundamental do ser humano da seguinte maneira: "Pó da Terra" + "Fôlego de Vida" = "Alma Vivente" Corpo sem Vida + Fôlego de Deus = Ser Vivente. Cada um de nós tem um corpo e uma mente racional. Enquanto continuarmos a respirar, seremos seres vivos, alma vivente.
3. O que acontece quando uma pessoa morre? Na morte reverte-se do processo criativo descrito em Gênesis 3: “19  No suor do teu rosto comerás o teu pão, até que te tornes à terra; porque dela foste tomado; porquanto és pó e em pó te tornarás.”
Diz assim em Ecl. 12. “7  E o pó volte à terra, como o era, e o espírito volte a Deus, que o deu.
             A Bíblia frequentemente usa as palavras hebraicas para "fôlego" e "espírito" alternadamente. Quando as pessoas morrem, o corpo se torna "pó", e o "espírito" (o "fôlego de vida") retorna para Deus, que foi a sua fonte. Mas o que acontece com a alma?
"Tão certo como eu vivo, diz o Senhor Deus,... todas as ALMAS são minhas;... a alma que pecar, essa morrerá. A morte é a cessação da vida. O corpo se desintegra e se torna pó, e o fôlego, ou espírito, volta para Deus. Somos uma alma com vida, mas na morte, nos tornamos apenas um cadáver, uma alma morta, um ser morto. Logo, os mortos não estão conscientes.
4. QUANTO SABE UMA PESSOA MORTA? Depois da morte, o cérebro se desintegra; ele não tem capacidade de saber ou relembrar de coisa alguma. Todas as emoções humanas cessam. "Para eles, o amor, o ódio e a inveja há muito desapareceram...". Eclesiastes 9:4  Ora, para aquele que está entre os vivos há esperança (porque melhor é o cão vivo do que o leão morto). 5  Porque os vivos sabem que hão de morrer, mas os mortos não sabem coisa nenhuma, nem tampouco terão eles recompensa, mas a sua memória fica entregue ao esquecimento. 6  Também o seu amor, o seu ódio, e a sua inveja já pereceram, e já não têm parte alguma para sempre, em coisa alguma do que se faz debaixo do sol.  Os mortos nada sabem Ecl.9:5
A morte é como um sono sem sonho; na verdade, a Bíblia chama a morte de “sono” em 54 vezes. Jesus ensinou que a morte é como um sono. Ele disse aos Seus discípulos:" João 11: “11  Assim falou; e depois disse-lhes: Lázaro, o nosso amigo, dorme, mas vou despertá-lo do sono. 12  Disseram, pois, os seus discípulos: Senhor, se dorme, estará salvo. 13  Mas Jesus dizia isto da sua morte; eles, porém, cuidavam que falava do repouso do sono. 14  Então Jesus disse-lhes claramente: Lázaro está morto; 15  E folgo, por amor de vós, de que Eu lá não estivesse, para que acrediteis; mas vamos ter com ele.
           Lázaro já estava morto por quatro dias quando Jesus chegou. Mas quando se dirigiram à tumba, Jesus provou que é tão fácil para Deus ressuscitar alguém dos mortos quanto é para nós acordar alguém que esteja dormindo. É muito confortador saber que nossos amados que já faleceram estão "dormindo", descansando em paz na confiança em Jesus. O túnel da morte, que nós mesmos poderemos atravessar algum dia, é um sono calmo e paz absoluta.        
5. Deus se esquece dos que estão dormindo o sono da morte? O sono da morte não é o fim da história. Na  tumba, Jesus disse a Marta, irmão de Lázaro: João 11: “25  Disse-lhe Jesus: Eu Sou a ressurreição e a vida; quem crê em mim, ainda que esteja morto, viverá; 26  E todo aquele que vive, e crê em Mim, nunca morrerá.
Crês tu isto?”  Se temos Cristo em nós, não morremos, dormiremos até o dia do juízo final.
             Aqueles que morrem "em Cristo" dormem na sepultura, mas ainda têm um futuro brilhante.
Aquele que  conta até mesmo os cabelos de nossa cabeça e que nos guarda na palma de Sua mão não se esquecerá de nós. Poderemos morrer e voltar ao pó, mas o registro de nossa individualidade permanece claro na mente de Deus. E quando Jesus vier, Ele acordará os justos mortos do sono da mesma forma que fez para com Lázaro. I Tess. 4.  “13  Não quero, porém, irmãos, que sejais ignorantes acerca dos que já dormem, para que não vos entristeçais, como os demais, que não têm esperança. 14  Porque, se cremos que Jesus morreu e ressuscitou, assim também aos que em Jesus dormem, Deus os tornará a trazer com Ele.15  Dizemo-vos, pois, isto, pela palavra do Senhor: que nós, os que ficarmos vivos para a vinda do Senhor, não precederemos os que dormem.16  Porque o mesmo Senhor descerá do céu com alarido, e com voz de arcanjo, e com a trombeta de Deus; e os que morreram em Cristo ressuscitarão primeiro. 17  Depois nós, os que ficarmos vivos, seremos arrebatados juntamente com eles nas nuvens, a encontrar o Senhor nos ares, e assim estaremos sempre com o Senhor. 18  Portanto, consolai-vos uns aos outros com estas palavras.”
No dia da ressurreição, o túnel da morte se parecerá mais com um breve descanso. Os  mortos não têm consciência do que está acontecendo. Aqueles que aceitaram a Cristo como seu Salvador, serão despertados do sono pela Sua maravilhosa voz vinda dos céus.
E a esperança da ressurreição não é a única: temos também a esperança de um lar celestial no qual Deus  Veja o que diz estes vers., em Apocalipse 21:3  E ouvi uma grande voz do céu, que dizia: Eis aqui o tabernáculo de Deus com os homens, pois com eles habitará, e eles serão o seu povo, e o mesmo Deus estará com eles, e será o seu Deus. 4  E Deus limpará de seus olhos toda a lágrima; e não haverá mais morte, nem pranto, nem clamor, nem dor; porque já as primeiras coisas são passadas. 5  E o que estava assentado sobre o trono disse: Eis que faço novas todas as coisas. E disse-me: Escreve; porque estas palavras são verdadeiras e fiéis. 6  E disse-me mais: Está cumprido. Eu sou o Alfa e o Ômega, o princípio e o fim. A quem quer que tiver sede, de graça lhe darei da fonte da água da vida. 7  Quem vencer, herdará todas as coisas; e Eu serei seu Deus, e ele será meu filho.”  Obs. Se estivermos em Cristo e com Cristo, não morreremos, passaremos da morte para vida eterna.   Aqueles que amam a Deus não precisam ter medo da  morte.
Além da morte está uma eternidade de vida plena com Deus. Jesus tem  "as chaves da morte Mas em Cristo há uma esperança gloriosa e radiante.
6. SOMOS SERES IMORTAIS? Quando Deus criou Adão e Eva, eles foram criados seres mortais, isso é, sujeitos à morte. Se tivessem permanecido obedientes à vontade de Deus, eles nunca teriam morrido. Mas quando pecaram, eles abriram mão de seu direito à vida. Pela desobediência, eles ficaram sujeitos à morte. O pecado deles infectou a raça humana inteira, e já que todos pecaram, todos são mortais, sujeitos à morte Romanos 5Veja o que mostra estes vers., também Rom. 5.  “6  Porque Cristo, estando nós ainda fracos, morreu a seu tempo pelos ímpios. 7  Porque apenas alguém morrerá por um justo; pois poderá ser que pelo bom alguém ouse morrer. 8  Mas Deus prova o seu amor para conosco, em que Cristo morreu por nós, sendo nós ainda pecadores. 9  Logo muito mais agora, tendo sido justificados pelo seu sangue, seremos por ele salvos da ira. 10  Porque se nós, sendo inimigos, fomos reconciliados com Deus pela morte de seu Filho, muito mais, tendo sido já reconciliados, seremos salvos pela sua vida. 11  E não somente isto, mas também nos gloriamos em Deus por nosso Senhor Jesus Cristo, pelo qual agora alcançamos a reconciliação.  Por um homem vieram o pecado e a morte. Por um homem também veio a graça que superabundou ao pecado  12  Portanto, como por um homem entrou o pecado no mundo, e pelo pecado a morte, assim também a morte passou a todos os homens por isso que todos pecaram.  13  Porque até à lei estava o pecado no mundo, mas o pecado não é imputado, não havendo lei.  14  No entanto, a morte reinou desde Adão até Moisés, até sobre aqueles que não tinham pecado à semelhança da transgressão de Adão, o qual é a figura daquele que havia de vir. 15  Mas não é assim o dom gratuito como a ofensa. Porque, se pela ofensa de um morreram muitos, muito mais a graça de Deus, e o dom pela graça, que é de um só homem, Jesus Cristo, abundou sobre muitos. 16  E não foi assim o dom como a ofensa, por um só que pecou. Porque o juízo veio de uma só ofensa, na verdade, para condenação, mas o dom gratuito veio de muitas ofensas para justificação. 17  Porque, se pela ofensa de um só, a morte reinou por esse, muito mais os que recebem a abundância da graça, e do dom da justiça, reinarão em vida por um só, Jesus Cristo.  18  Pois assim como por uma só ofensa veio o juízo sobre todos os homens para condenação, assim também por um só ato de justiça veio a graça sobre todos os homens para justificação de vida.  19  Porque, como pela desobediência de um só homem, muitos foram feitos pecadores, assim pela obediência de um muitos serão feitos justos. 20  Veio, porém, a lei para que a ofensa abundasse; mas, onde o pecado abundou, superabundou a graça; 21  Para que, assim como o pecado reinou na morte, também a graça reinasse pela justiça para a vida eterna, por Jesus Cristo nosso Senhor.
          "Deus... é... O ÚNICO QUE É IMORTAL". I Timóteo 6:15, 16 “15  A qual a seu tempo mostrará o bem-aventurado, e único poderoso Senhor, Rei dos reis e Senhor dos senhores;16  Aquele que tem, Ele só, a imortalidade, e habita na luz inacessível; a quem nenhum dos homens viu nem pode ver, ao qual seja honra e poder sempiterno. Amém.”
As Escrituras deixam claro que as pessoas nessa vida são mortais: sujeitas à morte. Mas quando Jesus retornar, nossa natureza passará por uma mudança radical. Eis que eu lhes digo um mistério:  
Diz assim em 1 Cor. 15.  “51 Nem todos dormiremos, mas  todos seremos transformados, 52 num momento, num abrir e fechar de olhos, Ao som da última trombeta. Pois a trombeta soará, Os mortos ressuscitarão incorruptíveis, e Nós seremos transformados. 53  Porque convém que isto que é corruptível se revista da incorruptibilidade, e que isto que é mortal se revista da imortalidade. 54  E, quando isto que é corruptível se revestir da incorruptibilidade, e isto que é mortal se revestir da imortalidade, então cumprir-se-á a palavra que está escrita: Tragada foi a morte na vitória. 55  Onde está, ó morte, o teu aguilhão? Onde está, ó inferno, a tua vitória? 56  Ora, o aguilhão da morte é o pecado, e a força do pecado é a lei. 57  Mas graças a Deus que nos dá a vitória por nosso Senhor Jesus Cristo.”   Entenderam o que significa a morte para quem tem Jesus como único Senhor e Salvador!
              Mas a segurança do cristão é que nos tornaremos imortais quando Jesus vier a segunda vez a essa terra. A certeza da promessa da imortalidade foi demonstrada quando Jesus irrompeu para fora de Sua tumba e: "Tornou-se inoperante a morte e trouxe a luz a vida e a imortalidade por meio do evangelho". II Tim. 1:10
A perspectiva de Deus sobre o destino humano é clara: morte eterna para aqueles que rejeitarem a Cristo e se apegarem a seus pecados, ou o dom da imortalidade quando Jesus vier para buscar aqueles que O aceitaram como Senhor e Salvador.
A solidão e o sentimento de perda podem ser dominantes. A única solução para a angústia causada pela separação de uma pessoa amada é o conforto que apenas Cristo pode dar. Lembre-se que nossos queridos estão dormindo, e que nossos amados que descansam serão ressuscitados por Jesus na "ressurreição para a vida" quando Ele vier. Deus está planejando algumas reuniões maravilhosas. As separações cruéis da vida estarão terminadas. "A morte foi destruída pela vitória".
(I Coríntios 15: “51  Eis aqui vos digo um mistério: Na verdade, nem todos dormiremos, mas todos seremos transformados; 52  Num momento, num abrir e fechar de olhos, ante a última trombeta; porque a trombeta soará, e os mortos ressuscitarão incorruptíveis, e nós seremos transformados. 53  Porque convém que isto que é corruptível se revista da incorruptibilidade, e que isto que é mortal se revista da imortalidade. 54  E, quando isto que é corruptível se revestir da incorruptibilidade, e isto que é mortal se revestir da imortalidade, então cumprir-se-á a palavra que está escrita: Tragada foi a morte na vitória. 55  Onde está, ó morte, o teu aguilhão? Onde está, ó inferno, a tua vitória? 56  Ora, o aguilhão da morte é o pecado, e a força do pecado é a lei. 57  Mas graças a Deus que nos dá a vitória por nosso Senhor Jesus Cristo. 
Alguns acham tão dolorosa a separação de seus queridos que morreram que tentam fazer contato com eles através de médiuns espiritualistas que se denominam canais de comunicação com os espíritos.
A Bíblia nos dá um aviso muito especial sobre as tentativas de aliviar a dor da morte dessa maneira:
"Quando vos disserem: 'Consultai os necromantes e os adivinhos, que chilreiam e murmuram', acaso, não consultará o povo ao seu Deus? A favor dos vivos se consultarão os mortos? Os mortos não tem mais vida neles, não há mais luz  observem o que dizem estes versículos em " Isaías 8: “13  Ao Senhor dos Exércitos, a ele santificai; e seja ele o vosso temor e seja ele o vosso assombro. 14  Então ele vos será por santuário; mas servirá de pedra de tropeço, e rocha de escândalo, às duas casas de Israel; por armadilha e laço aos moradores de Jerusalém. 15  E muitos entre eles tropeçarão, e cairão, e serão quebrantados, e enlaçados, e presos. 16  Liga o testemunho, sela a lei entre os meus discípulos. 17  E esperarei ao Senhor, que esconde o seu rosto da casa de Jacó, e a Ele aguardarei. 18  Eis-me aqui, com os filhos que me deu o Senhor, por sinais e por maravilhas em Israel, da parte do SENHOR dos Exércitos, que habita no monte de Sião. 19  Quando, pois, vos disserem: Consultai os que têm espíritos familiares e os adivinhos, que chilreiam e murmuram: Porventura não consultará o povo a seu Deus? A favor dos vivos consultar-se-á aos mortos? 20  À lei e ao testemunho! Se eles não falarem segundo esta palavra, é porque não há luz neles.
           De fato, por quê? A Bíblia claramente revela que os mortos não têm consciência de nada. A verdadeira solução para a angústia causada pela separação das pessoas amadas é o conforto que apenas Cristo dá. Passar tempo se comunicando com Cristo é a maneira mais saudável para crescer durante os momentos de aflição. Lembre-se sempre que a próxima impressão consciente que virá aos que morrem em Cristo será o som da Segunda Vinda de Cristo despertando os mortos!
A morte nos rouba praticamente tudo. Mas uma coisa que ela não pode tirar de nós é a confiança em Cristo, e Cristo pode colocar tudo de volta a seu lugar. A morte nem sempre reinará nesse mundo. O diabo, os ímpios, a morte, e o túmulo perecerão no "lago de fogo" que é "a segunda morte, que será para sempre no inferno" Apocalipse 20: “12  E vi os mortos, grandes e pequenos, que estavam diante de Deus, e abriram-se os livros; e abriu-se outro livro, que é o da vida. E os mortos foram julgados pelas coisas que estavam escritas nos livros, segundo as suas obras. 13  E deu o mar os mortos que nele havia; e a morte e o inferno deram os mortos que neles havia; e foram julgados cada um segundo as suas obras. 14  E a morte e o inferno foram lançados no lago de fogo. Esta é a segunda morte. 15  E aquele que não foi achado escrito no livro da vida foi lançado no lago de fogo.
Aqui estão quatro sugestões simples para enfrentar destemidamente a morte:
(1) Viva uma vida confiando verdadeiramente na esperança que Cristo dá, e você estará preparado para morrer a qualquer momento. (2) Através do poder do Espírito Santo, seja obediente aos mandamentos de Deus, e você estará preparado para a segunda vinda, à partir da qual você nunca mais morrerá.
 (3) Pense na morte como um curto tempo de sono do qual você será acordado pela voz de Jesus quando Ele vier a segunda vez.
 (4) Aprecie a certeza que Jesus nos dá de que teremos um lar celestial com Ele por toda eternidade.
A verdade bíblica liberta uma pessoa do medo da morte porque revela a Jesus, o único que nem mesmo a morte conseguiu vencer. Quando Jesus entra em nossa vida, Ele faz nosso coração transbordar com paz: "Deixo-lhes a paz; a Minha paz lhes dou... Não se perturbe o seu coração, nem tenham medo". João 14:27. Jesus também nos ajuda a lidar com a tragédia de perder alguém muito estimado. Jesus andou pelo "vale da sombra da morte"; Ele conhece as densas trevas que temos que atravessar.
Veja o que diz em Hebreus 2: “9  Vemos, porém, coroado de glória e de honra aquele Jesus que fora feito um pouco menor do que os anjos, por causa da paixão da morte, para que, pela graça de Deus, provasse a morte por todos. 10  Porque convinha que aquele, para quem são todas as coisas, e mediante quem tudo existe, trazendo muitos filhos à glória, consagrasse pelas aflições o príncipe da salvação deles. 11  Porque, assim o que santifica, como os que são santificados, são todos de um; por cuja causa não se envergonha de lhes chamar irmãos, 12  Dizendo: Anunciarei o teu nome a meus irmãos, Cantar-te-ei louvores no meio da congregação. 13  E outra vez: Porei nele a minha confiança. E outra vez: Eis-me aqui a mim, e aos filhos que Deus me deu. 14  E, visto como os filhos participam da carne e do sangue, também ele participou das mesmas coisas, para que pela morte aniquilasse o que tinha o império da morte, isto é, o diabo; 15  E livrasse todos os que, com medo da morte, estavam por toda a vida sujeitos à servidão.
               Cristo é nossa única esperança para a vida após a morte. E quando Cristo retornar, Ele nos dará a imortalidade. Nunca mais viveremos sob a sombra da morte, por teremos vida eterna. Você já descobriu em sua vida a realidade dessa grande esperança que pode nos ajudar a enfrentar os momentos mais difíceis?
Se você nunca aceitou a Jesus como seu Senhor e Salvador, por que você não faz isso agora mesmo? Fonte: www.jesusvoltara.com.br
     Análise o seu medo sob a autoridade e orientação de Deus. Começa por fazer a seguinte oração em voz alta:
 Oração: Querido Pai Celestial, Venho a Ti, como o Teu filho. Submeto-me debaixo da tua proteção e cuidado e reconheço que Tu és o único objeto legítimo de temor na minha vida. Confesso que tenho andado com medo e ansiedade por causa da minha falta de confiança e credulidade. Nem sempre tenho andado pela fé em Ti, e muitas das vezes tenho confiado na minha própria forca e recursos. Obrigado que estou perdoado em Cristo. Escolho crer na verdade que Tu não me tens dado um espírito de medo, mas de força, amor e uma mente estável. Portanto, resisto qualquer espírito de medo. Peço-Te para revelar à minha mente todos os medos que me tem controlado. Mostra-me as maneiras em que me tenho tornado medroso, e as mentiras que tenho crido. Desejo viver uma vida responsável no poder do Teu Espírito Santo. Mostra-me como estes medos têm impedido viver uma vida assim. Peço isto para que possa confessar, renunciar e superar todo medo através da fé em Ti. No nome de Jesus. Amem.
Outros medos específicos que O Senhor traga a sua mente. A raiz de qualquer medo irracional é a crença que não é baseada na verdade. Estas crenças falsas precisam ser desenraizadas e substituídas pela verdade da Palavra de Deus. Passa o tempo em oração que precisa para discernir estas mentiras, porque é através do renuncio e a escolha da verdade que ganhará e manterá a sua liberdade em Cristo. Você tem de saber e escolher a crer na verdade para que a verdade o possa libertar. Escreva as mentiras em que tem acreditado para todos os seus medos, e a apropriada verdade da Palavra de Deus.
Maneiras em que tem vivido debaixo o controle de medo. O próximo passo é determinar como o medo o tem impendido de viver uma vida responsável, ou tem afetado o seu testemunho cristão duma maneira má.  Depois de reconhecer as consequências de seu medo, é tempo de experimentar a limpeza de Deus através da confissão e arrependimento. Veja 1 João 1.“8  Se dissermos que não temos pecado, enganamo-nos a nós mesmos, e não há verdade em nós. 9  Se confessarmos os nossos pecados, ele é fiel e justo para nos perdoar os pecados, e nos purificar de toda a injustiça. 10  Se dissermos que não pecamos, fazemo-lo mentiroso, e a sua palavra não está em nós.” Obs. Assim é Deus através do Filho Jesus Cristo, a morte é uma etapa de adversidade, e só morre de verdade quem não tem Jesus como Único senhor e Salvador; pois Ele venceu a morte por todos aqueles que o temem, e o buscam de todo coração.                                                                     
Diz assim em Mateus 6.33,34).  “33  Mas, buscai primeiro o reino de Deus, e a sua justiça, e todas estas coisas vos serão acrescentadas.34  Não vos inquieteis, pois, pelo dia de amanhã, porque o dia de amanhã cuidará de si mesmo. Basta a cada dia o seu mal.” No nome de Jesus. Amem.
          Depois de tratar de todos os medos que O Senhor lhe tem revelado (incluindo as mentiras e comportamento pecaminoso que tem acompanhado os medos), ore o seguinte:
Faça um plano de comportamento responsável. O próximo passo é enfrentar o medo e com oração fazer um plano para o superar. Alguém disse: “Faça a coisa que mete o maior medo, e a morte daquele medo é certo”. O medo é como uma ilusão no deserto – parece tão real até que caminhe para lá, mas depois desaparece no ar. Enquanto recuamos do medo, ele agarra-nos e cresce, tornando-se como um gigante. Determine antecipadamente a sua resposta para qualquer objeto de medo. O temor de Deus é o único medo que pode afastar todos os outros medos, porque Deus reina supremo sobre todos os outros objetos de medo, incluindo Satanás.  Mesmo que “O vosso adversário, o Diabo, anda em redor, rugindo como leão, e procurando a quem possa tragar”  ele tem sido derrubado.
Veja o que diz em I Ped.5.6  Humilhai-vos, pois, debaixo da potente mão de Deus, para que a seu tempo vos exalte; 7  Lançando sobre ele toda a vossa ansiedade, porque ele tem cuidado de vós. 8  Sede sóbrios; vigiai; porque o diabo, vosso adversário, anda em derredor, bramando como leão, buscando a quem possa tragar; 9  Ao qual resisti firmes na fé, sabendo que as mesmas aflições se cumprem entre os vossos irmãos no mundo. 10  E o Deus de toda a graça, que em Cristo Jesus vos chamou à sua eterna glória, depois de haverdes padecido um pouco, ele mesmo vos aperfeiçoará, confirmará, fortificará e fortalecerá. 11  A Ele seja a glória e o poderio para todo o sempre. Amém.
Ele despojou todo principado e potestade por amor a nós, veja o que diz em Col. 2 “12  Sepultados com ele no batismo, nele também ressuscitastes pela fé no poder de Deus, que o ressuscitou dentre os mortos. 13  E, quando vós estáveis mortos nos pecados, e na incircuncisão da vossa carne, vos vivificou juntamente com ele, perdoando-vos todas as ofensas, 14  Havendo riscado a cédula que era contra nós nas suas ordenanças, a qual de alguma maneira nos era contrária, e a tirou do meio de nós, cravando-a na cruz. 15  E, despojando os principados e potestades, os expôs publicamente e deles triunfou em si mesmo.
A presença de qualquer objeto de medo deve empurrar-nos a focar em Deus que está sempre presente e é todo-poderoso.  Adorar a Deus é reconhecê-Lo e engrandecer os seus atributos divinos. Através disto, as nossas mentes lembram-se que o nosso amado Pai celestial está sempre conosco e é mais poderoso de que qualquer inimigo ou circunstância. Comprometa a fazer o seu plano de ação no poder do Espírito Santo.
Lembre-se que você nunca está sozinho na batalha. (Filipenses 2. “1  Portanto, se há algum conforto em Cristo, se alguma consolação de amor, se alguma comunhão no Espírito, se alguns entranháveis afetos e compaixões, 2  Completai o meu gozo, para que sintais o mesmo, tendo o mesmo amor, o mesmo ânimo, sentindo uma mesma coisa....10  Para que ao nome de Jesus se dobre todo o joelho dos que estão nos céus, e na terra, e debaixo da terra, 11  E toda a língua confesse que Jesus Cristo é o Senhor, para glória de Deus Pai. 12  De sorte que, meus amados, assim como sempre obedecestes, não só na minha presença, mas muito mais agora na minha ausência, assim também operai a vossa salvação com temor e tremor; 13  Porque Deus é o que opera em vós tanto o querer como o efetuar, segundo a sua boa vontade.
           Nobres leitores (as) o tema é muito importante, sendo assim irei explorar um pouco mais, pois é de suma importância para todos nós que ainda estamos vivos, mas mortos em pecados. Infelizmente muitos estão assim, mortos em vida, pois preferem viver no pecado e do pecado por acharem que é mais vantajoso viver esta vida pecaminosa, e não temem a morte. Se você que teme, e ama a Deus, para você, Deus tem o melhor, a vida eterna ao seu lado, e do Filho “Jesus Cristo, e todos aqueles que obedeceram as leis, os mandamentos de Deus”. Fisicamente todos morrerão, mas espiritualmente, só morrerão quem provar a segunda morte, que será para todo o sempre no lago de enxofre junto com o diabo. Esta segunda morte só provarão aqueles que fizeram esta opção em vida, não abandonando suas vidas pecaminosas, por acharem que Deus é surdo, mudo, e cego, e que finge que está tudo bem, e que irá passar a mão na cabeça daqueles que preferirão permanecer no pecado e do pecado. A morte foi vencida por Jesus, no dia em que ressuscitou no terceiro dia, para que toda a humanidade recebesse a Vida eterna ao lado do “Pai, Deus, a sua direita”    
            No governo moral de Deus, ele determinou que a penalidade para o pecado seja a morte, física e eterna. As pessoas podem reclamar deste decreto de Deus considerando-o injusto ou extremo, mas seus protestos apenas mostram como o pecado os cegou para a verdadeira natureza do mesmo. O fato de que Deus requer um castigo tão drástico para o pecado deveria ensiná-los não que Deus é brutal, mas que o pecado é abominável. Todos os animais inocentes, sem mácula, que foram oferecidos como sacrifício no Velho Testamento apontavam para o grande sacrifício, feito por Jesus Cristo na cruz do Calvário. João Batista introduziu a Cristo, dizendo  João. 1 29 "eis o Cordeiro de Deus, que tira o pecado do mundo 30  Este é aquele do qual eu disse: Após mim vem um homem que é antes de mim, porque foi primeiro do que eu.”
           O castigo que Deus impôs pelo pecado é ao mesmo tempo justo e de amor, por que o próprio Deus, na pessoa de seu Filho, pagou o preço por todos aqueles que o aceitam como seu Substituto. Deus o Filho, revestido de forma humana, derramou o seu sangue pelo pecado do homem, satisfazendo assim a justiça santa de Deus. E, através de seu sangue precioso, Deus se mostrou ao mesmo tempo "o justo e justificador de todos aqueles que crêem em Jesus"  Romanos 3: “23  Porque todos pecaram e destituídos estão da glória de Deus;
24  Sendo justificados gratuitamente pela sua graça, pela redenção que há em Cristo Jesus. 25  Ao qual Deus propôs para propiciação pela fé no seu sangue, para demonstrar a sua justiça pela remissão dos pecados dantes cometidos, sob a paciência de Deus; 26  Para demonstração da sua justiça neste tempo presente, para que ele seja justo e justificador daquele que tem fé em Jesus.”
A Bíblia retrata o homem sem salvação como um escravo do pecado e fala sobre libertá-lo da mesma maneira que um escravo era redimido no mundo antigo. Em Cristo Diz assim em  (Efésios 1: “3  Bendito o Deus e Pai de nosso Senhor Jesus Cristo, o qual nos abençoou com todas as bênçãos espirituais nos lugares celestiais em Cristo;  4  Como também nos elegeu nele antes da fundação do mundo, para que fôssemos santos e irrepreensíveis diante dele em amor; 5  E nos predestinou para filhos de adoção por Jesus Cristo, para si mesmo, segundo o beneplácito de sua vontade, 6  Para louvor e glória da sua graça, pela qual nos fez agradáveis a si no Amado, 7  Em quem temos a redenção pelo seu sangue, a remissão das ofensas, segundo as riquezas da sua graça,
Veja o que diz em  I  Ped.1. “18  Sabendo que não foi com coisas corruptíveis, como prata ou ouro, que fostes resgatados da vossa vã maneira de viver que por tradição recebestes dos vossos pais, 19  Mas com o precioso sangue de Cristo, como de um cordeiro imaculado e incontaminado, 20  O qual, na verdade, em outro tempo foi conhecido, ainda antes da fundação do mundo, mas manifestado nestes últimos tempos por amor de vós; 21  E por ele credes em Deus, que o ressuscitou dentre os mortos, e lhe deu glória, para que a vossa fé e esperança estivessem em Deus; 22  Purificando as vossas almas pelo Espírito na obediência à verdade, para o amor fraternal, não fingido; amai-vos ardentemente uns aos outros com um coração puro; 23  Sendo de novo gerados, não de semente corruptível, mas da incorruptível, pela palavra de Deus, viva, e que permanece para sempre.
         Separados de Jesus Cristo, todas as pessoas estão alienadas de Deus. A rebelião causada pelo pecado abriu um abismo entre Deus e o homem impossível de ser transporto humanamente. O sangue de Cristo construiu a ponte entre Deus e o homem. A nossa morte física está vinculada no pecado da carne. Sim: Antes da vinda de Jesus ao mundo, todos nós estávamos mortos, e não tínhamos ainda o direito a vida eterna. Somente depois da vinda de Cristo e depois que Ele ressuscitou no terceiro dia vencendo a morte que sempre pertenceu ao diabo. Tudo mudou a partir deste dia, mas Deus já sabia de tudo, pois era plano dEle para toda a humanidade. Mas a humanidade de todos os tempos preferiu ficar no pecado e viver do pecado, por considerar o pecado mais vantajoso do que obedecer as leis de Deus e seus mandamentos. Veja o que diz em Ef. 2. “12  Que naquele tempo estáveis sem Cristo, separados da comunidade de Israel, e estranhos às alianças da promessa, não tendo esperança, e sem Deus no mundo.  13  Mas agora em Cristo Jesus, vós, que antes estáveis longe, já pelo sangue de Cristo chegastes perto. 14  Porque Ele é a nossa paz, o qual de ambos os povos fez um; e, derrubando a parede de separação que estava no meio, 15  Na sua carne desfez a inimizade, isto é, a lei dos mandamentos, que consistia em ordenanças, para criar em si mesmo dos dois um novo homem, fazendo a paz, 16  E pela cruz reconciliar ambos com Deus em um corpo, matando com ela as inimizades. 17  E, vindo, Ele evangelizou a paz, a vós que estáveis longe, e aos que estavam perto; 18  Porque por Ele ambos temos acesso ao Pai em um mesmo Espírito. 19  Assim que já não sois estrangeiros, nem forasteiros, mas concidadãos dos santos, e da família de Deus; 20  Edificados sobre o fundamento dos apóstolos e dos profetas, de que Jesus Cristo é a principal pedra da esquina; 21  No qual todo o edifício, bem ajustado, cresce para templo santo no Senhor. 22  No qual também vós juntamente sois edificados para morada de Deus em Espírito.
Veja o que diz em Rom. 5: “8  Mas Deus prova o seu amor para conosco, em que Cristo morreu por nós, sendo
nós ainda pecadores. 9  Logo muito mais agora, tendo sido justificados pelo seu sangue, seremos por ele salvos da ira. 10  Porque se nós, sendo inimigos, fomos reconciliados com Deus pela morte de seu Filho, muito mais, tendo sido já reconciliados, seremos salvos pela sua vida. 11  E não somente isto, mas também nos gloriamos em Deus por nosso Senhor Jesus Cristo, pelo qual agora alcançamos a reconciliação.
         A Bíblia enfatiza o sangue de Jesus Cristo porque somente através de seu sacrifício encontramos perdão. Muitos de nós deixaremos de herdar a vida eterna por causa da desobediência, e rebeldia, e por não acreditar em Deus através do Filho Jesus Cristo, preferem viver nas trevas, e longe da luz chamada Jesus. Veja o que diz em Jõ.3. 16  Porque Deus amou o mundo de tal maneira que deu o seu Filho unigênito, para que todo aquele que nele crê não pereça, mas tenha a vida eterna. 17  Porque Deus enviou o seu Filho ao mundo, não para que condenasse o mundo, mas para que o mundo fosse salvo por Ele. 18  Quem crê nele não é condenado; mas quem não crê já está condenado, porquanto não crê no nome do unigênito Filho de Deus. 19  E a condenação é esta: Que a luz veio ao mundo, e os homens amaram mais as trevas do que a luz, porque as suas obras eram más.  20  Porque todo aquele que faz o mal odeia a luz, e não vem para a luz, para que as suas obras não sejam reprovadas. 21  Mas quem pratica a verdade vem para a luz, a fim de que as suas obras sejam manifestas, porque são feitas em Deus.
A Bíblia declara que “Deus é amor” 1 João 4: “8  Aquele que não ama não conhece a Deus; porque Deus é amor. 9  Nisto se manifesta o amor de Deus para conosco: que Deus enviou seu Filho unigênito ao mundo, para que por ele vivamos. 10  Nisto está o amor, não em que nós tenhamos  amado a Deus, mas em que ele nos amou a nós, e enviou seu Filho para propiciação pelos nossos pecados. 11  Amados, se Deus assim nos amou, também nós devemos amar uns aos outros. 12  Ninguém jamais viu a Deus; se nos amamos uns aos outros, Deus está em nós, e em nós é perfeito o seu amor. 13  Nisto conhecemos que estamos nEle, e Ele em nós, pois que nos deu do seu Espírito.14  E vimos, e testificamos que o Pai enviou seu Filho para Salvador do mundo. 15  Qualquer que confessar que Jesus é o Filho de Deus, Deus está nele, e Ele em Deus. 16  E nós conhecemos, e cremos no amor que Deus nos tem. Deus é amor; e quem está em amor está em Deus, e Deus nele. 17  Nisto é perfeito o amor para conosco, para que no dia do juízo tenhamos confiança; porque, qual Ele é, somos nós também neste mundo. 18  No amor não há temor, antes o perfeito amor lança fora o temor;  porque o temor tem consigo a pena, e o que teme não é perfeito em amor.” 
Nobres leitores (as) observem que, a maneira mais fácil de combater o medo da morte, e o fato de que a morte e certa, só existe um único caminho a seguir. Chama-se “Jesus Cristo”: sabe por quê? “Ele, Jesus” venceu a morte, quando Ele, ressuscitou no terceiro dia. A morte pertence ao diabo, que foi derrotado por “Jesus”. Terapias, lhes ajudarão, mas não lhes trarão a certeza de que não devemos temer a morte! Porque “Jesus” é vida, e vida eterna ao lado do “Pai, Deus”. Quem estiver no único e bom caminho que é “Jesus”, não morrerá, mas sim viverá na glória do único que tem a vida eterna. A morte é certa para  quem não crê em “Deus, através do Filho Jesus”. E quem estiver no pecado, e não se arrepender e não se converter e não aceitar “Jesus” como Único Senhor e Salvador, realmente já esta morto e no inferno.                                                                           Este tema foi pesquisado e trabalhado por José Carlos Ribeiro, membro da Primeira Igreja Batista de Campo Grande MS, sou capelão hospitalar auxiliar formado nos anos de 2012 e 2014, e escritor evangélico ainda desconhecido para o mundo, mas super conhecido por Deus.
Campo Grande 08 de julho de 2015                      Email. Jcr0856@hotmail.com 

How to face and understand death: how to overcome, and how not to die according to the Bible! Part II English
How to face and understand death. We shrink in when first a child asks us, "What does it mean to die?" We have difficulties to speak, or even think, in the death of someone we love. Death is the common enemy of all people everywhere.
          What are the answers to the hard questions about death? Is there life after death? Will be that we will see our loved ones who have died? Fearlessly facing death. We all, at certain times, perhaps shortly after Death of a friend or loved one, we feel that there is a void in the heart, one
Loneliness of feeling that comes over us and makes us aware of the finiteness of life. With respect to a subject so full of emotions, where we can learn the truth about what happens when we die?
What happens when we die? Fortunately, part of Christ's mission on earth was to free "those
that throughout their lives were held in slavery by their fear of death "Hebrews 2:" 14 And as the children are partakers of flesh and blood, he too shared in the same, that through death he might destroy him that he had the power of death, that is, the devil; 15 And deliver them who through fear of death were all their lifetime subject to bondage "In the Bible, Jesus presents comforting messages and clearly answers all our questions about death and life. future.
In Creation, God formed Adam from "the dust". He had a brain in his head ready to think; blood in your veins ready to run. Then God breathed into his nostrils the "breath of life" and Adam
It becomes "living being" [in Hebrew, 'living soul']. Note carefully that the Bible does not say that Adam was a soul; instead, he says that "man became a living soul."
With respect to such an important issue, so full of emotions, where we can learn the truth about what happens when we die? Fortunately, part of Christ's mission on earth was to free "those who all their lives were held in slavery by their fear of death" (Hebrews 2:15).
In the Bible, Jesus presents comforting messages and clearly answers all our questions about death and the afterlife.
In Creation, God formed Adam from "the dust". He had a brain in his head ready to think; blood in your veins ready to run. Then God breathed into his nostrils the "breath of life" and Adam became "living being" [in Hebrew, 'living soul']. Note carefully that the Bible does not say that Adam was a soul; instead, he says that "man became a living soul." When God gave the breath of life into Adam, life began to flow from God. The body of the junction with the "breath of life" has Adam "a living being," "a living soul." For this reason, we could write the fundamental equation of the human being as follows: "Earth Powder" + "Breath of Life" = "Living Soul" Body + Breath of Life without God = Living Being. Each of us has a body and a rational mind. While we continue to breathe, we will be living beings, living soul.
3. What happens when a person dies? In death reverts to the creative process described in Genesis 3: "19 In the sweat of thy face shalt thou eat bread, till thou return unto the ground; for out of it wast thou taken; For you are dust and to dust you shall. "
He says in Ecclesiastes. 12. "7 Then shall the dust return to the earth as it was: and the spirit shall return unto God who gave it.
             The Bible often uses the Hebrew words for "breath" and "spirit" interchangeably. When people die, the body becomes "dust" and the "spirit" (the "breath of life") returns to God who was his source. But what happens to the soul? "As I live, saith the Lord God ... all souls are mine; ... the soul that sins shall die Death is the cessation of life The body disintegrates and becomes dust, and.. the breath or spirit back to God. We are a soul with life, but in death, we become just a corpse, a dead soul, a dead being. So the dead are not aware of.
4. KNOW AS A DEAD PERSON? After death the brain disintegrates; he is unable to know or remember anything. All human emotions cease. "For them, love, hate and jealousy have long since disappeared ...". Ecclesiastes 9: "4 For to him that is among the living there is hope (it is better for a living dog than a dead lion). 5 For the living know that they shall die: but the dead know not any thing, neither have they any reward, for the memory of them is forgotten. . 6 Also their love, their hatred, and their envy, is now perished, and no longer have anywhere forever in anything that is done under the sun "The dead know nothing Ecl.9: 5
Death is like a dreamless sleep; in fact, the Bible calls death "sleep" in 54 times. Jesus
taught that death is like a sleep. He told His disciples, "John 11:" 11 Thus spoke, and then said to them, Lazarus, our friend, sleeps, but I will wake it from sleep 12 therefore said his disciples, Lord, if he sleep. , will be saved 13 And Jesus spake of his death: but they thought that he had spoken of taking rest in sleep 14 Then Jesus told them plainly:.. Lazarus is dead, 15 And I am glad, for your sakes, that I there not there, that you may believe: but let us go to him.
           Lazarus had been dead for four days when Jesus came. But when they went to the tomb, Jesus proved that it is so easy for God to raise someone from the dead as it is for us to wake up someone who is sleeping. It is very comforting to know that our loved ones who have passed away already "asleep," resting peacefully in trust in Jesus. The tunnel of death, which we ourselves can cross some day, it is a calm and absolute peace sleep.
5. God forgets those who are sleeping the sleep of death? The sleep of death is not the end of history. In the tomb, Jesus said to Martha's brother Lazarus: John 11: "25 Jesus said to him: I am the resurrection and the life; he that believeth in me, though he die, shall he live: 26 And whosoever liveth and believeth in Me shall never die. Do you believe this? "If we have Christ in us, do not die, sleep until doomsday.
             Those who die "in Christ" sleep in the grave, but still have a bright future.
One who even counts the hairs of our head and keeps us in the palm of His hand will not forget us. We die and return to dust, but the record of our individuality remains clear in the mind of God. And when Jesus comes, He will wake up the righteous dead sleep the same way as you do for Lazarus. I Tess. 4. "13 I would not, brethren, have you ignorant concerning them which are asleep, that ye sorrow not, even as others which have no hope. 14 For if we believe that Jesus died and rose again, even so them also which sleep in Jesus, God will bring with it.15 we say unto you, then it is by the word of the Lord, that we which are alive and remain to coming of the Lord shall not prevent them which dormem.16 For the Lord himself shall descend from heaven with a shout, with the voice of the archangel, and with the trump of God; and the dead in Christ shall rise first. 17 Then we which are alive and remain shall be caught up together with them in the clouds to meet the Lord in the air: and so shall we ever be with the Lord. 18 Wherefore comfort one another with these words. "
On the day of resurrection, the tunnel of death will seem more like a short rest. The dead are not aware of what is happening. Those who have accepted Christ as their Saviour, will be awakened from sleep by His wonderful voice from heaven.
And the hope of the resurrection is not the only one: we also have the hope of a heavenly home in which God Listen to these verses in Revelation 21:. "3 And I heard a loud voice from heaven saying, Behold, the tabernacle of God with men, dwell with them, and they shall be his people, and God himself will be with them and be their God. 4 And God shall wipe your eyes all tears; and there will be no more death or mourning or crying or pain, for the former things are passed away. 5 And he that sat upon the throne said, Behold, I make all things new. And he said unto me, Write: for these words are true and faithful. 6 And he said unto me, It is done. I am the Alpha and the Omega, the beginning and the end. The whoever is thirsty for free will give you the source of living water. 7 He who overcomes shall inherit all things; and I will be his God and he shall be my son. "Note. If we are in Christ and with Christ, not die, we pass from death to eternal life. Those who love God need not fear death. Beyond the grave is a full life of eternity with God. Jesus has "the keys of death but in Christ there is a glorious and radiant hope.
6. ARE IMMORTAL BEINGS? When God created Adam and Eve, they were created mortal beings, that is, subject to death. If they had remained obedient to God's will, they would never have died.
But when they sinned, they gave up their right to life. By disobedience, they became subject to death. Their sin infected the entire human race, and since all have sinned, all are mortal, subject to death Romans 5 "See what shows these vers., Also Rom. 5. "6 For Christ, when we were yet weak, died for the ungodly. 7 For one will hardly die for a righteous man; because perhaps for a good man some would even dare to die. 8 But God demonstrates His own love toward us, in that Christ died for us while we were yet sinners. 9 Much more then, being now justified by his blood, we shall be saved from wrath through him. 10 For if when we were enemies, we were reconciled to God by the death of his Son, much more, being reconciled, we shall be saved by his life. 11 And not only so, but we also rejoice in God through our Lord Jesus Christ, through whom we have now received reconciliation. For a man came sin and death. By a man also came the grace that abounded sin 12 Wherefore, as by one man sin entered into the world, and death through sin, and so death passed upon all men, for that all have sinned. 13 For until the law sin was in the world, but sin is not imputed when there is no law. 14 Nevertheless, death reigned from Adam to Moses, even over them that had not sinned after the similitude of Adam's transgression, who is the figure of him that was to come. 15 But not so the gift as the offense. For if through the offense of one many be dead, much more the grace of God, and the gift by grace, which is by one man, Jesus Christ, hath abounded unto many. 16 And it was not so the gift as the offense, by one that sinned. For the judgment was by one offense, in fact, to condemnation, but the free gift is of many offenses unto justification. 17 For if by the trespass of the one, death reigned by one; much more they which receive abundance of grace and of the gift of righteousness reign in life by one, Jesus Christ. 18 Therefore as by the offense of one judgment came upon all men to condemnation, even so through one act of righteousness the free gift came upon all men unto justification of life. 19 For as by one man's disobedience many were made sinners, so by the obedience of one shall many be made righteous. 20 came, however, the law so that the offense might abound; But where sin abounded, grace; 21 That, as sin reigned in death, even so might grace reign through righteousness to eternal life through Jesus Christ our Lord. "
          "God is ... ... THE ONLY WHAT IS IMMORTAL." I Timothy 6:15, 16 "15 which in time will show who is the blessed and only Potentate Lord, King of kings and Lord of lords; 16 He that hath He only hath immortality, dwelling in unapproachable light; whom no man hath seen, nor can see: to whom be honor and power everlasting. Amen. "
Scripture makes it clear that people in this life are mortal: subject to death. But when Jesus returns, our nature will undergo a radical change. Behold, I tell you a mystery:
It says in 1 Cor. 15 "51 shall not all sleep, but we shall all be changed, 52 in a moment, in the twinkling of an eye, the sound of the last trumpet. For the trumpet will sound, the dead will be raised incorruptible, and we shall be changed. 53 For it is appropriate that this corruptible must put on the imperishable, and this mortal must put on immortality. 54 So when this corruptible shall have put on the imperishable, and this mortal shall have put on immortality, then shall be brought to pass the saying that is written, Death is swallowed up in victory. 55 Where, O death, is your sting? Where, O death, is your victory? 56 The sting of death is sin, and the strength of sin is the law. 57 But thanks be to God who gives us the victory through our Lord Jesus Christ. "They understood what it means death for those who have Jesus as the only Lord and Savior!
              But the safety of the Christian is that we become immortal when Jesus comes the second time to this earth. The certainty of the promise of immortality was demonstrated when Jesus burst out of his tomb is: "It became destroyed death and brought to light life and immortality through the gospel." II Tim. 1:10
The prospect of God over human destiny is clear: eternal death for those who reject Christ and cling to their sins, or the gift of immortality when Jesus comes to seek those who have accepted Him as Lord and Savior.
Loneliness and the feeling of loss may be dominant. The only solution to the anguish caused by separation from a loved one is the comfort that only Christ can give. Remember that our loved ones are sleeping, and our loved ones rest will be raised by Jesus in the "resurrection to life" when He comes. God is planning some wonderful reunions. The cruel separations of life will be terminated. "Death is swallowed up in victory."
(I Corinthians 15: "51 Behold, I shew you a mystery: We shall not all sleep, but we shall all be changed, 52 In a moment, in the twinkling of an eye, at the last trump: for the trumpet shall sound, and the dead raised incorruptible, and we shall be changed. 53 For it is appropriate that this corruptible must put on the imperishable, and this mortal must put on immortality. 54 So when this corruptible shall have put on the imperishable, and this mortal shall have put on immortality, then shall be brought to pass the saying that is written: Death is swallowed up in victory 55 Where, O death, where is thy sting, O death, is your sting 56 The sting.? death is sin, and the strength of sin is the law. 57 But thanks be to God who gives us the victory through our Lord Jesus Christ. "
Some feel so painful separation from their loved ones who have died trying to make contact with them through spiritualist mediums who call themselves channels of communication with the spirits.
The Bible gives us a very special warning about attempts to ease the pain of death this way:
"When they tell you, 'Consult the mediums and wizards, who whisper and mutter,' accident, not a people inquire of their God for the living to the dead The dead have no more life in them, there is no light? watch what they say in these verses "Isaiah 8:" 13 the Lord of hosts himself sanctify; and let him be your fear, and let him be your dread. 14 And he shall be for a sanctuary; but will serve as a stumbling stone, and rock of offense, the two houses of Israel; by trap and snare to the inhabitants of Jerusalem. 15 And many among them shall stumble, and fall, and be broken, and snared, and taken. 16 Connects the testimony, seal the law among my disciples. 17 And I will wait the Lord who hides his face from the house of Jacob, and He will look. . 18 Here I am, with the children gave me the Lord, by signs and wonders in Israel from the LORD of hosts, who dwells in Mount Zion 19 When therefore they say to you, Seek those who have spirits family and wizards, who whisper and mutter: should not a people seek unto their God? For the living it will consult the dead? 20 To the law and to the testimony! If they speak not according to this word, it is because there is no light in them. "
           Indeed, why? The Bible clearly reveals that the dead are not aware of anything. The real solution to the anguish caused by separation from the loved is the comfort that only Christ gives. Spend time communicating with Christ is the healthiest way to grow during times of distress. Always remember that the next conscious impression that comes to those who die in Christ will be the sound of the Second Coming of Christ awakening the dead!
Death robs us of almost everything. But one thing she can not take from us is trust in Christ, and Christ can put everything back into place. Death does not always reign in this world. The devil, the wicked, death, and the grave will perish in "the lake of fire" which is "the second death, which will be forever in hell" Revelation 20: "12 And I saw the dead, great and small, standing before of God, and they opened the books; and opened up another book, which is the life. And the dead were judged out of those things which were written in the books, according to their works. 13 And the sea gave up the dead which were in it; and death and hell delivered up the dead which were in them; and they were judged every man according to his works. 14 And death and hell were cast into the lake of fire. This is the second death. 15 And whosoever was not found written in the book of life was cast into the lake of fire. Here are four simple suggestions for facing death fearlessly:
(1) Live a life truly trusting in the hope that Christ gives, and you are ready to die at any moment. (2) Through the power of the Holy Spirit, be obedient to the commandments of God, and you will be prepared for the second coming, starting from which you will never die.
 (3) Think of death as a short sleep time which you will be awakened by the voice of Jesus when He comes the second time.
 (4) Enjoy the certainty that Jesus gives us that we have a heavenly home with Him for all eternity.
Bible truth releases a person from the fear of death because it reveals Jesus, the one that not even death could win. When Jesus comes into our lives, He makes our hearts overflow with peace: "I leave you peace, my peace I give them ... Do not disturb your heart, do not be afraid." John 14:27.
Jesus also helps us deal with the tragedy of losing someone very dear. Jesus walked through the "valley of the shadow of death"; He knows the thick darkness we have to go through.
See what it says in Hebrews 2: "9 But we see crowned with glory and honor Jesus who was made a little lower than the angels for the suffering of death, so that by the grace of God should taste death for everyone. 10 For it became him, for whom are all things, and by whom are all things, in bringing many sons unto glory, to perfect through sufferings the prince of their salvation. 11 For both he that sanctifieth and they who are sanctified are all of one; for which cause he is not ashamed to call them brethren, 12 Saying, I will declare thy name to my brethren, sing thee praises in their company. 13 And again, I will put my trust in him. And again, Behold, I am me, and the children God has given me. 14 And as the children are partakers of flesh and blood, he too shared in the same, that through death he might destroy him that had the power of death, that is, the devil; 15 And deliver them who through fear of death were all their lifetime subject to bondage.
               Christ is our only hope for the afterlife. And when Christ returns, He will give us immortality. Never again live under the shadow of death, we will have eternal life. Have you discovered in your life the reality of this great hope that can help us to face the most difficult times?
If you have never accepted Jesus as their Lord and Savior, why do not you do it now? Source: www.jesusvoltara.com.br
     Analysis your fear under the authority and guidance of God. It begins by making the following prayer aloud:
 Prayer: Dear Heavenly Father, I come to you, like your son. I submit myself under your protection and care and I recognize that you are the only legitimate object of fear in my life. I confess that I have lived with fear and anxiety because of my lack of trust and credulity. I have not always been by faith in you, and many times I have relied on my own strength and resources. Thank you that I am forgiven in Christ. I choose to believe the truth which Thou hast given me a spirit of fear, but of power, love and a stable mind. Therefore, resist any spirit of fear. I ask You to reveal to my mind all the fears that have controlled me. Show me the ways in which I have made me fearful, and the lies that I believed. I want to live a responsible life in the power of Your Holy Spirit. Show me how these fears have prevented live such a life. I ask this so you can confess, renounce and overcome all fear through faith in You. In Jesus' name. Amen.
Other specific fears the Lord bring your mind. The root of any irrational fear is the belief that is not based on truth. These false beliefs need to be uprooted and replaced by the truth of God's Word. Spends time in prayer you need to discern these lies, because it is through resign and the choice of the truth will win and keep their freedom in Christ. You have to know and choose to believe the truth so that the truth can free. Type the lies they have believed for all your fears, and the proper truth of the Word of God.
Ways in which has lived under the control of fear. The next step is to determine how the fear has impendido to live a responsible life, or has affected their Christian witness of a bad way.
 After recognizing the consequences of their fear, it is time to try cleansing of God through confession and repentance. See 1 John 1 "8 If we say we have no sin, we deceive ourselves, and the truth is not in us. 9 If we confess our sins, He is faithful and just to forgive us our sins and to cleanse us from all unrighteousness. 10 If we say we have not sinned, we make him a liar, and his word is not in us. "Note. So is God through His Son Jesus Christ, death is an adversarial stage, and only dies of truth who has no Jesus Single as Lord and Savior; because He conquered death for all those who fear him and seek him with all my heart. He says in Matthew 6.33,34). "33 But seek ye first the kingdom of God, and his righteousness; and all these things shall be acrescentadas.34 Do not be anxious, because, for tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Sufficient unto the day is the evil thereof. "In the name of Jesus. Amen.
          After dealing with all the fears that the Lord has revealed to you (including lies and sinful behavior that has accompanied the fears), pray the following:
Makes responsible behavior plan. The next step is to face the fear and prayerfully make a plan to overcome it. Someone said, "Do the thing that gets the greatest fear, and the death of fear is certain." Fear is like an illusion in the desert - it seems so real until you walk there, but then vanishes into thin air. While recoil of fear, it grabs us and grows, making it like a giant.
 Determine in advance your answer to any object of fear. The fear of God is the only fear that can ward off all other fears, because God reigns supreme over all other objects of fear, including Satan. Even if "Your adversary the devil walks about like a roaring lion, seeking whom he may devour" it has been dropped.
See what it says in I Ped.5. "6 Humble yourselves therefore under the mighty hand of God, so that your time may exalt you; 7 Casting about it all your anxiety, because he cares for you. 8 Be sober; watch; because the devil, your adversary prowls around like a roaring lion, seeking whom he may devour: 9 Whom resist steadfast in the faith, knowing that the same afflictions are accomplished in your brethren in the world. 10 And the God of all grace, who in Christ has called you to his eternal glory, after ye have suffered a while, make you perfect, confirm, strengthen, settle. 11 To Him be the glory and the power forever and ever. Amen. "
He emptied all principality and power of love to us, see what it says in Col. 2 "12 Buried with him in baptism, it also raised with him through faith in the working of God, who raised him from the dead. 13 And when you were dead in your sins and the uncircumcision of your flesh, hath he quickened together with him, having forgiven you all trespasses; 14 Blotting out the handwriting that was against us in their ordinances, which somehow was in otherwise, and he took from our midst, nailing it to the cross. 15 And having spoiled principalities and powers, He made a public and triumphing over them in it. "
The presence of any object of fear should push us to focus on God who is always present and is all-powerful. To adore God is to acknowledge Him and magnify their divine attributes. Through this, our minds remember that our beloved heavenly Father is always with us and is more powerful than any enemy or circumstance. Commit to do your action plan in the power of the Holy Spirit.
Remember that you are never alone in the battle. (Philippians 2. "1 Therefore, if there is any consolation in Christ, if any comfort of love, if any fellowship of the Spirit, if any bowels and mercies, 2 Fulfil ye my joy, so that you feel the same, having the same love , one mind, feeling the same thing .... 10 That at the name of Jesus every knee should bow, of things in heaven and on earth and under the earth, 11 and every tongue confess that Jesus Christ is Lord, to the glory of God the Father 12 Wherefore, my beloved, as ye have always obeyed, not as in my presence only, but now much more in my absence, work out your salvation also with fear and trembling;. 13 For God It is what works in you both to will and to do of his good pleasure. "
           Noble readers (as) the theme is very important, so I will explore a little more, it is very important for all of us who are still alive, but dead in sins. Unfortunately many are so dead in life, they prefer to live in sin and sin because they think it is more advantageous to live this sinful life, and not fear death. If you who fears and loves God, for you, God has the best, eternal life at his side, and the Son "Jesus Christ, and all who obeyed the laws, the commandments of God." All die physically, but spiritually, just to prove who die the second death, which will be forever in sulfur lake with the devil. This second death only prove to those who have made this choice in life, not abandoning their sinful lives, because they think God is deaf, dumb, and blind, and pretending that all is well, and that will move your hand on the head of those who prefer remain in sin and sin. Death was won by Jesus, the day he rose again the third day, so that all mankind receive eternal life next to the "Father God, to your right"
            In the moral government of God, he determined that the penalty for sin is death, physical and eternal. People can claim this decree of God considering it unfair or extreme, but their protests only show how sin has blinded them to the true nature of it. The fact that God requires such a drastic punishment for sin should teach them not that God is brutal, but that sin is an abomination.
All innocent animals without blemish, which were offered as a sacrifice in the Old Testament pointed to the great sacrifice made by Jesus Christ on the cross of Calvary. John the Baptist introduced Him, saying John 1 29 "Behold the Lamb of God who takes away the sin of the world 30 This is he of whom I said. After me comes a man who is preferred before me: for he was than me . "
           The punishment that God imposed on sin is both just and loving, for God Himself, in the person of his Son, paid the price for all those who accept Him as their substitute. God the Son, clothed in human form, shed his blood for man's sin, thus satisfying the holy righteousness of God. And through his precious blood, God showed at the same time "the just and the justifier of all who believe in Jesus" Romans 3: "23 For all have sinned and are deprived of the glory of God;
24 Being justified freely by his grace through the redemption that is in Christ Jesus. 25 Whom God hath set forth to be a propitiation through faith in his blood, to declare his righteousness for the remission of sins that are past, through the forbearance of God; 26 To demonstrate his righteousness at the present time, so that he might be just, and the justifier of him which believeth in Jesus. "
The Bible portrays unsaved man as a slave to sin and speaks of freeing him in the same way that a slave was redeemed in the ancient world. Christ said so in (Ephesians 1: "3 Blessed be the God and Father of our Lord Jesus Christ, who hath blessed us with all spiritual blessings in heavenly places in Christ: 4.
He chose us in him before the foundation of the world, to be holy and without blame before him in love: 5 Having predestinated us unto the adoption of children by Jesus Christ to himself, according to the good pleasure of his will, 6 to the praise and glory of his grace, wherein he hath made us accepted in the beloved, 7 in whom we have redemption through his blood, the forgiveness of sins according to the riches of His grace "
See what it says in I Ped.1. "18 Knowing that you were not redeemed with corruptible things, like silver or gold that you were redeemed from your vain conversation received by tradition from your fathers; 19 But with the precious blood of Christ, as of a lamb without blemish and without, 20 Which, in fact, in another time it was foreordained before the foundation of the world, but was manifest in these last times for your sake; 21 And by him do believe in God, who raised him from the dead and gave him glory; that your faith and hope might be in God; 22 purified your souls by the Spirit in obedience to the truth, for the brotherly love unfeigned; love one another fervently with a pure heart; 23 Being born again, not of corruptible seed, but of incorruptible, by the word of God, which liveth and abideth for ever. "
         Separated from Jesus Christ, all people are alienated from God. The rebellion caused by sin opened a gulf between God and man to be impossible transporto humanely. Christ's blood built the bridge between God and man. Our physical death is linked to the sin of the flesh. Yes: Before the coming of Jesus to the world, we were all dead, and still had the right to eternal life. Only after the coming of Christ and then He rose again the third day conquering death that always belonged to the devil. Everything changed from that day, but God already knew everything, as was His plan for all mankind. But humanity ever chose to stay and live in sin sin, considering the most advantageous sin than to obey God's laws and commandments. See what it says in Ephesians. 2. "12 That at that time without Christ, being aliens from the commonwealth of Israel and strangers from the covenants of promise, having no hope and without God in the world. 13 But now in Christ Jesus you who once were far off have been brought near the blood of Christ. 14 For he is our peace, who both made a people; and has broken down the wall of separation that was among 15 In his flesh the enmity, that is, the law of commandments contained in ordinances, to create in himself of two one new man, making peace, 16 and the cross to reconcile them both to God in one body, killing her enmity. 17 And coming, he preached peace to you who were far off and those who were near; 18 For through him we both have access to the Father by one Spirit. 19 And ye are no more strangers and foreigners, but fellow citizens with the saints, and of the household of God; 20 built upon the foundation of the apostles and prophets, Jesus Christ himself being the chief corner stone; 21 In him the whole building, being fitted together, grows into a holy temple in the Lord. 22 In whom you also are being built together for a habitation of God through the Spirit. "
See what it says in Rom. 5: "8 But God demonstrates His own love toward us, in that Christ died for us, being we were still sinners. 9 Much more then, being now justified by his blood, we shall be saved from wrath through him. 10 For if when we were enemies, we were reconciled to God by the death of his Son, much more, being reconciled, we shall be saved by his life. 11 And not only so, but we also rejoice in God through our Lord Jesus Christ, through whom we have now received reconciliation. "
         The Bible emphasizes the blood of Jesus Christ because only through his sacrifice we find forgiveness.
Many of us will no longer inherit eternal life because of disobedience, and rebellion, and not to believe in God through His Son Jesus Christ, prefer to live in darkness, and away from light called Jesus. See what it says in John 3. "16 For God so loved the world that he gave his only begotten Son, that whosoever believes in him should not perish, but have everlasting life. . 17 For God sent not his Son into the world to condemn the world; but that the world might be saved through Him 18 He that believeth on him is not condemned; but he that believeth not is condemned already, because he hath not believed in the name of the only begotten Son of God. 19 And this is the condemnation, that light is come into the world, and men loved darkness rather than light, because their deeds were evil. 20 For every one that doeth evil hateth the light, neither cometh to the light, lest his deeds should be reproved. 21 But he that doeth truth cometh to the light, so that his deeds may be made manifest, that they are wrought in God. "
The Bible declares that "God is love" 1 John 4: "8 He that loveth not knoweth not God; for God is love. 9 In this was manifested the love of God toward us, because that God sent his only Son into the world, that we might live through him. 10 In this is love, not that we loved God, but that He loved us and sent his Son to be the propitiation for our sins. 11 Beloved, if God so loved us, we also ought to love one another. 12 No man hath seen God; if we love one another, God dwelleth in us, and is perfected in us his love. 13 By this we know that we are in Him, and He in us, because he hath given us of his Espírito.14 And we have seen and testify that the Father sent the Son to be Savior of the world. 15 Whosoever shall confess that Jesus is the Son of God, God dwelleth in him, and he in God. 16 And we have known and believed the love that God hath to us. God is love; and whoever abides in love abides in God, and God in him. 17 Herein is our love made perfect with us, that the day of judgment we trust; because as He is, so are we in this world. 18 There is no fear in love; but perfect love casts out fear; because fear has to do with punishment, and he who fears is not made perfect in love. "
Noble readers (as) note that the easiest way to fight the fear of death, and the fact that death and sure, there is only one way forward. It is called "Jesus Christ": you know why? "He, Jesus" conquered death when He rose again the third day. Death belongs to the devil, who was defeated by "Jesus". Therapies, they will help, but will not bring the certainty that they should not fear death! Because "Jesus" is life, and eternal life next to the "Father God." Anyone in the one track that is "Jesus," will not die but will live in one of the glory that you have eternal life. Death is certain for those who do not believe in "God, through His Son Jesus." And who is in sin, not repent and convert and not accept "Jesus" as the Only Lord and Savior, actually already dead and in hell. This topic was researched and worked by José Carlos Ribeiro, a member of First Baptist Church of Campo Grande MS, I am hospital chaplain auxiliary formed in the years 2012 and 2014, and evangelical writer still unknown to the world, but super known by God.
Campo Grande July 8, 2015 Email. Jcr0856@hotmail.com


Pó̱s na antimeto̱písoume kai na katanoí̱soun to thánato :̱ pó̱s na xeperásoun , kai pó̱s na mi̱n pethánei , sýmfo̱na me ti̱n Agía Grafí̱ ! Méros II Angliká
         Pó̱s na antimeto̱písoume kai na katanoí̱soun to thánato. Emeís syrrikno̱theí katá ti̱n pró̱ti̱ forá pou éna paidí mas ro̱tá, "Ti si̱maínei na pethánei?" Échoume dyskolíes na milí̱soun, í̱ akóma kai pistév̱o̱, to thánato kápoiou pou agapáme. O thánatos eínai o koinós echthrós ólo̱n to̱n anthró̱po̱n pantoú.
          Poies eínai oi apantí̱seis sta dýskola ero̱tí̱mata gia to thánato? Ypárchei zo̱í̱ metá to thánato? Tha eínai óti tha doúme tous agapi̱ménous mas pou échoun pethánei?
Áfova brostá sto thánato. Óloi, se orisménes chronikés periódous, íso̱s kai lígo metá
O thánatos enós fílou í̱ agapi̱ménou prosó̱pou, échoume ti̱n aísthi̱si̱ óti ypárchei éna kenó sti̱n kardiá, éna I̱ monaxiá to̱n synaísthi̱ma pou érchetai páno̱ mas kai mas kánei na gno̱rízei ti̱n peperasméno ti̱s zo̱í̱s. Se schési̱ me éna théma tóso gemáti̱ apó synkiní̱seis, ópou boroúme na máthoume ti̱n alí̱theia gia to ti symvaínei ótan pethaínoume? Ti symvaínei ótan pethaínoume? Ef̱tychó̱s, sto plaísio ti̱s apostolí̱s tou Christoú sti̱ gi̱ í̱tan na elef̱theró̱sei "ekeínous óti katá ti̱ diárkeia ti̱s zo̱í̱s tous eíchan krati̱theí se douleía me to fóvo tou thanátou "Evraíous 2:̱" 14 Kai kathó̱s ta paidiá éginan koino̱noí sárkas kai aímatos, ki af̱tós moirázetai me ton ídio, óti méso̱ tou thanátou na ton katastrépsei óti eíche ti̱ dýnami̱ tou thanátou, óti eínai, o diávolos?̱ 15 Kai tous paradó̱ste pou méso̱ tou fóvou tou thanátou í̱san diá pantós tou víou ypokeímenoi eis ti̱n douleían »Sti̱n Agía Grafí̱, o Ii̱soús parousiázei mi̱nýmata pari̱goriás kai safó̱s apantá se óles tis ero̱tí̱seis mas gia to thánato kai ti̱ zo̱í̱. méllon.
Se Di̱miourgías, o Theós éplase ton Adám apó ti̱n «skóni̱». Eíche énan enkéfalo sto kefáli tou étoimo na skefteí?̱ aíma stis fléves sas, étoimo na tréxei. Tóte o Theós emfýsi̱se sta routhoúnia tou ti̱n "pnoí̱ zo̱í̱s" kai o Adám
Gínetai "zo̱ntanós" [sta evraïká, «psychí̱ zó̱sa»]. Si̱meió̱ste prosektiká óti i̱ Agía Grafí̱ den léei óti o Adám í̱tan psychí̱?̱ Ant 'af̱toú, léei óti «o ánthro̱pos égine zo̱ntaní̱ psychí̱".
Se schési̱ me éna tóso si̱mantikó zí̱ti̱ma, tóso gemáti̱ apó synkiní̱seis, ópou boroúme na máthoume ti̱n alí̱theia gia to ti symvaínei ótan pethaínoume? Ef̱tychó̱s, sto plaísio ti̱s apostolí̱s tou Christoú sti̱ gi̱ í̱tan na elef̱theró̱sei "ekeínous pou óli̱ tous ti̱ zo̱í̱ eíchan krati̱theí se douleía me to fóvo tou thanátou» (Evraíous 2:̱15).
Sti̱n Agía Grafí̱, o Ii̱soús parousiázei mi̱nýmata pari̱goriás kai safó̱s apantá se óles tis ero̱tí̱seis mas gia to thánato kai ti̱ metá thánaton zo̱í̱. Se Di̱miourgías, o Theós éplase ton Adám apó ti̱n «skóni̱». Eíche énan enkéfalo sto kefáli tou étoimo na skefteí?̱ aíma stis fléves sas, étoimo na tréxei. Tóte o Theós emfýsi̱se sta routhoúnia tou ti̱n "pnoí̱ zo̱í̱s" kai o Adám égine «psychí̱ zó̱sa» [sta evraïká, «psychí̱ zó̱sa»]. Si̱meió̱ste prosektiká óti i̱ Agía Grafí̱ den léei óti o Adám í̱tan psychí̱?̱ Ant 'af̱toú, léei óti «o ánthro̱pos égine zo̱ntaní̱ psychí̱". Ótan o Theós édo̱se pnoí̱ zo̱í̱s ston Adám, i̱ zo̱í̱ árchise na réei apó to Theó. To só̱ma tou kómvou me ti̱n "pnoí̱ zo̱í̱s" échei Adám "éna zo̱ntanó on," "mia zo̱ntaní̱ psychí̱." Gia to lógo af̱tó, tha boroúsame na grápsoume ti̱ themelió̱di̱ exíso̱si̱ ti̱s anthró̱pini̱s ýparxi̱s o̱s exí̱s:̱ «Gi̱ Skóni̱» + «Pnoí̱ Zo̱í̱s» = «psychí̱ zó̱sa» Só̱ma + Pnoí̱ Zo̱í̱s cho̱rís Theó = ​​Zo̱ntanó Ón. Káthe énas apó emás échei éna só̱ma kai mia orthologikí̱ myaló. Enó̱ synechízoume na anapnéoume, emeís tha ta émvia ónta, zo̱ntaní̱ psychí̱.
3. Ti symvaínei ótan éna átomo pethaínei? Se thánato epanérchetai sti̱n di̱miourgikí̱ diadikasía pou perigráfetai sti̱ Génesi̱ 3:̱ "19 Me ton idró̱ta tou prosó̱pou sou tha tro̱s pso̱mí, eo̱soú epistrépsei eis to édafos?̱ gia éxo̱ apó af̱tó wast esý pou lamvánontai?̱ Gia sas eínai i̱ skóni̱ kai eis gi̱n théleis. "
Léei ston Ekkli̱siastí̱. 12. "7 Sti̱ synécheia, tha prépei i̱ epistrofí̱ ti̱s skóni̱s sti̱ gi̱ ópo̱s í̱tan:̱ kai to pnév̱ma tha epistrépsei sto Theó o opoíos to édo̱se.
             I̱ Agía Grafí̱ sychná chri̱simopoieí tis léxeis Evraïká gia «anása» kai «pnév̱ma» enallaktiká. Ótan oi ánthro̱poi pethaínoun, to só̱ma gínetai "skóni̱" kai to "pnév̱ma" (i̱ "pnoí̱ zo̱í̱s") epistréfei sto Theó o opoíos í̱tan pi̱gí̱ tou. Allá ti symvaínei me ti̱n psychí̱?
«Zo̱ egó̱, légei Kýrios o Theós ... óles oi psychés eínai orycheío?̱ ... I̱ psychí̱ pou amartánei, af̱tí̱ tha pethánei thánatos eínai i̱ páf̱si̱ ti̱s zo̱í̱s To só̱ma aposyntíthetai kai gínetai skóni̱, kai .. i̱ pnoí̱ í̱ to pnév̱ma píso̱ sto Theó. Eímaste mia psychí̱ me ti̱ zo̱í̱, allá sto thánato, tha gínei aplá éna ptó̱ma, mia nekrí̱ psychí̱, éna nekró on. Oi nekroí den gno̱rízoun.
4. gno̱rízoume o̱s éna nekró átomo? Metá to thánato, to myaló aposyntíthetai?̱ den eínai se thési̱ na gno̱rízoun í̱ na thymi̱theí típota. Óla ta anthró̱pina synaisthí̱mata stamatoún. «Gi 'af̱toús, i̱ agápi̱, to mísos kai i̱ zí̱lia échoun apó kairó exafanisteí ...». Ekkli̱siastí̱s 9:̱ «4 Gia na ton óti eínai anámesa stous zo̱ntanoús ypárchei elpída (eínai kalýtero gia éna zo̱ntanó skylí apó éna nekró liontári). 5 Gia ti̱n zo̱ntanoí gno̱rízoun óti tha pethánoun : allá oi nekroí den gno̱rízoun kanéna prágma, oúte epísi̱s échoun kamía antamoiví̱, gia ti̱ mní̱mi̱ tous li̱smoní̱thi̱ke. . 6 epísi̱s, ti̱n agápi̱ tous, to mísos tous kai o fthónos tous, tó̱ra cháthi̱kan, kai den échoun pléon pouthená gia pánta se káti pou gínetai káto̱ apó ton í̱lio "Oi nekroí den gno̱rízoun típota Ecl.9:̱ 5
O thánatos eínai san éna ýpno cho̱rís óneira?̱ Sti̱n pragmatikóti̱ta, i̱ Agía Grafí̱ apokaleí to thánato "ýpno" se 54 forés. Ii̱soús dídaxe óti o thánatos eínai énas ýpnos. O ídios eípe stous mathi̱tés Tou, "John 11:̱" 11 míli̱se Étsi, kai sti̱ synécheia tous eípe, Lázaros, o fílos mas, koimátai, allá egó̱ tha to xypní̱sei apó ton ýpno 12 O̱s ek toútou, oi en lógo̱ mathi̱tés tou, o Kýrios, an koimi̱theí. , tha so̱theí 13 Kai o Ii̱soús míli̱se apó to thánató tou:̱ allá nómizan óti eíche milí̱sei gia ti̱ lí̱psi̱ ypóloipo ston ýpno 14 Tóte o Ii̱soús tous eípe xekáthara:̱ .. O Lázaros eínai nekrós, 15 kai chaíromai, gia chári̱ sas, óti egó̱ ekeí Den ypárchei, óti boreí na pistév̱oun, ómo̱s, as páme s 'af̱tón.
           O Lázaros í̱tan í̱di̱ nekrós gia tésseris i̱méres, ótan í̱rthe o Ii̱soús. Allá ótan pí̱ge ston táfo, o Ii̱soús apédeixe óti eínai tóso éf̱kolo gia ton Theó na af̱xí̱sei kápoios apó tous nekroús, ópo̱s eínai gia emás na xypní̱sei kápoion pou koimátai. Eínai polý parí̱goro na gno̱rízoume óti oi agapi̱ménoi mas, oi opoíoi échoun perásei makriá í̱di̱ "koimátai", anapáv̱etai eiri̱niká sti̱n empistosýni̱ ston Ii̱soú. I̱ sí̱ranga tou thanátou, ti̱n opoía oi ídioi boroún na perásoun kápoia i̱méra, eínai éna í̱remo kai apólyti̱ i̱remía tou ýpnou.
5. O Theós xechnáei ekeínous pou koimoúntai ton ýpno tou thanátou? O ýpnos tou thanátou den eínai to télos ti̱s istorías. Ston táfo, o Ii̱soús eípe sti̱ Mártha ton adelfó tou Lazárou:̱ Io̱ánni̱s 11:̱ "25 o Ii̱soús eípe s 'af̱tón:̱ Egó̱ eímai i̱ anástasi̱ kai i̱ zo̱í̱?̱ o pistév̱o̱n eis emé, kai an apotháni̱, thélei zo̱ntaná:̱ 26 Kai ópoios zei kai pistév̱ei se ména den tha pethánei poté. To pistév̱ete af̱tó? "An échoume ton Christó mésa mas, den pethaínoun, o ýpnos méchri ti̱n I̱méra ti̱s Kríseo̱s.
             Ekeínoi pou pethaínoun "en Christó̱" koimoúntai ston táfo, allá exakolouthoún na échoun éna lampró méllon. Ekeínos pou metráei akóma tis tríches tou kefalioú mas kai mas kratáei sti̱n palámi̱ tou cherioú tou den tha xechásoume. Tha pethánoume kai na epistrépsei sti̱ skóni̱, allá to rekór ti̱s atomikóti̱tás mas paraménei safés sto myaló tou Theoú. Kai ótan o Ii̱soús érchetai, tha xypní̱soun oi díkaioi nekroí ýpno me ton ídio trópo ópo̱s kánete gia to Lázaro. Écho̱ Tes. 4. «13 óti den tha í̱tan, adelfoí, échete ágnoia schetiká me ta opoía koimoúntai, óti to YE thlípsi̱ óchi, akóma kai álloi pou den échoun elpída. 14 Epeidí̱, an pistév̱oume óti o Ii̱soús péthane kai anastí̱thi̱ke, akóma ki étsi tous epísi̱s pou koimoúntai ston Ii̱soú, o Theós tha férei me it.15 pou sas légo̱, tóte eínai apó to lógo tou Kyríou, óti emeís pou eínai zo̱ntaná kai na parameínoun sti̱n parousían tou Kyríou, den tha tous ta opoía dormem.16 Gia ton Kýrio apotrapeí o ídios tha katévei apó ton ouranó me próstagma, me fo̱ní̱ archangélou, kai me to atoú tou Theoú?̱ kai oi nekroí en Christó̱ tha anasti̱thoún pró̱ta. 17 Sti̱ synécheia, i̱ opoía eínai zo̱ntanoí kai paraménoun tha prépei na emplakeí mazí tous me sýnnefa se synánti̱si̱ tou Kyríou ston aéra:̱ kai étsi tha eímaste pánta me ton Kýrio. 18 Gi 'af̱tó, ánesi̱ o énas ton állo me af̱tá ta lógia. "
Ti̱n i̱méra ti̱s anástasi̱s, i̱ sí̱ranga tou thanátou tha faínetai perissótero san mia sýntomi̱ anápaf̱si̱. Oi nekroí den gno̱rízoun ti symvaínei. Ósoi déchthi̱kan to Christó o̱s So̱tí̱ra tous, tha xypní̱sei apó ton ýpno me ti̱n ypérochi̱ fo̱ní̱ tou apó ton ouranó. Kai i̱ elpída ti̱s anástasi̱s den eínai i̱ móni̱:̱ échoume epísi̱s ti̱n elpída ti̱s ouránias katago̱gí̱s, sto opoío o Theós Akoúste af̱toús tous stíchous sti̱n Apokálypsi̱ 21 :̱. "3 Kai ákousa mia dynatí̱ fo̱ní̱ apó ton ouranó légontas, Idoú, i̱ ski̱ní̱ tou Theoú kai to̱n anthró̱po̱n, na katoikí̱sei mazí tous, ki af̱toí tha eínai o laós tou, kai o ídios o Theós tha eínai mazí tous o Theós tous. 4 Kai o Theós tha exaleípsei ta mátia sas óla ta dákrya?̱ kai tha ypárchei pléon oúte pénthos oúte krav̱gí̱ oúte pónos, gia ta pró̱i̱n prágmata apevío̱se. 5 Kai ekeínos pou kathótan epáno̱ ston thróno eípe:̱ Des, káno̱ óla ta prágmata néa. Kai eípe pros emé, grápste:̱ gia af̱tá ta lógia eínai ali̱thiná kai pistá. 6 Kai eípe pros emé, af̱tó gínetai. Egó̱ eímai to Álfa kai to O̱méga, i̱ archí̱ kai to télos. O ópoios eínai dipsasménos gia do̱reán tha sas dó̱sei ti̱n pi̱gí̱ tou zo̱ntanoú neroú. 7 Af̱tós pou nikáei tha kli̱ronomí̱sei ta pánta?̱ kai tha eímai Theós kai af̱tós eínai o gios mou. "Si̱meío̱si̱. An eímaste en Christó̱ kai me ton Christó, den pethaínoun, pernáme apó ton thánato sti̱n aió̱nia zo̱í̱. Ósoi agapoún ton Theó, den chreiázetai na fovoúntai ton thánato.
Péra apó ton táfo eínai mia plí̱ri̱s zo̱í̱ ti̱s aio̱nióti̱tas me to Theó. O Ii̱soús échei «ta kleidiá tou thanátou, allá en Christó̱ ypárchei éna éndoxo kai lamperó elpída.
6. eínai athánata ónta? Ótan o Theós di̱mioúrgi̱se ton Adám kai ti̱n Év̱a, pou di̱miourgí̱thi̱kan thni̱tá ónta, di̱ladí̱, ypókeitai sto thánato. An eíchan parameínei ypákouos sto théli̱ma tou Theoú, poté den tha échoun pethánei. Allá ótan amárti̱san, édo̱san to dikaío̱má tous sti̱ zo̱í̱. Me anypakoí̱, éginan ypókeitai sto thánato. I̱ amartía tous mólyne óli̱ ti̱n anthró̱pini̱ fylí̱, kai dedoménou óti óloi échoun amartí̱sei, óla eínai thni̱tá, ypókeintai se thánato Ro̱maíous 5 "Deíte ti deíchnei af̱tés tis Ekd., Epísi̱s Ro̱m. 5. «6 Gia ton Christó, ótan í̱mastan akómi̱ adýnamoi, péthane gia aseveís. 7 Gia éna tha pethánei dýskola gia díkaios ánthro̱pos?̱ giatí íso̱s gia énan kaló ánthro̱po kápoioi tha tolmoúse akóma kai na pethánei. 8 Allá o Theós deiknýei ti̱n eaf̱toú agápi̱n eis i̱más, óti o Christós péthane gia emás, enó̱ í̱mastan akómi̱ amarto̱loí. 9 Polý perissótero, sti̱ synécheia, na dikaiologeítai pléon apó to aíma tou, tha so̱thoúme apó ti̱n orgí̱ diamésou af̱toú. 10 Dióti an, ótan í̱mastan echthroí, eímaste symfilió̱thi̱kan me ton Theón diá tou thanátou tou Yioú tou, polý perissótero, na symfilio̱theí, tha so̱thoúme me ti̱ zo̱í̱ tou. 11 Kai óchi móno af̱tó, allá boroúme epísi̱s na chaírontai ston Theó méso̱ tou Kyríou mas Ii̱soú Christoú, méso̱ tou opoíou échoume lávei tó̱ra ti̱ symfilío̱si̱. Gia énan ánthro̱po í̱rthe amartía kai to thánato. Me énan ánthro̱po kai í̱rthe i̱ chári̱ pou afthonoúsan amartía 12 Dia toúto, ópo̱s apó mía amartía tou anthró̱pou eisí̱lthen eis ton kósmon, kai to thánato méso̱ ti̱s amartías, kai étsi o thánatos pérase apó ólous tous anthró̱pous, gi 'af̱tó óloi échoun amartí̱sei. 13 Dióti méchri tou nómou amartía ston kósmo, allá i̱ amartía den logariázetai, ótan den ypárchei kanénas nómos. 14 Par 'óla af̱tá, o thánatos vasílepse apó ton Adám méchri Mo̱ÿséo̱s kai apó páno̱ tous pou den eíchan amartí̱sei metá ti̱n omoióti̱ta ti̱s parávasi̱s tou Adám, o opoíos eínai o arithmós apó af̱tón pou í̱tan na érthei. 15 Ómo̱s, den eínai tóso to dó̱ro kai i̱ axiópoini̱ práxi̱. Dióti an me to parápto̱ma tou enós pollá eínai nekrós, polý perissótero i̱ chári̱ tou Theoú, kai to dó̱ro me ti̱ chári̱ tou, i̱ opoía eínai énas ánthro̱pos, o Ii̱soús Christós, écho̱n afthonoúsan eis polloús. 16 Kai den í̱tan tóso to dó̱ro kai i̱ axiópoini̱ práxi̱, apó éna pou amárti̱se. Gia ti̱n apófasi̱ af̱tí̱ me mía axiópoini̱ práxi̱, sti̱n pragmatikóti̱ta, sti̱n katadíki̱, enó̱ to dó̱ro eínai apó ta pollá enklí̱mata eis aitiológi̱si̱. 17 Gia to an apó ti̱n katapáti̱si̱ tou enós, o thánatos vasílepse apó éna?̱ Polý perissótero pou lamvánoun ti̱n afthonía ti̱s cháritos kai ti̱s do̱reás ti̱s dikaiosýni̱s vasileías sti̱ zo̱í̱ apó énan, ton Ii̱soú Christó. 18 O̱s ek toútou, ópo̱s apó ti̱n parávasi̱ mias krísi̱s í̱rthe epáno̱ se óla ta átoma sti̱n katadíki̱, akóma ki étsi me mia práxi̱ dikaiosýni̱s to dó̱ro í̱rthe epáno̱ se ólous tous anthró̱pous pros dikaiológi̱si̱ ti̱s zo̱í̱s. 19 Dióti kathó̱s diá ti̱s parakoí̱s tou enós anthró̱pou oi polloí éginan oi amarto̱loí, étsi apó ti̱n ypakoí̱ mia polloí tha gínoun díkaioi. 20 í̱rthe, o̱stóso, ti̱ nomothesía, oúto̱s ó̱ste i̱ parávasi̱ boreí na afthonoún?̱ Allá ópou i̱ amartía afthonoúsan, chári̱?̱ 21 Af̱tó, ópo̱s i̱ amartía vasílef̱se sto thánato, akómi̱ kai étsi tha boroúse na kosmí̱sei vasilév̱ei méso̱ ti̱s dikaiosýni̱s eis zo̱í̱n aió̱nion, diá Ii̱soú Christoú tou Kyríou mas. "
          "O Theós eínai ... ... to móno ó, ti eínai athánati̱." Timótheo 6:̱15, 16 "15, i̱ opoía me ton kairó tha deíxei poios eínai o makários kai mónos Potentate Kýrios, Vasiléf̱s to̱n vasiléo̱n kai Kýrios to̱n kyrío̱n?̱ 16 óstis Af̱tós móno écho̱n ti̱n athanasía, pou katoikeí se aprósito fo̱s?̱ ton opoío kanénas ánthro̱pos den échei dei, oúte boreí na dei:̱ se poion eínai timí̱ kai aió̱nia dýnami̱. Amí̱n. "
Grafí̱ kánei safés óti oi ánthro̱poi se af̱tí̱ ti̱ zo̱í̱ eínai thni̱toí, ypokeímenoi sto thánato. Allá ótan o Ii̱soús epistrépsei, i̱ fýsi̱ mas tha yposteí rizikí̱ allagí̱. Idoú, sas léo̱ éna mystí̱rio:̱
Léei sto 1 Kor. 15 "51 den koimi̱theí, allá óloi tha alláxei, 52 se mia stigmí̱, en ripí̱ ofthalmoú, ton í̱cho tou telef̱taíou trompéta. Gia thélei salpísei, oi nekroí tha anasti̱thoún áfthartoi, kai i̱meís thélomen metamorfo̱theí. 53 Gia krínetai skópimo óti af̱tó to fthartó na metamorfo̱theí se áftharto kai af̱tó to thni̱tó na ntytheí athanasía. 54 Étsi, ótan af̱tó to fthartó prépei na échoun tetheí se áftharto, kai to thni̱tón toúto endytheí athanasía, tóte tha prépei na aski̱theí gia na perásei to ri̱tó pou eínai gramméno, o thánatos eínai katápie sti̱ níki̱. 55 Ótan, O thánatos, eínai to kentrí sou? Ótan, O thánatos, eínai i̱ níki̱ sou? 56 To kentrí tou thanátou eínai i̱ amartía, kai i̱ dýnami̱ ti̱s amartías eínai o nómos. 57 Ómo̱s, chári̱ sto Theó, pou mas dínei ti̱ níki̱ méso̱ tou Kyríou mas Ii̱soú Christoú. "Katálavan ti si̱maínei thánato gia ósous échoun ton Ii̱soú o̱s ton móno Kýrio kai So̱tí̱ra!
              Allá i̱ asfáleia tou Christianoú eínai na gínoume athánatoi, ótan o Ii̱soús érthei gia déf̱teri̱ forá se af̱tí̱ ti̱ gi̱. I̱ vevaióti̱ta ti̱s ti̱n ypóschesi̱ ti̱s athanasías égine vevaía ótan o Ii̱soús apó ton táfo tou eínai:̱ «Égine katéstrepse to thánato kai éfere sto fo̱s ti̱ zo̱í̱ kai ti̱n athanasía méso̱ tou ev̱angelíou». V Tim. 1:̱10
I̱ prooptikí̱ tou Theoú páno̱ apó to anthró̱pino pepro̱méno eínai safés:̱ aió̱nios thánatos gia ósous aporríptoun to Christó kai proskolló̱ntai stis amartíes tous, í̱ to dó̱ro ti̱s athanasías, ótan o Ii̱soús érchetai na anazi̱tí̱sei ósous Ton déchthi̱kan o̱s Kýrio kai So̱tí̱ra.
I̱ monaxiá kai i̱ aísthi̱si̱ ti̱s apó̱leias boreí na eínai kyríarchi̱. I̱ móni̱ lýsi̱ gia ti̱n ago̱nía pou prokaleítai apó to diacho̱rismó apó éna agapi̱méno próso̱po eínai i̱ ánesi̱ pou móno o Christós boreí na dó̱sei. Na thymáste óti oi agapi̱ménoi mas koimoúntai, kai xekoúrasi̱ tous agapi̱ménous mas tha af̱xi̱theí apó ton Ii̱soú sto "anástasi̱ sti̱ zo̱í̱" ótan érthei. O Theós schediázei thav̱másies synantí̱seis. Oi skli̱roí cho̱rismoí ti̱s zo̱í̱s tha prépei na termatisteí. "O thánatos eínai katápie sti̱ níki̱."
(Pros Korinthíous A 15:̱ "51 Idoú, egó̱ sas deíxo̱ éna mystí̱rio:̱ Den prépei óloi ton ýpno, allá óloi tha alláxei, 52 Se mia stigmí̱, en ripí̱ ofthalmoú, en ti̱ escháti̱ gia ti̱n trompéta prépei na i̱cheí, kai oi nekroí anasti̱thoún áfthartoi, kai i̱meís thélomen metamorfo̱theí. 53 Gia krínetai skópimo óti af̱tó to fthartó na metamorfo̱theí se áftharto kai af̱tó to thni̱tó na ntytheí athanasía. 54 Étsi, ótan af̱tó to fthartó prépei na échoun tetheí se áftharto, kai to thni̱tón tha prépei na échoun tetheí se athanasía, tóte tha prépei na aski̱theí gia na perásei to ri̱tó pou eínai gramméno:̱ O thánatos afanísti̱ke, i̱ níki̱ 55 Ótan, O thánatos, pou eínai to kentrí sou, o thánatos, eínai to kentrí sou 56 To tsímpi̱ma.?̱ thanátou eínai i̱ amartía, kai i̱ dýnami̱ ti̱s amartías eínai o nómos. 57 Ómo̱s, chári̱ sto Theó, pou mas dínei ti̱ níki̱ méso̱ tou Kyríou mas Ii̱soú Christoú. "
Kápoioi aisthánontai tóso odyni̱ró cho̱rismó apó tous agapi̱ménous tous pou échasan ti̱ zo̱í̱ prospatheí na érthei se epafí̱ mazí tous méso̱ pnev̱matistí̱s méntioum pou apokaloún tous eaf̱toús tous diáv̱lous epikoino̱nías me ta pnév̱mata.
I̱ Agía Grafí̱ mas dínei mia polý eidikí̱ proeidopoíi̱si̱ schetiká me tis prospátheies gia na apalýnei ton póno tou thanátou me af̱tón ton trópo:̱
«Ótan sou léne,« Symvoulef̱teíte ta méntioum kai oi mágoi, oi opoíoi psithyrízoun kai mourmourízoun, «atychí̱matos, óchi énas laós pli̱roforeítai apó ton Theó tous gia ti̱n diavío̱si̱ tous nekroús Oi nekroí den échoun megalýteri̱ diárkeia zo̱í̱s se af̱tá, den ypárchei fo̱s? deíte ti léne se af̱toús tous stíchous "I̱saḯas 8:̱" 13 o Kýrios to̱n dynámeo̱n ídios agiásei?̱ kai as eínai o fóvos sas, kai afí̱ste ton na eínai o trómos sas. 14 Kai tha eínai gia éna ieró?̱ allá tha chri̱siméf̱sei o̱s mia pétra skandálou, kai pétra skandálou, ta dýo spítia tou Israí̱l?̱ apó ti̱n pagída kai pagída gia tous katoíkous ti̱s Ierousalí̱m. 15 Kai polloí apó af̱toús tha skontápsei kai na pései, kai na spásei, kai snared, kai na li̱fthoún. 16 Syndéei ti̱ martyría, sfragízoun to nómo anámesa stous mathi̱tés mou. 17 Kai egó̱ tha periméno̱ ton Kýrio pou krývei to próso̱pó tou apó to spíti tou Iakó̱v, kai tha doúme. 18. Edó̱ eímai me ta paidiá mou édo̱se o Kýrios, me si̱meía kai térata sto Israí̱l apó ton Kýrio to̱n dynámeo̱n, o opoíos katoikeí sto Óros Sió̱n 19 Ótan loipón léne se sas zi̱tí̱ste ósous échoun pnév̱mata ti̱n oikogéneia kai tous mágous, pou psithyrízoun kai mourmourízoun:̱ O laós den tha zi̱tí̱sei ton Theón tous? Gia to salóni tha diavoulef̱teí me tous nekroús? 20 Ston nómo kai sti̱ martyría! An den miloún sýmfo̱na me af̱tí̱ ti̱ léxi̱, eínai epeidí̱ den ypárchei fo̱s mésa tous. "
           Prágmati, giatí? I̱ Agía Grafí̱ apokalýptei xekáthara óti oi nekroí den gno̱rízoun típota. I̱ pragmatikí̱ lýsi̱ gia ti̱n ago̱nía pou prokaleítai apó to diacho̱rismó apó ta agapi̱ména tous eínai i̱ ánesi̱ pou dínei móno o Christós. Pernoún to chróno tous epikoino̱nía me ton Christó eínai o pio ygieinós trópos na af̱xi̱theí katá ti̱ diárkeia to̱n chróno̱n tou kindýnou. Na thymáste pánta óti i̱ epómeni̱ syneidi̱tí̱ entýpo̱si̱ pou érchetai se ekeínous pou pethaínoun en Christó̱ tha eínai o í̱chos ti̱s Def̱téras Parousías tou Christoú xýpni̱ma to̱n nekró̱n!
O thánatos mas klévei schedón ta pánta. Allá éna prágma pou den boreí na párei apó emás eínai i̱ empistosýni̱ sto Christó kai o Christós boreí na válei ta pánta píso̱ sti̱ thési̱ tou. O thánatos den vasilév̱ei pánta se af̱tón ton kósmo. O diávolos, to kakó, o thánatos kai o táfos tha chatheí sto «límni̱ ti̱s fo̱tiás" pou eínai "o déf̱teros thánatos, i̱ opoía tha eínai gia pánta sti̱n kólasi̱" Apokálypsi̱ 20:̱ "12 Kai eída tous nekroús, megálous kai mikroús, na stékontai brostá tou Theoú, kai ánoixan ta vivlía?̱ kai na anoíxei éna állo vivlío, pou eínai i̱ zo̱í̱. Kai oi nekroí kríthi̱kan apó ekeína ta prágmata pou gráfti̱kan sta vivlía, sýmfo̱na me ta érga tous. 13 Kai i̱ thálassa édo̱se tous nekroús pou í̱tan se af̱tó?̱ kai o thánatos kai i̱ kólasi̱ parédo̱san tous nekroús pou í̱tan se af̱tá?̱ kai kríthi̱kan káthe átomo sýmfo̱na me ta érga tou. 14 Kai o thánatos kai i̱ kólasi̱ petáchti̱kan sti̱ límni̱ ti̱s fo̱tiás. Af̱tós eínai o déf̱teros thánatos. 15 Kai ópoios den vréthi̱ke gramménos sto vivlío ti̱s zo̱í̱s petáchti̱ke sti̱ límni̱ ti̱s fo̱tiás. Edó̱ eínai tésseris aplés protáseis gia ti̱n antimetó̱pisi̱ tou thanátou áfova:̱
(1) zoun mia zo̱í̱ ali̱thiná empistosýni̱ me ti̱n elpída óti o Christós dínei, kai eíste étoimoi na pethánoun aná pása stigmí̱. (2) Me ti̱ dýnami̱ tou Agíou Pnév̱matos, na eínai ypákouoi stis entolés tou Theoú, kai tha eíste proetoimasménoi gia ti̱ déf̱teri̱ élef̱si̱, archí̱s genoméni̱s apó ti̱n opoía den tha pethánei poté.
 (3) Skefteíte thánatos eínai énas sýntomos chrónos ýpnou pou tha sas xypní̱sei apó ti̱ fo̱ní̱ tou Ii̱soú ótan érchetai i̱ déf̱teri̱ forá.
 (4) Apoláf̱ste ti̱ vevaióti̱ta óti o Ii̱soús mas dínei óti échoume mia ouránia katoikía mazí Tou gia óli̱ ti̱n aio̱nióti̱ta.
Agía Grafí̱ alí̱theia mas elef̱theró̱nei apó to fóvo tou thanátou, dióti apokalýptei ton Ii̱soú, af̱tó pou oúte kan o thánatos tha boroúse na kerdísei. Ótan o Ii̱soús érchetai sti̱ zo̱í̱ mas, kánei tis kardiés ypercheílisi̱s mas me ti̱n eirí̱ni̱:̱ «Sas afí̱no̱ eirí̱ni̱, ti̱n eirí̱ni̱ mou na tous dó̱so̱ ... Mi̱n enochleíte ti̱n kardiá sou, mi̱ fovásai." John 14:̱27.
O Ii̱soús mas voi̱tháei epísi̱s ascholi̱theí me ti̱n trago̱día ti̱s apó̱leias kápoios polý agapi̱tós. O Ii̱soús perpáti̱se mésa apó ti̱n «koiláda ti̱s skiás tou thanátou"?̱ Xérei to pyknó skotádi tha prépei na perásei.
Deíte ti léei sti̱n pros Evraíous 2:̱ "9 Allá vlépoume steftheí me timí̱ kai ti̱ dóxa tou Ii̱soú o opoíos égine lígo pio káto̱ apó tous angélous gia ti̱n odýni̱ tou thanátou, étsi ó̱ste me ti̱ chári̱ tou Theoú tha prépei na dokimásete thánatos gia ólous. 10 Gia af̱tó ton égine, gia tous opoíous eínai óla ta prágmata, kai apó tous opoíous eínai óla ta prágmata, na férei pollá gious eis ti̱n dóxan, gia na teleiopoií̱sei mésa apó ta deiná tou prínkipa ti̱s so̱ti̱rías tous. 11 Gia tóso o ídios pou sanctifieth kai af̱toí pou agiázontai eínai óloi apó éna?̱ gia ti̱n opoía prokaleí o ídios den ntrépetai na tous apokaloún oi adelfoí, 12 légo̱n, Thélo̱ na di̱ló̱sei to ónomá sou stous adelfoús mou, tragoudoún sou epaineí sti̱n etaireía tous. 13 Kai páli, tha válo̱ ti̱n empistosýni̱ mou se af̱tón. Kai páli, Idoú, egó̱ eímai egó̱, kai ta paidiá tou Theoú mou édo̱se. 14 Kai kathó̱s ta paidiá éginan koino̱noí sárkas kai aímatos, ki af̱tós moirázetai me ton ídio, óti méso̱ tou thanátou na ton katastrépsei óti ti̱ dýnami̱ tou thanátou, di̱ladí̱, ton diávolo?̱ 15 Kai tous paradó̱ste pou méso̱ tou fóvou tou thanátou í̱san diá pantós tou víou ypokeímenoi eis ti̱n douleían.
               O Christós eínai i̱ móni̱ mas elpída gia ti̱ metá thánaton zo̱í̱. Kai ótan epistréfei o Christós, tha mas charísei ti̱n athanasía. Poté xaná den zoun káto̱ apó ti̱ skiá tou thanátou, tha échoume ti̱n aió̱nia zo̱í̱. Écheis anakalýpsei sti̱ zo̱í̱ sas ti̱n pragmatikóti̱ta af̱tí̱s ti̱s megáli̱s elpídas, pou boreí na mas voi̱thí̱sei na antimeto̱písei tis pio dýskoles stigmés?
An échete poté den déchthi̱kan ton Ii̱soú o̱s Kýrio kai So̱tí̱ra tous, giatí den to káneis tó̱ra? Pi̱gí̱:̱ www.jesusvoltara.com.br
     Análysi̱ fóvo sas ypó ti̱n epopteía kai ti̱n kathodí̱gi̱si̱ tou Theoú. Xekiná kánontas ti̱n parakáto̱ prosef̱chí̱ dynatá:̱
 Prosef̱chí̱:̱ Agapi̱té ouránie Patéra, érchomai se sas, ópo̱s kai o gios sas. Ypovállo̱ ton eaf̱tó mou ypó ti̱n prostasía kai ti̱ frontída sas kai anagno̱rízo̱ óti eíste o mónos nómimos antikeímeno tou fóvou sti̱ zo̱í̱ mou. Omologó̱ óti écho̱ zí̱sei me to fóvo kai to ánchos exaitías ti̱s élleipsi̱s mou ti̱s empistosýni̱s kai ti̱n ef̱pistía. Den écho̱ pánta apó ti̱n písti̱ se séna, kai pollés forés écho̱ sti̱ríchthi̱ke sti̱ dikí̱ mou dýnami̱ kai tous pórous. Sas ef̱charistó̱ pou mou syncho̱retheí en Christó̱. Epilégo̱ na pistév̱o̱ ti̱n alí̱theia pou mou édo̱ses to pnév̱ma tou fóvou, allá ti̱s exousías, agápi̱s kai éna statheró nou. O̱s ek toútou, antistéketai se káthe pnév̱ma tou fóvou. Sou zi̱tó̱ na apokalýpsei sto myaló mou ólous tous fóvous pou mou eíchan ton élencho. Deíxe mou tous trópous me tous opoíous écho̱ kánei egó̱ fovisménoi, kai ta psémata pou pístepsa. Thélo̱ na zí̱so̱ mia ypéf̱thyni̱ zo̱í̱ me ti̱ dýnami̱ tou Agíou Pnév̱matos sas. Deíxe mou pó̱s af̱toí oi fóvoi échoun empodísei na zí̱sei mia tétoia zo̱í̱. To ro̱tó̱ af̱tó, ó̱ste na boreíte na omologí̱so̱, na apoki̱rýxoun kai na xeperásoun káthe fóvo mésa apó ti̱n písti̱ se Séna. Sto ónoma tou Ii̱soú ». Amí̱n.
Álloi synkekriménoi fóvoi tou Kyríou na férei to myaló sas. I̱ ríza ti̱s káthe parálogos fóvos eínai i̱ pepoíthi̱si̱ óti den vasízetai sti̱n alí̱theia. Af̱tés oi psev̱deís pepoithí̱seis prépei na xerizo̱theí kai na antikatastatheí apó ti̱n alí̱theia tou Lógou tou Theoú. Xodév̱ei to chróno sti̱n prosef̱chí̱ tha prépei na diakrínoume af̱tá ta psémata, giatí eínai mésa paraiti̱theí kai i̱ epilogí̱ ti̱s alí̱theias tha kerdísoun kai na diati̱rí̱soun ti̱n elef̱thería tous ston Christó. Tha prépei na gno̱rízoun kai na epilégoun na pistév̱oun ti̱n alí̱theia, étsi ó̱ste na boreí i̱ alí̱theia elef̱theró̱sei. Pli̱ktrologí̱ste ta psémata échoun pistépsei gia ólous tous fóvous sas, kai ti̱n orthí̱ alí̱theia tou Lógou tou Theoú.
Trópoi me tous opoíous échei zí̱sei káto̱ apó ton élencho tou fóvou. To epómeno ví̱ma eínai na kathorísei pó̱s o fóvos échei impendido na zí̱sei mia ypéf̱thyni̱ zo̱í̱ í̱ échei epi̱reásei ti̱ christianikí̱ martyría tous me áschi̱mo trópo.
 Metá anagno̱rízontas tis synépeies tou fóvou tous, í̱rthe i̱ ó̱ra na dokimásete ton katharismó tou Theoú méso̱ ti̱s exomológi̱si̱s kai metánoias. Deíte 1 Io̱ánni̱ 1 "8 An poúme óti den échoume kamía amartía, exapatoúme ton eaf̱tó mas kai i̱ alí̱theia den eínai en i̱mín. 9 An omologoúme tis amartíes mas, eínai pistós kai díkaios ó̱ste na syncho̱rí̱sei tis amartíes mas kai na mas katharísei apó káthe adikía. 10 An poúme óti den échoume amartí̱sei, kánoume ton pséf̱ti̱, kai o lógos tou den eínai mésa mas. "Si̱meío̱si̱. Étsi eínai o Theós méso̱ tou Yioú Tou Ii̱soú Christoú, o thánatos eínai mia akroamatikí̱ diadikasía, kai móno pethaínei apó ti̱n alí̱theia pou den échei Ii̱soú Eniaía o̱s Kýrio kai So̱tí̱ra?̱ epeidí̱ níki̱se to thánato gia ólous ekeínous pou ton fovoúntai kai na ton anazi̱tí̱soume me óli̱ mou ti̱n kardiá. Léei sto Katá Matthaíon 6.33,34). "33 Allá zi̱teíte pró̱ton ti̱n vasileían tou Theoú, kai ti̱ dikaiosýni̱ tou?̱ Kai óla af̱tá ta prágmata prépei na eínai acrescentadas.34 Mi̱n ani̱sycheíte, dióti, gia to áv̱rio, gia áv̱rio tha ani̱sychí̱sei gia ton eaf̱tó tou. Eparkí̱s eis ti̱n i̱méran to kakón af̱tí̱s. "Sto ónoma tou Ii̱soú. Amí̱n.
          Metá ascholoúntai me tous fóvous pou o Kýrios échei apokalyftheí se sas (symperilamvanoméno̱n to̱n psemáto̱n kai amarto̱lí̱ symperiforá pou synodév̱ei tous fóvous), proséf̱chontai ta akóloutha:̱
Kánei ypéf̱thyni̱ schédio symperiforá. To epómeno ví̱ma eínai na antimeto̱písei ton fóvo kai ti̱n prosef̱chí̱ kánei éna schédio gia na to xeperásei. Kápoios eípe:̱ «Kánete to prágma pou paírnei o megalýteros fóvos, kai o thánatos tou fóvou eínai vévaios." O fóvos eínai san mia paraísthi̱si̱ sti̱n éri̱mo - faínetai tóso pragmatikó méchri na perpatí̱sete ekeí, allá sti̱ synécheia exafanízetai sto leptó aéra. Enó̱ anákrousi̱ tou fóvou, mas arpázei kai megaló̱nei, kathistó̱ntas to san éna gigantiaío.
 Kathoríste ek to̱n protéro̱n ti̱n apánti̱sí̱ sas se káthe antikeímeno tou fóvou. O fóvos tou Theoú eínai o mónos fóvos pou boreí na apokroúsei óla ta álla fóvous, epeidí̱ o Theós vasilév̱ei páno̱ apó óla ta álla antikeímena tou fóvou, symperilamvanoménou tou Sataná. Akóma kai an «o antídikós sas o diávolos perpatá perípou ópo̱s éna liontári pou vrychátai, zi̱tó̱ntas poion na katapieí" échei pései.
Deíte ti léei o I Ped.5. "6 Tapeinó̱thi̱te loipón káto̱ apó to krataió chéri tou Theoú, étsi ó̱ste o chrónos sas boreí na sas ypsó̱sei?̱ 7 Casting gia óla to ánchos sas, epeidí̱ af̱tós endiaféretai gia esás. 8 eínai ni̱fálios?̱ parakolouthí̱sete?̱ epeidí̱ o diávolos, o antípalós sas periféretai gýro̱ san liontári pou vrychátai, zi̱tó̱ntas poion na katapieí:̱ 9 Poion antistatheí aklóni̱ti̱ sti̱n písti̱, xérontas óti ta ídia pathí̱mata gínontai eis tous adelfoús sas ston kósmo. 10 Kai o Theós pási̱s cháritos, o opoíos en Christó̱ sas kálese sti̱n aió̱nia dóxa tou, afoú eseís échete yposteí mia stigmí̱, na sas kánei téleia, epivevaió̱noun, na enischýsei, na enkatastathoún. 11 S 'Af̱tón as eínai i̱ dóxa kai i̱ dýnami̱ stous aió̱nes to̱n aió̱no̱n. Amí̱n. "
Échei adeiásei ólo to prinkipáto kai ti̱ dýnami̱ ti̱s agápi̱s mas, na doúme ti léei sti̱ stí̱li̱ 2 "12 thafteí mazí tou sto váptisma, to éthese epísi̱s mazí tou méso̱ ti̱s písti̱s sto érgo tou Theoú, o opoíos ton anésti̱se apó tous nekroús. 13 Kai ótan í̱soun nekrós stis amartíes sas kai i̱ akrovystía ti̱s sárkas sas, hath af̱tós epitachýnthi̱ke mazí tou, afoú tha syncho̱rései óles paraptó̱matá?̱ 14 Lekiázontas to cheirógrafo pou í̱tan enantíon mas diatagmáto̱n tous, i̱ opoía katá kápoio trópo í̱tan se Allió̱s, kai pí̱re apó anámesá mas, karfó̱nei ston stav̱ró. 15 Kai me chálase archés kai tis exousíes, ékane mia di̱mósia kai thríamvo páno̱ tous se af̱tó. "
I̱ parousía opoioudí̱pote antikeiménou tou fóvou tha prépei na mas o̱thí̱sei na epikentro̱theí sto Theó o opoíos eínai pánta parón kai eínai pantodýnamos. Gia na latrév̱oun ton Theó eínai na Ton anagno̱rísoume kai na megethýnei theíes idióti̱tes tous. Mésa apó af̱tó, to myaló mas na thymómaste óti i̱ agapi̱méni̱ ouránios Patéras mas eínai pánta mazí mas kai eínai pio ischyró apó káthe echthró í̱ perístasi̱. Desmév̱omai na kataválo̱ to schédio drási̱s sas me ti̱ dýnami̱ tou Agíou Pnév̱matos.
Na thymáste óti den eíste poté mónoi sti̱n máchi̱. (Filippi̱síous 2 "1 O̱s ek toútou, an ypárchei kápoia pari̱goriá en Christó̱, an ypárchei ánesi̱ ti̱s agápi̱s, an ypárchei koino̱nía tou Pnév̱matos, an tychón éntera kai ta eléi̱, 2 Ekplí̱ro̱si̱ eseís ti̱ chará mou, étsi ó̱ste na aisthánontai to ídio, échontas ti̱n ídia agápi̱ , éna myaló, nió̱thontas to ídio prágma .... 10 eis to ónoma tou Ii̱soú na lygísei káthe gónato, ta prágmata ston ouranó kai sti̱ gi̱ kai káto̱ apó ti̱ gi̱, 11 kai káthe gló̱ssa tha omologí̱sei óti o Ii̱soús Christós eínai Kýrios, eis dóxan Theoú Patrós 12 O̱ste, agapi̱méni̱ mou, dedoménou óti to YE pánta ypákouse, kai óchi o̱s móno parousía mou, allá tó̱ra polý perissótero katá ti̱n apousía mou, ti̱n so̱ti̱ría sou epísi̱s me fóvo kai trómo ?. 13 Gia to Theó Eínai ó, ti leitourgeí gia sas kai na thelí̱seis kai na to kánoume apó ti̱n ev̱dokía tou ».
           Noble anagnó̱stes (ópo̱s) to théma eínai polý si̱mantikó, gi 'af̱tó tha dierev̱ní̱sei lígo perissótero, eínai polý si̱mantikó gia ólous emás pou eímaste akóma zo̱ntanoí, allá nekroí stis amartíes. Dystychó̱s, polloí eínai tóso nekrós sti̱ zo̱í̱, protimoún na zoun sti̱n amartía kai i̱ amartía, epeidí̱ nomízoun óti eínai pio symférousa gia na zí̱soun af̱tí̱ ti̱n amarto̱lí̱ zo̱í̱, kai den fovoúntai to thánato. Eán o opoíos fovátai kai agapá ton Theó, gia sas, o Theós échei ti̱n kalýteri̱, ti̱n aió̱nia zo̱í̱ sto plev̱ró tou, kai o Yiós »tou Ii̱soú Christoú, kai ólous ekeínous pou ypákoue stous nómous tou, oi entolés tou Theoú." Óla pethánei so̱matiká, allá pnev̱matiká, gia na apodeíxo̱ pou pethaínoun to déf̱tero thánato, pou tha meínei gia pánta sti̱ límni̱ tou theíou me to diávolo. Af̱tó to déf̱tero thánato apodeichtheí móno se ósous échoun kánei af̱tí̱ ti̱n epilogí̱ sti̱ zo̱í̱, den enkataleípei ti̱n amarto̱lí̱ zo̱í̱ tous, giatí nomízoun óti o Theós eínai ko̱fós, álalos, kai tyflós, kai prospoioúntai óti óla eínai kalá, kai óti tha kini̱theí to chéri sas sto kefáli ekeíno̱n pou protimoún paraménoun sti̱n amartía kai i̱ amartía. Thánatos kerdí̱thi̱ke apó ton Ii̱soú, ti̱n i̱méra anastí̱thi̱ke ti̱n tríti̱ i̱méra, étsi ó̱ste óli̱ i̱ anthro̱póti̱ta na lávoun ti̱n aió̱nia zo̱í̱ dípla ston «Patéra Theó, sta dexiá sas"
            Sti̱n i̱thikí̱ kyvérni̱si̱ tou Theoú, o ídios diapísto̱se óti i̱ poiní̱ gia ti̱n amartía eínai o thánatos, so̱matikí̱ kai aió̱nia. Oi ánthro̱poi boreí na diekdikí̱sei af̱tó to diátagma tou Theoú theo̱ró̱ntas óti eínai ádiki̱ í̱ akraía, allá oi diamartyríes tous deíxei móno pó̱s i̱ amartía tous échei tyfló̱sei me ti̱n pragmatikí̱ fýsi̱ tou. To gegonós óti o Theós apaiteí mia tétoia drastikí̱ timo̱ría gia ti̱n amartía prépei na tous didáxoume óchi óti o Theós eínai skli̱rí̱, allá óti i̱ amartía eínai vdélygma.
Óla ta athó̱a zó̱a cho̱rís psegádi, pou prosféretai o̱s thysía sti̱n Palaiá Diathí̱ki̱ epesí̱mane ti̱ megáli̱ thysía tou Ii̱soú Christoú sto stav̱ró tou Golgothá. O Io̱ánni̱s o Vaptistí̱s ton eisí̱gage, légontas óti o Io̱ánni̱s 1 29 "Idoú o Amnós tou Theoú o aíro̱n ti̱n amartían tou kósmou 30 Af̱tó eínai gia ton opoío eípa metá apó ména érchetai énas ánthro̱pos pou eínai protimótero prin apó ména:̱. Giatí í̱tan apó ména ".
           I̱ timo̱ría pou o Theós pou epivlí̱thi̱ke sti̱n amartía eínai tóso aplá kai agápi̱s, gia ton ídio ton Theó, sto próso̱po tou Yioú tou, plí̱ro̱se to tími̱ma gia ólous ósoi Ton déchontai san ypokatástato tous. O Theós o Yiós, ntyménos me anthró̱pini̱ morfí̱, échyse to aíma Tou gia ti̱n amartía tou anthró̱pou, ikanopoió̱ntas étsi to ieró dikaiosýni̱ tou Theoú. Kai mésa apó to polýtimo aíma Tou, o Theós édeixe ti̱n ídia stigmí̱, "díkaios kai na anaki̱rýssei ólo̱n ekeíno̱n pou pistév̱oun ston Ii̱soú" Ro̱maíous 3:̱ "23 Giatí óloi amárti̱san kai steroúntai ti̱ dóxa tou Theoú?̱ 24 dikaioúntai de do̱reán me ti̱n chárin tou méso̱ ti̱s exagorás pou eínai en Christó̱ Ii̱soú. 25 Poion Theós prokathórise o̱s méson exiléo̱si̱s diamésou ti̱s písti̱s sto aíma tou, pros fanéro̱si̱ ti̱s dikaiosýni̱s tou, gia ti̱n áfesi̱ to̱n amartió̱n pou eínai parelthón, mésa apó ti̱n anochí̱ tou Theoú?̱ 26 Gia na deíxei ti̱ dikaiosýni̱ tou af̱tí̱ ti̱ stigmí̱, étsi ó̱ste tha boroúse na eínai aplá, kai na anaki̱rýssei ekeínon pou pistév̱ei ston Ii̱soú. "
I̱ Vívlos perigráfei ta mi̱ apothi̱kev̱ména ánthro̱po o̱s sklávos sti̱n amartía kai milá gia ti̱n apelef̱théro̱si̱ tou me ton ídio trópo pou énas sklávos exargyró̱thi̱ke ston archaío kósmo. O Christós eípe étsi sto (Efesíous 1:̱ "3 Ev̱logi̱tós o Theós kai Patí̱r tou Kyríou i̱mó̱n Ii̱soú Christoú, óstis mas ev̱lógi̱se me káthe pnev̱matikí̱ ev̱logía sta epouránia en Christó̱:̱ 4 Mas epélexe sto próso̱pó tou prin apó ti̱n ídrysi̱ tou kósmou, gia na eínai ágioi kai cho̱rís psegádi brostá tou me agápi̱:̱ 5 mas Échontas predestinated eis ti̱n yiothesía paidió̱n apó ton Ii̱soú Christó ston eaf̱tó tou, sýmfo̱na me ti̱n ev̱dokía tou thelí̱matos tou 6 ston épaino kai ti̱ dóxa ti̱s cháritos tou, ópou ékame mas déchti̱ke sti̱n agapi̱méni̱, 7 sti̱n opoía échoume ti̱n apolýtro̱si̱ diamésou tou tou aímatos, i̱ synchó̱resi̱ to̱n amartió̱n, sýmfo̱na me ton ploúto ti̱s chári̱s Tou "
Deíte ti léei o I Ped.1. "18 Gno̱rízontas óti den exargyró̱nontai me fthartó prágmata, ópo̱s to así̱mi í̱ chrysó pou lytró̱thi̱kan apó mátaies synomilía pou elí̱fthi̱ apó ti̱n parádosi̱ apó tous patéres sas?̱ 19, allá me to polýtimo aíma tou Christoú, o̱s amnoú cho̱rís psegádi kai cho̱rís, 20 opoía, sti̱n pragmatikóti̱ta, se mia álli̱ epochí̱ eíche prokathoristeí prin apó ti̱n ídrysi̱ tou kósmou, allá í̱tan pródi̱li̱ se af̱tá ta telef̱taía forés gia chári̱ sou?̱ 21 Kai apó ton ídio pistév̱oun sto Theó, o opoíos ton anésti̱se apó tous nekroús kai tou édo̱se ti̱ dóxa?̱ Óti i̱ písti̱ kai i̱ elpída sas tha boroúse na eínai sto Theó?̱ 22 katharthoún oi psychés sas apó to Pnév̱ma sti̱n ypakoí̱ sti̱n alí̱theia, gia ti̱n adelfikí̱ agápi̱ anypókriti̱?̱ agapoún o énas ton állo eilikriná me katharí̱ kardiá?̱ 23 Échontas genni̱theí kai páli, ouchí ek fthartoú spérmatos, allá apó áftharto, diá tou lógou tou Theoú, pou zei kai ménei gia pánta. " Cho̱risménos apó ton Ii̱soú Christó, óloi oi ánthro̱poi apoxeno̱ménoi apó ton Theó. I̱ exégersi̱ pou proklí̱thi̱ke apó ti̱n amartía ánoixe éna chásma anámesa sto Theó kai ton ánthro̱po na eínai adýnati̱ transporto anó̱dyna. To aíma tou Christoú chtísti̱ke ti̱ géfyra metaxý Theoú kai anthró̱pou. I̱ fysikí̱ mas o thánatos syndéetai me ti̱n amartía ti̱s sárkas. Nai:̱ Prin apó ton erchomó tou Ii̱soú ston kósmo, í̱mastan óloi nekroí, kai exakoloutheí na échei to dikaío̱ma sti̱n aió̱nia zo̱í̱. Móno metá ti̱n élef̱si̱ tou Christoú kai sti̱ synécheia anastí̱thi̱ke ti̱n tríti̱ i̱méra kataktó̱ntas to thánato pou pánta aní̱ke sto diávolo. Óla állaxan apó ekeíni̱ ti̱n i̱méra, allá o Theós í̱xere í̱di̱ ta pánta, ópo̱s í̱tan to schédió Tou gia óli̱ ti̱n anthro̱póti̱ta. Allá i̱ anthro̱póti̱ta poté epélexan na meínoun kai na zí̱soun mésa sti̱n amartía amartía, theo̱ró̱ntas ti̱n pléon symférousa amartía apó to na ypakoúoun stous nómous kai tis entolés tou Theoú. Deíte ti léei sti̱n pros Efesíous. 2. «12 óti ti̱n epochí̱ ekeíni̱, cho̱rís Christó, eínai allodapoí apó ti̱n Koinopoliteía tou Israí̱l kai xénoi apó tis diathí̱kes ti̱s ypóschesi̱s, mi̱ échontas elpída kai cho̱rís Theó ston kósmo. 13 Tó̱ra, ómo̱s, en Christó̱ Ii̱soú esás pou kápote í̱tan makriá échoun érthei kontá to aíma tou Christoú. 14 Dióti af̱tós eínai i̱ eirí̱ni̱ mas, oi opoíoi kai oi dýo gínontai éna laó?̱ kai échei spásei to teíchos tou diacho̱rismoú pou í̱tan metaxý to̱n 15 sti̱ sárka tou i̱ echthróti̱ta, di̱ladí̱, o nómos to̱n entoló̱n pou periéchontai sta diatágmata, gia na di̱miourgí̱sei gia ton eaf̱tó tou dýo éna néo ánthro̱po, kathistó̱ntas ti̱n eirí̱ni̱, 16 kai to stav̱ró gia tous dýo symfilió̱sei me ton Theó se éna só̱ma, skotó̱nontas ti̱n echthróti̱tá ti̱s. 17 Kai érchetai, kí̱ryxe ti̱n eirí̱ni̱ se sas pou í̱tan makriá kai ekeínoi pou í̱tan kontá?̱ 18 Gia méso̱ af̱toú kai oi dýo na échoun prósvasi̱ ston Patéra me éna Pnév̱ma. 19 Kai to YE den eínai pléon xénoi kai pároikoi, allá sympolítes to̱n agío̱n kai oikeíoi tou Theoú?̱ 20 chtisméno páno̱ sto themélio to̱n apostólo̱n kai to̱n profi̱tó̱n, óntas kai o ídios o kýrios akrogo̱niaíos líthos tou Ii̱soú Christoú?̱ 21 Se af̱tón olókli̱ro to ktírio, pou topothetoúntai mazí, megaló̱nei se éna ieró naó tou Kyríou. 22 Se poion boreíte epísi̱s chtízontai mazí gia mia katoikía tou Theoú dia tou Pnév̱matos. "
Deíte ti léei sto Ro̱m. 5:̱ "8 Allá o Theós deiknýei ti̱n eaf̱toú agápi̱n eis i̱más, óti o Christós péthane gia mas, eínai emeís í̱mastan akóma amarto̱loí. 9 Polý perissótero, sti̱ synécheia, na dikaiologeítai pléon apó to aíma tou, tha so̱thoúme apó ti̱n orgí̱ diamésou af̱toú. 10 Dióti an, ótan í̱mastan echthroí, eímaste symfilió̱thi̱kan me ton Theón diá tou thanátou tou Yioú tou, polý perissótero, na symfilio̱theí, tha so̱thoúme me ti̱ zo̱í̱ tou. 11 Kai óchi móno af̱tó, allá boroúme epísi̱s na chaírontai ston Theó méso̱ tou Kyríou Ii̱soú Christoú, méso̱ tou opoíou échoume lávei tó̱ra ti̱ symfilío̱si̱ mas. "
         I̱ Agía Grafí̱ tonízei to aíma tou Ii̱soú Christoú, dióti móno mésa apó ti̱ thysía tou tha vroúme synchó̱resi̱. Polloí apó emás tha kli̱ronomí̱sei pia aió̱nia zo̱í̱ exaitías ti̱s anypakoí̱s kai exégersi̱s, kai den pistév̱oun sto Theó méso̱ tou Yioú Tou Ii̱soú Christoú, protimoún na zoun sto skotádi, kai makriá apó to fo̱s pou onomázetai Ii̱soús. Deíte ti léei sto katá Io̱ánni̱ 3. "16 Gia to Theó tóso agapoúse o kósmos pou édo̱se Yión af̱toú ton monogení̱, óti ópoios pistév̱ei s 'Af̱tón den prépei na chatheí, allá na échei aió̱nia zo̱í̱. . 17 Dióti o Theós den apésteile ton Yió tou ston kósmo gia na katadikásei ton kósmo?̱ Allá óti o kósmos tha boroúse na exoikonomi̱theí méso̱ Af̱tón 18 Ekeínos pou pistév̱ei s 'af̱tón den katadikázetai?̱ allá af̱tós pou den pistév̱ei, échei í̱di̱ kritheí, epeidí̱ af̱tós hath pou den pístepse sto ónoma tou monogení̱ Yioú tou Theoú. 19 Kai af̱tí̱ eínai i̱ katadíki̱, óti to fo̱s í̱rthe ston kósmo, kai oi ánthro̱poi agápi̱san to skotádi mállon pará to fo̱s, epeidí̱ ta érga tous í̱san poni̱rá. 20 Gia káthe éna pou kámnei kakó miseí to fo̱s, den érchetai sto fo̱s, mí̱po̱s tha prépei na epépli̱xe tis práxeis tou. 21 Allá af̱tós pou práttei ti̱n alí̱theia, érchetai sto fo̱s, étsi ó̱ste oi práxeis tou boreí na gínei profaní̱s, óti sýmfo̱na me ton Theó. "
I̱ Agía Grafí̱ di̱ló̱nei óti «o Theós eínai agápi̱" 1 Io̱ánni̱ 4:̱ "8 Af̱tós pou den agapá den exév̱rei o Theós?̱ giatí o Theós eínai agápi̱. 9 Se af̱tó efaneró̱thi̱ i̱ agápi̱ tou Theoú pros i̱más, óti o Theós ésteile ton Yió tou ston kósmo, óti boroúme na zí̱soume méso̱ af̱toú. 10 Sto plaísio af̱tó eínai i̱ agápi̱, óchi óti emeís agapí̱same ton Theó, allá óti Af̱tós mas agápi̱se kai apésteile ton Yió tou na eínai o exilasmós gia tis amartíes mas. 11 Agapi̱toí, eán o Theós más agápi̱se tóso polý, ofeíloume ki emeís na agapáme o énas ton állo. 12 Oudeís eíde poté ton Theó?̱ an agapáme o énas ton állon, o Theós ménei mésa mas kai mésa mas eínai teleiopoii̱méni̱ agápi̱ tou. 13 Me af̱tó gno̱rízoume óti eímaste s 'Af̱tón, kai Af̱tós se mas, giatí mas édo̱se ti̱s Espírito.14 tou kai échoume dei kai martyroúme óti o Patéras ésteile ton Yió na eínai o So̱tí̱ras tou kósmou. 15 Óstis omologí̱sei óti o Ii̱soús eínai o Yiós tou Theoú, o Theós ménei en af̱tó̱, kai af̱tós en to̱ Theó̱. 16 Kai emeís gno̱rísame kai pistépsame ti̱n agápi̱ pou o Theós mas. O Theós eínai agápi̱?̱ kai ópoios ménei sti̱n agápi̱ ménei mésa Theó, kai o Theós en af̱tó̱. 17 Edó̱ eínai i̱ agápi̱ mas ékane téleia mazí mas, óti i̱ i̱méra ti̱s krísi̱s échoume empistosýni̱?̱ giatí ópo̱s eínai ekeínos, étsi eímaste ki emeís se af̱tón ton kósmo. 18 Den ypárchei fóvos sti̱n agápi̱?̱ Allá i̱ téleia agápi̱ dió̱chnei éxo̱ to fóvo?̱ giatí o fóvos échei na kánei me ti̱n timo̱ría, kai ekeínos pou fovátai den échei ftásei se téleio sti̱n agápi̱. "
Noble anagnó̱stes (ópo̱s) si̱meió̱noun óti o ef̱kolóteros trópos gia ti̱n katapolémi̱si̱ tou fóvou tou thanátou, kathó̱s kai to gegonós óti o thánatos kai sígouros, ypárchei móno énas drómos pros ta emprós. Onomázetai «Ii̱soús Christós»:̱ xérete giatí? «Af̱tós, o Ii̱soús" níki̱se to thánato ótan anastí̱thi̱ke ti̱n tríti̱ i̱méra. Thánatos aní̱kei ston diávolo, o opoíos nikí̱thi̱ke apó ton «Ii̱soú». Therapeíes, tha voi̱thí̱sei, allá den tha férei ti̱ vevaióti̱ta óti den tha prépei na fovómaste ton thánato! Epeidí̱ «Ii̱soús» eínai i̱ zo̱í̱, kai ti̱n aió̱nia zo̱í̱ dípla ston «Patéra Theoú." Kathénas sto éna kommáti pou eínai «o Ii̱soús," den tha pethánoun, allá tha zoun se mía apó ti̱ dóxa pou échete aió̱nia zo̱í̱. O thánatos eínai vévaio gia ósous den pistév̱oun sto "O Theós, méso̱ tou Yioú Tou Ii̱soú." Kai poios eínai sti̱n amartía, den metanoí̱soun kai na metatrépsete kai na mi̱n dechtheí ton «Ii̱soú», ópo̱s to móno Kýrio kai So̱tí̱ra, sti̱n pragmatikóti̱ta í̱di̱ nekrós sti̱n kólasi̱. Af̱tó to théma erev̱ní̱thi̱ke kai ergásti̱ke apó ton José Carlos Ribeiro, mélos ti̱s First Baptist Church ti̱s Campo Grande MS, eímai nosokomeío efi̱mérios voi̱thi̱tikó diamorfo̱theí sta chrónia tou 2012 kai tou 2014, kai ev̱angelikí̱ syngraféas akóma ágno̱sti̱ ston kósmo, allá exairetiká gno̱stí̱ apó ton Theó.
Kámpo Nkránte 8 Ioul tou 2015 Email. Jcr0856@hotmail.com























Comentários

Postagens mais visitadas deste blog

Bíblia Sagrada comentada por livros por José Carlos Ribeiro Comentário nos livros de Joel, Amós, Obadias, Jonas & Miquéias: livros 29, 30,31,32,33 e 34

 Bíblia Sagrada comentada por livros por José Carlos Ribeiro    Comentário nos livros de Joel, Amós, Obadias, Jonas & Miquéias: livros 29, 30,31,32,33 e 34           O nome Joel significa, literalmente, “ Jeová é Deus”. Este é um nome muito comum em Israel, e Joel, o profeta, é especificado como o filho de Petuel. Nada é conhecido a respeito dele ou da circunstância de sua vida. Provavelmente que ele tenha vivido em Judá e profetizado em Jerusalém. Não há como datar o livro com absoluta certeza, e os estudiosos variam em suas opiniões. Há referências tanto em Amós como em Isaías, que também estão em Joel (comparar Amós 1.2 com Joel. 3.16 e Isa. 13.6 com Jl 1.15) É opinião de muitos conservadores que Amós e Isaias tenham tomado emprestado de Joel, fazendo-o um dos mais antigos dos profetas menores. Além do mais, a adoração a Deus, a qual o sumo sacerdote Joiada restaurou durante o reinado de Joás (2.Rs 11; 2Crôn. 23.16), é suposta por Joel. Portanto muitos sustentam que

How to receive and deserve God's blessings in your life. Part V III. Purity and perseverance: it is part of God's blessings: also in Greek English and German

Como receber e merecer as bênçãos de Deus em sua vida. Parte V III. A                                              Pureza e perseverança: faz parte das bênçãos de Deus:                                                                                   Nobres leitores o tema continua mostrando um pouco mais sobre pureza e perseverança, pois é algo muito difícil nos dias de hoje. Ser puro incomoda, e perseverar em honestidade, lealdade, justiça, temor e obediência também incomodam. No mundo globalizado de hoje é quase impossível encontrar alguém puro, integro, honesto etc. ser puro não te dará benefícios financeiros, morais e religiosos. Vejam o exemplo do que esta acontecendo em nosso País onde ser corrupto, ladrão, bandido, canalha, pilantra, trás milhões de dólares nas contas destas pessoas. Ser puro neste País tem sentido contrario, pois aqui no Brasil, eles se purificaram e perseveram em corrupções roubando todo um País. A pureza de nossos políticos é tão evidente que, não consegui

Discernimento, entendimento e Sabedoria: O que é discernimento segundo a Bíblia. Parte I Também em Inglês Grego e Alemão

Discernimento, entendimento e Sabedoria: O que é discernimento segundo a Bíblia. Parte I                   Conhecendo  melhor a Bíblia, e a palavra de Deus.            Nobres leitores irei mostrar a todos vocês um pouco mais sobre o que é discernimento segundo a palavra de Deus.  O discernimento é essencial no processo de tomar decisões sábias.   A Bíblia diz em Tiago 1: “ 5  E, se algum de vós tem falta de sabedoria, peça-a a Deus, que a todos dá liberalmente, e o não lança em rosto, e ser-lhe-á dada. 6  Peça-a, porém, com fé, em nada duvidando; porque o que duvida é semelhante à onda do mar, que é levada pelo vento, e lançada de uma para outra parte. 7  Não pense tal homem que receberá do Senhor alguma coisa. 8  O homem de coração dobre é inconstante em todos os seus caminhos. 9  Mas glorie-se o irmão abatido na sua exaltação, 10  E o rico em seu abatimento; porque ele passará como a flor da erva. 11  Porque sai o sol com ardor, e a erva seca, e a sua flor cai, e a formos