A Bíblia Sagrada João Ferreira de Almeida comentada por livros por José Carlos Ribeir (Antigo Testamento ) II livro: Êxodo em hebraico
מלך ג'יימס
התנ"ך הקדוש הגיב על ידי ספרים על ידי José Carlos ריביירו
ספר (התנ"ך) II: יציאת מצרים
יציאת מצרים; המדבר על התפוקה של אנשי עברית ממצרים: למות יוסף, היו כמה שרידים של בני משפחתו, שגדלו פורה והתרבו. אבל גם מת פרעה שידעה על מעשיו של יוסף במצרים. ופרעה החדשה הייתה מוטרדת מגידולו של העם היהודי, העם של אלוהים: הם נחשבו זרים על ידי פרעה החדשה. פרעה החליטה להדק את המצור נגדם; ומאלץ אותם לעבוד יותר ויותר. אחת הפעולות הראשונות של פרעה היה לשים למוות את כל בני העם עברית. אנשים זה גדלו הרבה והוקמו מאוד; וזה הפריע לפרעה. במהלך תקופה זו, נולד משה, זה היה צריך להיות מוסתר במשך שלושה חודשים לא להיהרג: הוא הושם בסל של ביטומן, לא לשקוע. הילד הזה הגיע במורד הנהר, ונמצא על ידי עבדים של בת פרעה, שהחליט לטפל בו, הילד. הילד משה גדל במצרים, אבל זה לא היה בנו של מצרי; משפחתו הייתה משבט לוי; צאצאיו של יוסף.
כאשר משה היה מבוגר, נהרג מצרי שפגע בעברית, אחד מאחיו; ופרעה גילתה מה קרה, וחשב שנרצח משה שנאלץ לברוח, הולך במדין. יש משה פגש Reul, שהסכים שמשה חי איתם. Reul, נתן ציפורה כאשתו של משה, מערכת יחסים זו נולדה גרסון, כלומר Pilgrim; לכך היה משה בארצות זרות. ch שמות עד כה. משה 1 ו -2 היה מאכיל את הצאן מרעיתו של אביו; הוא מגיע, בהר חורב, ההר של אלוהים הופיע למשה, מלאך באש בסנה בוער שלא צרך. נשרף, אבל לא נמחק. ואדבר ה 'אל משה בפעם הראשונה, ולא אפשרתי לו להתקרב הרבה ולדרוך שם לא; זה היה מקום קדוש. ויאמר ה 'אל משה שאלוהים של אביו, אברהם, יצחק ויעקב, אלוהים גילה למשה, שהגיע זמן להעביר את האנשים, הצמיתות ועבדותו במצרים. והוא, משה יהיה אחראי לזה: ויאמר ה 'אל משה, פחד לא, אני אהיה איתך. משה ניסה להגיע להבנה עם אלוהים, איך זה, איך היה מקשיב למשה. הלורד משוכנע משה לעשות את זה, והקדים את כולם, שבו הם היו הלורד היה איתם. אתה יודע למה? זה היה עכשיו הזמן של ההבטחה קוימה. (Ex. Ch. 3)
Ex. Cap 04:. המוט של משה הופך לנחש משה נחקר אלוהים, אומר, כפי שהם היו מקשיבים לו משה. אלוהים אמר למשה לחזור על כל שהוא אמר לו לעשות: לא היה מקל ביד של משה, שהפך לנחש. משה היה מספיק להרים אותו שוב בידיה שוב הפכו למקל. אלוהים הפך את ידו של משה בצרעת: הוא הכניס שוב את ידו לתוך החזה שלו, והיא הייתה גם שוב. וכך משה הוכן על ידי אלוהים. וכמו שהוא היה איש דוברי כבד, זה היה גם לפתור על ידי אלוהים, שדבר איתו, והוא דיבר עם אהרון ידבר אל פרעה. אהרון דיבר עם אנשים בכל המילים שנאמר על ידי אלוהים, והאנשים התחילו להאמין במשה
אתה כובע. 5: משה הולך לפרעה ואומר את המילים שנאמרה על ידי ה 'למשה, שחוזרת על אהרון ופרעה אינו מאמינים במשה. ואלוהים התחיל לזרוק מכות במצרים, כדי לציית לפרעה; אבל לא
היה כל כך קרה. פרעה הכבידה את לבו יותר ויותר. האנשים של אלוהים הפכו יותר ויותר
נענש ביותר על ידי פרעה, ומשה הכה את הפה עם אלוהים, טעינת הסבריו. ואנשיו מתלונן אהרון משה
. בפרק 6: אלוהים מדבר אל משה, המאשר את הברית שנכרתה עם אברהם, יצחק ויעקב, ושואל אותו לפחד לא; לאדון היה איתו, משה ואנשיו, ומבטיחים לספק את בני ישראל. ואלוהים מעודד שוב לדבר אל פרעה
בפרק. 7: אלוהים אמר למשה שהוא היה להקשיח יותר ויותר את לב פרעה, כדי להראות שהוא היה אלוהים, לא פרעה. ומשה היה רק בן שמונים שנה, כאשר הוא קיבל מאלוהים את העבודה: רבים מהסימנים לכך שמשה עשה, הקוסמים והמכשפים שלו היו גם: אבל אלוהים היה עם משה, והכביד את לבו של פרעה יותר ויותר. הושקו במכות כבדות עשר מצרים על פרעה. המים הפכו לדם, ולאחר מכן הגיעו הצפרדעים מתו, וריח רע; בא מכת כינים; נחילי זבובים. עדיין פרעה לא ריכך את לבו, מת ברחבי בקר פרעה ואף אחד מהאנשים של ישראל, הגיע למגפה בבעלי החיים כולו של פרעה, שעדיין נשארו בלב של אבן. בא "הגרדת", וכיבים נגד פרעה וגם הגיע מטח אש הרג והרס הכל. עדיין פרעה נשארה הנחוש בדעתו שלא לשחרר את עמו של אלוהים.
הלורד עשה את כל הדברים האלה, כדי להראות לאנשיו שהוא, אלוהים היה לפני הכל.
הוא היה אלוהי אברהם, יצחק ויעקב; ולא היה שום אלוהים אחר, אבל לו לאחר שהגיע מכת ארבה הורס את כל הנטיעות :. אבל אלוהים המשיך להקשיח את לבו של פרעה, שהוא לא היה מוכן להסגיר את בני ישראל. והיה חושך במשך שלושה ימים במצרים. אחת המכות הקשות ביותר שאלוהים הניח על מצרים היה מותו של כל בכור, הכולל קו המלכותי: מקבל פרעה ללא יורש. עד כה, ch יציאת מצרים. 6 ao11.
ch יציאת מצרים. 12,13. ומשה, חגג את חג הפסח הראשון במדבר המצרי. יש לה ולא כלום עם פסחא זה שחוגג את העולם של היום, לחגוג עם ביצי שוקולד ובקלה.
המשמעות האמיתית של חג פסחא משמעות שחרור. עכשיו זה היה השעה של האנשים של אלוהים ממצרים, שיימסר: הועבר הדם של הכבש על החלונות, הודעות ודלתות דלת של האנשים בכל של אלוהים. זה היה הסימן של אלוהים לעמו, השחרור: זה קרה שכל בית שהיה כל כך, לא יסבול את משקל ידו של אלוהים. פרעה של, הבכור, מת כולם. ארבעה מאה ושלושים שנים חלפו; אבל אלוהים קיים את הבטחתו. באותו לילה, כולם עזב את ארץ מצרים, כפי שאלוהים הבטיח. וכל הבכור שנולד מהרחם של הנזירות, היה צריך להיות מקודש לאלוהים, חג הפסחא היה מעמד נצחי כמו, שחגג בכל שנה. . ובכל זאת בפרק 12 מדברים על מותו של הבן הבכור של בית פרעה; אפילו יורשי הכתר מתו. ואלוהים מגשים את ההבטחה אחרי 43 שנים תיסוג אנשיו ממצרים, וכולם צריך להיות נימול, אפילו עבדים שנקנו בכסף.
והישראלים בכור הם קידשו את "אלוהים". האנשים של אלוהים הם מודרכים בשבילים במדבר על ידי אלוהים. יציאת מצרים. כובעים. 12 ו13. Cap 14.; אלוהים מכריז על חורבנם של המצרים, והורה לכולם חנו מול הים: אבל הילדים של ישראל היו ממלמלת, תמיד היו שואלים את משה, טעינה של אלוהים, תפקיד. כל הצבא המצרי בא לאחר לעם ישראל; והם חששו ומלמל נגד אלוהים. אבל אלוהים אמר למשה למתוח את מקלו ולשחק במים: ומה קרה! המים של הים האדום נפרדו, ויצרו קיר והם יכולים לעבור באמצע הים ביבשה. אבל צבאו של פרעה התקרב, והם התייאשו: וידבר ה 'אל משה שוב גם כן. להרחיב את צוות שלך שוב ולגעת במים; כך עשה משה, והמים בלעו הצבא כולו של פרעה, הורגים אותם טבע; והאנשים האמינו באלוהים שוב. המצרים טובעים בים.
בפרק. 15: משה והבנים-ישראל, שרו שיר יפה לאלוהים, אלוהים הבטיח ישראל שיסיר אותו ממצרים, והיה נותן להם ארץ זבת חלב ודבש. הארץ הזאת הייתה קיימת, אבל הם צריכים להגיע אליו, לרשת אותה ולהחזיק אותו: הם היו במדבר בדרכה של הארץ, והם מלמל נגד משה ואהרון, אומר שזה היה טוב יותר ששהו במצרים, שמתו מרעב וצמא במדבר. זה לעולם לא יקרה להם! לאלוהים עמד מול הכל. ואלוהים שמע אותם ממלמלים נגד משה, וסיפק מזון ומים. אלוהים נתן להם לחם בצורת גומר, שנקרא המן; הם היו צריכים לקצור מספיק לבד, אבל sobejavam; תמיד נתפס, שנרקב ביום שלמחרת. הם לא הבינו שמזון זה היה מכסה יומית: המן זה האכיל אותם במשך ארבעים שנה במדבר, היה פעם הוא נשאר נדודים במדבר. נשים מרים ורוקדים; המים המרים מתוקים.
ch יציאת מצרים. 16: אלוהים שולח המן, הלחם יומי, ויש להם להרים רק הכרחי לכל יום, אבל הם היו חמדנים ולחשים. ואלוהים מופיע למשה ומדבר על המלמולים של האנשים.
ואלוהים שולח להם בשר, כדי למלא אותם החוצה בנחיריך, כי אלוהים לא יכול לסבול כל כך הרבה רכילות, כזה חוסר אמון. ועומר היה הלחם חוקם כדי לקצור את היום השישי, לא בשבתות, אבל הם לא צייתו, וכל מה שנשאר, נרקב. הם היו עקשנים.
Cap 17:. ההליכה הארוכה במדבר, שנמשכה 40 שנים, בגלל חוסר אמונה, מלמולים ומרד שלהם. הם penaram למחסור במים, ולחם בעמלק. כאן מדבר עובדה מוזרה, כאשר משה הרים את ידיו, בני ישראל זכו, אבל כאשר ידו מושפל, ששרר היה עמלק. אהרון והחור הרימו את ידיו של משה, כך שאנשיו לזכות ביריב שלך. ומשה בנה שם מזבח ונתן את השם של "ה 'היא הבאנר שלי"
בפרק. 18; משה אומר לאביו את כל מה שהאלוקים עשה. ויתרו ברוך ה 'של משה, שהתערבה לאנשיו בכל פעם שהם ביקשו את זה. משה שמע את המילים, את עצתו של אביו וגברים מופרדים כדי לעזור לו, והפך אותם לראשיהם של אלף אנשים. זה נעשה:
בפרק. 19, אלוהים מדבר אל משה בהר סיני, ומטיל מגבלות, כי המקום היה קדוש. רק משה היה יכול להתקרב: ואלוהים בא במורד ההר בצורה של אש. משה מכין את לבם של אנשיו, להקשיב וליישם את החוקים והמצוות במעמד נצחי על ידי זקני ישראל. בגבעה הקדושה, רק משה יכול להגביר ו, עדיין יחף: משה בא במורד הגבעה, וקידש את אנשיו שכבסו את בגדיהם. כאשר אלוהים דיבר אל משה, גודל מעושן הר סיני היה כוחו של אלוהים, ורק משה גישה לאלוהים. אף אחד מהאנשים של ישראל יכול לחדור היל סף מסוים:
בפרק. 20; אלוהים מדבר אל משה על עשרת הדיברות, לו לעבור עמו, שזה נעשה. אלוהים דיבר אל משה, לזה להכין מזבח, מקום לו לקחת ולהפוך את הקורבנות של בני עמו; בגלל שיש יהיה מבורך על ידי אלוהים, לאהבתו של משה. מזבח זה, לא יכול להיות אבן חצובה, ולא צעדים, כדי שמערומיו של משה, לא יתגלו.
Cap 21-31 .; אלוהים מדבר ואומר למשה, כל מה שאנשיו צריכים לעשות ולשמור. למצוות יש, חוקים ותקנות שימולאו על ידי אנשיו של אלוהים. כל מה שמוצג למשה, כל החוקים, מצוות וחוקים. בפרק. 23, אלוהים מבטיח לשלוח מלאך כדי להגן עליהם, אבל הם צריכים לציית, הם היו כופרים, עקשנים, סוררים ולחשים.
. בחור 24: אלוהים מצווה על משה טיפוס על ההר עם זקניהם, בפרקי הבאים אלוהים מדבר אל אנשיו להביא הצעות למשכן ויש לי לבנות ארון של עץ השיטה וסאטן, וכל מושב רחמים בזהב; שולחנות העץ מכוסים בסאטן: אלוהים מצווה גם לעשות וילונות עבור המשכן, והלוחות של המשכן של עצי שיטה. רעלה של פשתן שזור כחול, וסגול, ושתי תולעת וקנס; עם יצירת מופת כרובים, על ארבעה עמודי תווך של עצי שיטה מצופים בזהב; וויהם זהב, על ארבעה השקעים של כסף. לתלות את הצעיף תחת הקרסים, ולשים את ארון העדות יש בתוך הצעיף; וצעיף זה יהיה הפרדה בין הקדש והמקום הקדוש ביותר, ועשיתי לשים את המושב ריחם על ארון העדות במקום הקדוש ביותר,
כמו כן, נעשה מזבח למשכן וחצר למשכן, ושמן זית הטהור ביותר.
ואלוהים בוחר אהרן ובניו לכוהנים. בכל מקרה אלוהים ציווה אותו עשה הכל עם כל טוב הארץ. כמו כן, נעשה מזבח להקטיר: ותדבר ה 'אל משה, שכאשר הוא אומר את בני ישראל היו צריך לתת הצעות כדי לכפר על נפשותיכם. הכיור היה נחושת, ושמן הייתי צריך להיות בסדר, קטורת קדושה כל התבלינים הטובים ביותר. והאדריכלים של עבודת משכן אמנה גם נבחרו על ידי אלוהים, הטוב ביותר של העונה. אלוהים מאשר את קדושת השבת ועושה ברית עם משה, ונתן לו שתי טבליות של עשר דברות שנהרסו על ידי משה בגלל המרד והעקשנות של בני עמו, שתראה בSec. 32, למה. וכך היה עד לכובע. 31
בפרק. 32; אקח משה לבוא במורד ההר, אלוהים מצווה משה למהר, משום שאנשיו היו נגועים, נושבת עגל זהב, והתחיל לאהוב את העגל הזה שמאוד מרוצה אלוהים ומשה גם כן. הם הרחיקו לכת ולבנות מזבח לפסל הזה, וקד לה. והכי הגרוע, בהסכמתו של אהרון, לא הייתי צריך אפשר כגון עבירה נגד אלוהים. הכעס, זעמו של אלוהים היה כל כך גדול שהוא, אלוהים, שוב הביע רצון להשמיד את האנושות; ומשה, לקח מול כל דבר, והפכתי את התערבות לאנשיו, והצליח לשכנע את אלוהים שהוא לא עשה את זה. האדון הגיע למבטיח למשה, עוד גוי גדול באמצעות משה. ואלוהים התחרט על השמדת כל עם ישראל, לאהבתו של משה.
אבל משה עשה משהו שאני מאמין שלא לרצות את אלוהים, הוא היה כל כך מטורף שהוא שבר את שתי טבליות של עשר דברות, הגודל היה הכעס שלו נגד בני עמו. היה עונש גדול מאוד למי שהשתתף בטירוף ששלם בחייו, אהרון נחסך. משה הרס את עגל הזהב, ולקח את הפעולה רדיקלית, מגיע לשאול את אלוהים כדי לגרד את שמו מהספר של חיים, אם הוא, אלוהים, לא היה עם אנשיו, ההליכה במדבר. ואז אלוהים שלח מלאך כדי להדריך את עם ישראל במדבר לכיוון הארץ המובטחת:
בפרק. 33; אלוהים שלח המלאך שיוביל את עם ישראל, והיה מבטל את כל האויבים שהיו בדרכו של עם ישראל. ואלוהים שלח את משה לקחת עמו, כל הלבוש, הקישוטים, והניחו למרגלות הר חורב מתנה: סנטו מונטה. בעוד משה דיבר עם אלוהים פנים אל פנים, כל מה שהסתובב להם; הייתה בהירות, אור שונה. ומשה בפני אלוהים מתוך אהבה לאנשיו; בסיכון של נענש על ידי אלוהים, כזה היה תעוזתה ואומץ לבם של משה בא לשאול את אלוהים כדי לראות את התהילה של אלוהים. ואלוהים הסתיר את משה בשסוע, ואיפשר למשה לראות את התהילה שלו בחזרה: לשום אדם לא יוכל לראות את פניו של אלוהים בפרצוף.
בפרק. 34; משה עולה שוב להר קדוש, ואלוהים עד שתי הטבליות של עשר דברות, שמשה שבר. אלוהים משכתב את הטבליות של עשר הדברות שוב, ומשה הוא שם
ההר הקדוש לארבעים יום ונופל עם הטבליות שוב. ונשאל שוב על ידי אלוהים,
לכל דבר צריך להיות כל הזמן בלב, וציית לכל האנשים. בריתו של אלוהים, רק תלויה באנשים, לפגוש מצווה נצחית כ. מדינות האויב שהושמדו בזה אחר זה; זה היה הבטחתו של אלוהים למשה והעם בישראל. משה היה כל כך מלא תהילת ה ', שזרח פניו, משה, כשהוא דיבר עם אלוהים, הוא כיסה את פניו ברעלה, כאשר אתה משאיר את נוכחותו של אלוהים, הוא משך את הצעיף מעל פניה.
בפרק. 35; משה הורה לאנשיו למלא את כל המצוות, ושמכבד את יום השבת, שנחנך לה 'אלוהים. אחרי משה לדבר עם האנשים שלו כל מה שהם צריכים לעשות, הוא התרחק מאנשיו. כאן משה מדבר מאוד של ההנפקה. (למטרה מסוימת, הם לא סדירים, לא ימשיכו בהוא המעשר).
בבחור. 36-40; מדבר על כל מה שצריך להיעשות, לאלוהים, משכנו, וכל מה שהיה נחוץ. משה לא נכנס לארץ המובטחת, ולא אלה שהיו מעל עשרים שנה; בגלל מלמוליהם. ומשה ביצע חטאים שהובילו לאלוהים, שלא לאפשר את כניסתו לארץ המובטחת; אבל אלוהים הראה לו בראש ההר נבו.
ספר ויקרא הוא ספר חוקים, מצוות והחוקים של עם ישראל. ספר זה, אני אקפוץ וללכת לספרים במדבר ודברים.
אני אראה לך פרשנות תאולוגית יותר משני ספרים הראשונים אלה, ראו
בראשית: עיקרון. ראשית יוונית, מקור.
הערה: ניתן לתאר באופן מדויק בראשית כמו בספר של התחלות. ניתן לחלק לשני חלקים עיקריים. החלק הראשון עוסק בהיסטוריה של האנושות הפרימיטיבית (CHS. 1-11).
חלק השני עוסק בהיסטוריה של העם המסוים שאלוהים בחר כעצמו (caps.12-50) שלו בשבילך. המחבר מציג את החומר בקלות. מציע עשרה "סיפורים שיכולים להיתפס בקלות בספר הסקיצות. חלק מהסיפורים אלה הם קצרים ומאוד מרוכזים, אבל בכל זאת לעזור להפוך את התוכן. לא מן הנמנע כי מחבר הספר השתמש מקורות מידע, בעל-פה ו נכתב כי דיווחיהם התאריך חזרה להיסטוריה המוקדמת של המין האנושי. למרות שהרבה כבר נכתב על הנושא של מקורות ספרותיים אפשריים של הספר בראשית, יש הרבה התנגדויות חוקיות המונעות אותנו מלקבל ניתוח התוצאות של "מקורות" אלה. בראשית כל הדפים שלך, את חסדו של אלוהים איננו הראוי מדגיש,. בבריאת העולם, חסד מוצג במתן הנפלא שהוכן על ידי אלוהים ליצוריו. בבריאת האדם, חסדו של אלוהים בא לידי ביטוי העובדה שלאדם ניתנו אפילו דמותו של חסד אלוהים. אלוהים באה לידי ביטוי גם במבול. אברהם נבחר, לא על ידי הכשרון, אלא בשל העובדה שאלוהים הוא מלא חסד. בכל אנשי הקשר שלך עם האבות.
אלוהים מראה רחמים גדולים: תמיד יקבל טובה יותר מכל אחד מהם יכולים היה להרוויח ביושר. יש תכונה חשובה נוספת של ספר בראשית, שאין לשכוח, כלומר אופן משביע רצון בהחלט שבעונה על השאלות שלנו על המקורות. האדם תמיד תוהה איך העולם נכנס קיומה. בנוסף, וכאב מרגיש את העובדה כי חלק גדול נפלה הפרעת רחבי העולם, ואני תוהה מה טיבו; בקיצור, הוא מודאג לדעת איך חטא וכל ההשלכות עצומות שלה באים על. ולבסוף, האדם צריך לדעת אם קיימת זכות בסיסית של גאולה ותקווה לעולם הזה ותושביה שזו התקווה הזו, ואיך זה הגיע להחזקתו על ידי האדם.
יציאת מצרים: גאולה. יציאת מצרים; יציאה.
הערה: כראשית הוא הספר של התחלות, יציאת מצרים היא הספר גאולה. גאולתם של בני ישראל ממצרים המדוכאות היא הסוג של כל הגאולה. החומרה של עבדות במצרים (סוגה בעולם) ופרעה (סוג של השטן) דרשה כביכול, הכנת המשחרר משה (2: 1-4: 31), סוג של ישו. המאבק עם הצורר (5: 1-11: 10) מגיע לשיאו במשחק (יציאה או פלט יווני) של בני ישראל ממצרים. נגאל על ידי הדם של השה הפסח (12: 1-28) ואת כוחו של אלוהים בא לידי ביטוי במעבר של הים האדום (13: 1-14: 31). הניסיון של גאולה, נחגג על ידי שיר הנצחון של נגאל (15: 1-21), ואחריו ראיות לכך שהם מתמודדים במדבר (15: 22-18: 27). בהר סיני נגאל העם מקבל את החוק (19: 1-31: 18). לא תלוי בחסד מוביל את העבירה וההרשעה (32: 1-34: 35). עם זאת, נצחונות חסדו של אלוהים שיש לתת לאנשים את המשכן, כהונה וקורבנות, שבו אנשים יכולים לאהוב נגאלו הגואל ויש לי התחברות איתו (36: 1-40: 38).
כאן בסוף, אני מבקש תיאולוגי הערה; אני במיוחד בחרתי להגיב על פי ההבנה של התנ"ך שלי. כדי לאפשר לך לדעת את המשמעות, חשיבותו של כל פרק ואת דבריו של "אלוהים" דרך נביאיו; כי כאן היה "משה", נחשב לאחד מהנביאים הגדולים ביותר על ידי "אלוהים". והיחיד שהיה קרוב ביותר, ודיבר עם "אלוהים" באופן הדוק.
"אלוהים" דיבר אל משה פנים אל פנים; קדמי. ועוד: גופו של משה נשמר, ואלוהים לא להראות את זה לאף אחד אתמול קבר את משה, אף אחד לא יודע עד היום שבו משה נקבר; זה כל כך שלא היה ספקולציות, ואף אחד לא אוהב ומעריץ את הגוף שלה.
קוראים אצילים (כ) אני רוצה להודות לכולכם על כל הטוב שנתנו לי. לפני כמה שנים הערתי את התנ"ך הקדוש כפי שאני מבין, אני עושה סקירה חדשה ועכשיו לשים בספרים, כך שכולם יודעים מה זה אומר בכל ספר. אני לא תיאולוג, אבל תלמיד של כתבי הקודש; בדרך זו, תוכל לדעת מה הם ייתקלו בכל פרק. תודה רב לכל הקוראים האציליים שלי (כפי ש) ייקח ימים אנגוס, אבל לשים כאן כל ספר בשבילי הגיב: ". השלום של ה 'אלוהים דרך בנו ישוע משיח" להישאר ב
עודכן בפבואר 2015 על ידי José Carlos חבר תמ"ג של Campo Grande MS ריביירו,. סיימתי את הלימודים בבית חולים על ידי הרבנות UFMS, לימדו קורס על ידי מלכי מורה, כומר וכומר, וגם על ידי הכנסייה הבפטיסטית הראשונה. Jcr0856@hotmail.com
ספר (התנ"ך) II: יציאת מצרים
יציאת מצרים; המדבר על התפוקה של אנשי עברית ממצרים: למות יוסף, היו כמה שרידים של בני משפחתו, שגדלו פורה והתרבו. אבל גם מת פרעה שידעה על מעשיו של יוסף במצרים. ופרעה החדשה הייתה מוטרדת מגידולו של העם היהודי, העם של אלוהים: הם נחשבו זרים על ידי פרעה החדשה. פרעה החליטה להדק את המצור נגדם; ומאלץ אותם לעבוד יותר ויותר. אחת הפעולות הראשונות של פרעה היה לשים למוות את כל בני העם עברית. אנשים זה גדלו הרבה והוקמו מאוד; וזה הפריע לפרעה. במהלך תקופה זו, נולד משה, זה היה צריך להיות מוסתר במשך שלושה חודשים לא להיהרג: הוא הושם בסל של ביטומן, לא לשקוע. הילד הזה הגיע במורד הנהר, ונמצא על ידי עבדים של בת פרעה, שהחליט לטפל בו, הילד. הילד משה גדל במצרים, אבל זה לא היה בנו של מצרי; משפחתו הייתה משבט לוי; צאצאיו של יוסף.
כאשר משה היה מבוגר, נהרג מצרי שפגע בעברית, אחד מאחיו; ופרעה גילתה מה קרה, וחשב שנרצח משה שנאלץ לברוח, הולך במדין. יש משה פגש Reul, שהסכים שמשה חי איתם. Reul, נתן ציפורה כאשתו של משה, מערכת יחסים זו נולדה גרסון, כלומר Pilgrim; לכך היה משה בארצות זרות. ch שמות עד כה. משה 1 ו -2 היה מאכיל את הצאן מרעיתו של אביו; הוא מגיע, בהר חורב, ההר של אלוהים הופיע למשה, מלאך באש בסנה בוער שלא צרך. נשרף, אבל לא נמחק. ואדבר ה 'אל משה בפעם הראשונה, ולא אפשרתי לו להתקרב הרבה ולדרוך שם לא; זה היה מקום קדוש. ויאמר ה 'אל משה שאלוהים של אביו, אברהם, יצחק ויעקב, אלוהים גילה למשה, שהגיע זמן להעביר את האנשים, הצמיתות ועבדותו במצרים. והוא, משה יהיה אחראי לזה: ויאמר ה 'אל משה, פחד לא, אני אהיה איתך. משה ניסה להגיע להבנה עם אלוהים, איך זה, איך היה מקשיב למשה. הלורד משוכנע משה לעשות את זה, והקדים את כולם, שבו הם היו הלורד היה איתם. אתה יודע למה? זה היה עכשיו הזמן של ההבטחה קוימה. (Ex. Ch. 3)
Ex. Cap 04:. המוט של משה הופך לנחש משה נחקר אלוהים, אומר, כפי שהם היו מקשיבים לו משה. אלוהים אמר למשה לחזור על כל שהוא אמר לו לעשות: לא היה מקל ביד של משה, שהפך לנחש. משה היה מספיק להרים אותו שוב בידיה שוב הפכו למקל. אלוהים הפך את ידו של משה בצרעת: הוא הכניס שוב את ידו לתוך החזה שלו, והיא הייתה גם שוב. וכך משה הוכן על ידי אלוהים. וכמו שהוא היה איש דוברי כבד, זה היה גם לפתור על ידי אלוהים, שדבר איתו, והוא דיבר עם אהרון ידבר אל פרעה. אהרון דיבר עם אנשים בכל המילים שנאמר על ידי אלוהים, והאנשים התחילו להאמין במשה
אתה כובע. 5: משה הולך לפרעה ואומר את המילים שנאמרה על ידי ה 'למשה, שחוזרת על אהרון ופרעה אינו מאמינים במשה. ואלוהים התחיל לזרוק מכות במצרים, כדי לציית לפרעה; אבל לא
היה כל כך קרה. פרעה הכבידה את לבו יותר ויותר. האנשים של אלוהים הפכו יותר ויותר
נענש ביותר על ידי פרעה, ומשה הכה את הפה עם אלוהים, טעינת הסבריו. ואנשיו מתלונן אהרון משה
. בפרק 6: אלוהים מדבר אל משה, המאשר את הברית שנכרתה עם אברהם, יצחק ויעקב, ושואל אותו לפחד לא; לאדון היה איתו, משה ואנשיו, ומבטיחים לספק את בני ישראל. ואלוהים מעודד שוב לדבר אל פרעה
בפרק. 7: אלוהים אמר למשה שהוא היה להקשיח יותר ויותר את לב פרעה, כדי להראות שהוא היה אלוהים, לא פרעה. ומשה היה רק בן שמונים שנה, כאשר הוא קיבל מאלוהים את העבודה: רבים מהסימנים לכך שמשה עשה, הקוסמים והמכשפים שלו היו גם: אבל אלוהים היה עם משה, והכביד את לבו של פרעה יותר ויותר. הושקו במכות כבדות עשר מצרים על פרעה. המים הפכו לדם, ולאחר מכן הגיעו הצפרדעים מתו, וריח רע; בא מכת כינים; נחילי זבובים. עדיין פרעה לא ריכך את לבו, מת ברחבי בקר פרעה ואף אחד מהאנשים של ישראל, הגיע למגפה בבעלי החיים כולו של פרעה, שעדיין נשארו בלב של אבן. בא "הגרדת", וכיבים נגד פרעה וגם הגיע מטח אש הרג והרס הכל. עדיין פרעה נשארה הנחוש בדעתו שלא לשחרר את עמו של אלוהים.
הלורד עשה את כל הדברים האלה, כדי להראות לאנשיו שהוא, אלוהים היה לפני הכל.
הוא היה אלוהי אברהם, יצחק ויעקב; ולא היה שום אלוהים אחר, אבל לו לאחר שהגיע מכת ארבה הורס את כל הנטיעות :. אבל אלוהים המשיך להקשיח את לבו של פרעה, שהוא לא היה מוכן להסגיר את בני ישראל. והיה חושך במשך שלושה ימים במצרים. אחת המכות הקשות ביותר שאלוהים הניח על מצרים היה מותו של כל בכור, הכולל קו המלכותי: מקבל פרעה ללא יורש. עד כה, ch יציאת מצרים. 6 ao11.
ch יציאת מצרים. 12,13. ומשה, חגג את חג הפסח הראשון במדבר המצרי. יש לה ולא כלום עם פסחא זה שחוגג את העולם של היום, לחגוג עם ביצי שוקולד ובקלה.
המשמעות האמיתית של חג פסחא משמעות שחרור. עכשיו זה היה השעה של האנשים של אלוהים ממצרים, שיימסר: הועבר הדם של הכבש על החלונות, הודעות ודלתות דלת של האנשים בכל של אלוהים. זה היה הסימן של אלוהים לעמו, השחרור: זה קרה שכל בית שהיה כל כך, לא יסבול את משקל ידו של אלוהים. פרעה של, הבכור, מת כולם. ארבעה מאה ושלושים שנים חלפו; אבל אלוהים קיים את הבטחתו. באותו לילה, כולם עזב את ארץ מצרים, כפי שאלוהים הבטיח. וכל הבכור שנולד מהרחם של הנזירות, היה צריך להיות מקודש לאלוהים, חג הפסחא היה מעמד נצחי כמו, שחגג בכל שנה. . ובכל זאת בפרק 12 מדברים על מותו של הבן הבכור של בית פרעה; אפילו יורשי הכתר מתו. ואלוהים מגשים את ההבטחה אחרי 43 שנים תיסוג אנשיו ממצרים, וכולם צריך להיות נימול, אפילו עבדים שנקנו בכסף.
והישראלים בכור הם קידשו את "אלוהים". האנשים של אלוהים הם מודרכים בשבילים במדבר על ידי אלוהים. יציאת מצרים. כובעים. 12 ו13. Cap 14.; אלוהים מכריז על חורבנם של המצרים, והורה לכולם חנו מול הים: אבל הילדים של ישראל היו ממלמלת, תמיד היו שואלים את משה, טעינה של אלוהים, תפקיד. כל הצבא המצרי בא לאחר לעם ישראל; והם חששו ומלמל נגד אלוהים. אבל אלוהים אמר למשה למתוח את מקלו ולשחק במים: ומה קרה! המים של הים האדום נפרדו, ויצרו קיר והם יכולים לעבור באמצע הים ביבשה. אבל צבאו של פרעה התקרב, והם התייאשו: וידבר ה 'אל משה שוב גם כן. להרחיב את צוות שלך שוב ולגעת במים; כך עשה משה, והמים בלעו הצבא כולו של פרעה, הורגים אותם טבע; והאנשים האמינו באלוהים שוב. המצרים טובעים בים.
בפרק. 15: משה והבנים-ישראל, שרו שיר יפה לאלוהים, אלוהים הבטיח ישראל שיסיר אותו ממצרים, והיה נותן להם ארץ זבת חלב ודבש. הארץ הזאת הייתה קיימת, אבל הם צריכים להגיע אליו, לרשת אותה ולהחזיק אותו: הם היו במדבר בדרכה של הארץ, והם מלמל נגד משה ואהרון, אומר שזה היה טוב יותר ששהו במצרים, שמתו מרעב וצמא במדבר. זה לעולם לא יקרה להם! לאלוהים עמד מול הכל. ואלוהים שמע אותם ממלמלים נגד משה, וסיפק מזון ומים. אלוהים נתן להם לחם בצורת גומר, שנקרא המן; הם היו צריכים לקצור מספיק לבד, אבל sobejavam; תמיד נתפס, שנרקב ביום שלמחרת. הם לא הבינו שמזון זה היה מכסה יומית: המן זה האכיל אותם במשך ארבעים שנה במדבר, היה פעם הוא נשאר נדודים במדבר. נשים מרים ורוקדים; המים המרים מתוקים.
ch יציאת מצרים. 16: אלוהים שולח המן, הלחם יומי, ויש להם להרים רק הכרחי לכל יום, אבל הם היו חמדנים ולחשים. ואלוהים מופיע למשה ומדבר על המלמולים של האנשים.
ואלוהים שולח להם בשר, כדי למלא אותם החוצה בנחיריך, כי אלוהים לא יכול לסבול כל כך הרבה רכילות, כזה חוסר אמון. ועומר היה הלחם חוקם כדי לקצור את היום השישי, לא בשבתות, אבל הם לא צייתו, וכל מה שנשאר, נרקב. הם היו עקשנים.
Cap 17:. ההליכה הארוכה במדבר, שנמשכה 40 שנים, בגלל חוסר אמונה, מלמולים ומרד שלהם. הם penaram למחסור במים, ולחם בעמלק. כאן מדבר עובדה מוזרה, כאשר משה הרים את ידיו, בני ישראל זכו, אבל כאשר ידו מושפל, ששרר היה עמלק. אהרון והחור הרימו את ידיו של משה, כך שאנשיו לזכות ביריב שלך. ומשה בנה שם מזבח ונתן את השם של "ה 'היא הבאנר שלי"
בפרק. 18; משה אומר לאביו את כל מה שהאלוקים עשה. ויתרו ברוך ה 'של משה, שהתערבה לאנשיו בכל פעם שהם ביקשו את זה. משה שמע את המילים, את עצתו של אביו וגברים מופרדים כדי לעזור לו, והפך אותם לראשיהם של אלף אנשים. זה נעשה:
בפרק. 19, אלוהים מדבר אל משה בהר סיני, ומטיל מגבלות, כי המקום היה קדוש. רק משה היה יכול להתקרב: ואלוהים בא במורד ההר בצורה של אש. משה מכין את לבם של אנשיו, להקשיב וליישם את החוקים והמצוות במעמד נצחי על ידי זקני ישראל. בגבעה הקדושה, רק משה יכול להגביר ו, עדיין יחף: משה בא במורד הגבעה, וקידש את אנשיו שכבסו את בגדיהם. כאשר אלוהים דיבר אל משה, גודל מעושן הר סיני היה כוחו של אלוהים, ורק משה גישה לאלוהים. אף אחד מהאנשים של ישראל יכול לחדור היל סף מסוים:
בפרק. 20; אלוהים מדבר אל משה על עשרת הדיברות, לו לעבור עמו, שזה נעשה. אלוהים דיבר אל משה, לזה להכין מזבח, מקום לו לקחת ולהפוך את הקורבנות של בני עמו; בגלל שיש יהיה מבורך על ידי אלוהים, לאהבתו של משה. מזבח זה, לא יכול להיות אבן חצובה, ולא צעדים, כדי שמערומיו של משה, לא יתגלו.
Cap 21-31 .; אלוהים מדבר ואומר למשה, כל מה שאנשיו צריכים לעשות ולשמור. למצוות יש, חוקים ותקנות שימולאו על ידי אנשיו של אלוהים. כל מה שמוצג למשה, כל החוקים, מצוות וחוקים. בפרק. 23, אלוהים מבטיח לשלוח מלאך כדי להגן עליהם, אבל הם צריכים לציית, הם היו כופרים, עקשנים, סוררים ולחשים.
. בחור 24: אלוהים מצווה על משה טיפוס על ההר עם זקניהם, בפרקי הבאים אלוהים מדבר אל אנשיו להביא הצעות למשכן ויש לי לבנות ארון של עץ השיטה וסאטן, וכל מושב רחמים בזהב; שולחנות העץ מכוסים בסאטן: אלוהים מצווה גם לעשות וילונות עבור המשכן, והלוחות של המשכן של עצי שיטה. רעלה של פשתן שזור כחול, וסגול, ושתי תולעת וקנס; עם יצירת מופת כרובים, על ארבעה עמודי תווך של עצי שיטה מצופים בזהב; וויהם זהב, על ארבעה השקעים של כסף. לתלות את הצעיף תחת הקרסים, ולשים את ארון העדות יש בתוך הצעיף; וצעיף זה יהיה הפרדה בין הקדש והמקום הקדוש ביותר, ועשיתי לשים את המושב ריחם על ארון העדות במקום הקדוש ביותר,
כמו כן, נעשה מזבח למשכן וחצר למשכן, ושמן זית הטהור ביותר.
ואלוהים בוחר אהרן ובניו לכוהנים. בכל מקרה אלוהים ציווה אותו עשה הכל עם כל טוב הארץ. כמו כן, נעשה מזבח להקטיר: ותדבר ה 'אל משה, שכאשר הוא אומר את בני ישראל היו צריך לתת הצעות כדי לכפר על נפשותיכם. הכיור היה נחושת, ושמן הייתי צריך להיות בסדר, קטורת קדושה כל התבלינים הטובים ביותר. והאדריכלים של עבודת משכן אמנה גם נבחרו על ידי אלוהים, הטוב ביותר של העונה. אלוהים מאשר את קדושת השבת ועושה ברית עם משה, ונתן לו שתי טבליות של עשר דברות שנהרסו על ידי משה בגלל המרד והעקשנות של בני עמו, שתראה בSec. 32, למה. וכך היה עד לכובע. 31
בפרק. 32; אקח משה לבוא במורד ההר, אלוהים מצווה משה למהר, משום שאנשיו היו נגועים, נושבת עגל זהב, והתחיל לאהוב את העגל הזה שמאוד מרוצה אלוהים ומשה גם כן. הם הרחיקו לכת ולבנות מזבח לפסל הזה, וקד לה. והכי הגרוע, בהסכמתו של אהרון, לא הייתי צריך אפשר כגון עבירה נגד אלוהים. הכעס, זעמו של אלוהים היה כל כך גדול שהוא, אלוהים, שוב הביע רצון להשמיד את האנושות; ומשה, לקח מול כל דבר, והפכתי את התערבות לאנשיו, והצליח לשכנע את אלוהים שהוא לא עשה את זה. האדון הגיע למבטיח למשה, עוד גוי גדול באמצעות משה. ואלוהים התחרט על השמדת כל עם ישראל, לאהבתו של משה.
אבל משה עשה משהו שאני מאמין שלא לרצות את אלוהים, הוא היה כל כך מטורף שהוא שבר את שתי טבליות של עשר דברות, הגודל היה הכעס שלו נגד בני עמו. היה עונש גדול מאוד למי שהשתתף בטירוף ששלם בחייו, אהרון נחסך. משה הרס את עגל הזהב, ולקח את הפעולה רדיקלית, מגיע לשאול את אלוהים כדי לגרד את שמו מהספר של חיים, אם הוא, אלוהים, לא היה עם אנשיו, ההליכה במדבר. ואז אלוהים שלח מלאך כדי להדריך את עם ישראל במדבר לכיוון הארץ המובטחת:
בפרק. 33; אלוהים שלח המלאך שיוביל את עם ישראל, והיה מבטל את כל האויבים שהיו בדרכו של עם ישראל. ואלוהים שלח את משה לקחת עמו, כל הלבוש, הקישוטים, והניחו למרגלות הר חורב מתנה: סנטו מונטה. בעוד משה דיבר עם אלוהים פנים אל פנים, כל מה שהסתובב להם; הייתה בהירות, אור שונה. ומשה בפני אלוהים מתוך אהבה לאנשיו; בסיכון של נענש על ידי אלוהים, כזה היה תעוזתה ואומץ לבם של משה בא לשאול את אלוהים כדי לראות את התהילה של אלוהים. ואלוהים הסתיר את משה בשסוע, ואיפשר למשה לראות את התהילה שלו בחזרה: לשום אדם לא יוכל לראות את פניו של אלוהים בפרצוף.
בפרק. 34; משה עולה שוב להר קדוש, ואלוהים עד שתי הטבליות של עשר דברות, שמשה שבר. אלוהים משכתב את הטבליות של עשר הדברות שוב, ומשה הוא שם
ההר הקדוש לארבעים יום ונופל עם הטבליות שוב. ונשאל שוב על ידי אלוהים,
לכל דבר צריך להיות כל הזמן בלב, וציית לכל האנשים. בריתו של אלוהים, רק תלויה באנשים, לפגוש מצווה נצחית כ. מדינות האויב שהושמדו בזה אחר זה; זה היה הבטחתו של אלוהים למשה והעם בישראל. משה היה כל כך מלא תהילת ה ', שזרח פניו, משה, כשהוא דיבר עם אלוהים, הוא כיסה את פניו ברעלה, כאשר אתה משאיר את נוכחותו של אלוהים, הוא משך את הצעיף מעל פניה.
בפרק. 35; משה הורה לאנשיו למלא את כל המצוות, ושמכבד את יום השבת, שנחנך לה 'אלוהים. אחרי משה לדבר עם האנשים שלו כל מה שהם צריכים לעשות, הוא התרחק מאנשיו. כאן משה מדבר מאוד של ההנפקה. (למטרה מסוימת, הם לא סדירים, לא ימשיכו בהוא המעשר).
בבחור. 36-40; מדבר על כל מה שצריך להיעשות, לאלוהים, משכנו, וכל מה שהיה נחוץ. משה לא נכנס לארץ המובטחת, ולא אלה שהיו מעל עשרים שנה; בגלל מלמוליהם. ומשה ביצע חטאים שהובילו לאלוהים, שלא לאפשר את כניסתו לארץ המובטחת; אבל אלוהים הראה לו בראש ההר נבו.
ספר ויקרא הוא ספר חוקים, מצוות והחוקים של עם ישראל. ספר זה, אני אקפוץ וללכת לספרים במדבר ודברים.
אני אראה לך פרשנות תאולוגית יותר משני ספרים הראשונים אלה, ראו
בראשית: עיקרון. ראשית יוונית, מקור.
הערה: ניתן לתאר באופן מדויק בראשית כמו בספר של התחלות. ניתן לחלק לשני חלקים עיקריים. החלק הראשון עוסק בהיסטוריה של האנושות הפרימיטיבית (CHS. 1-11).
חלק השני עוסק בהיסטוריה של העם המסוים שאלוהים בחר כעצמו (caps.12-50) שלו בשבילך. המחבר מציג את החומר בקלות. מציע עשרה "סיפורים שיכולים להיתפס בקלות בספר הסקיצות. חלק מהסיפורים אלה הם קצרים ומאוד מרוכזים, אבל בכל זאת לעזור להפוך את התוכן. לא מן הנמנע כי מחבר הספר השתמש מקורות מידע, בעל-פה ו נכתב כי דיווחיהם התאריך חזרה להיסטוריה המוקדמת של המין האנושי. למרות שהרבה כבר נכתב על הנושא של מקורות ספרותיים אפשריים של הספר בראשית, יש הרבה התנגדויות חוקיות המונעות אותנו מלקבל ניתוח התוצאות של "מקורות" אלה. בראשית כל הדפים שלך, את חסדו של אלוהים איננו הראוי מדגיש,. בבריאת העולם, חסד מוצג במתן הנפלא שהוכן על ידי אלוהים ליצוריו. בבריאת האדם, חסדו של אלוהים בא לידי ביטוי העובדה שלאדם ניתנו אפילו דמותו של חסד אלוהים. אלוהים באה לידי ביטוי גם במבול. אברהם נבחר, לא על ידי הכשרון, אלא בשל העובדה שאלוהים הוא מלא חסד. בכל אנשי הקשר שלך עם האבות.
אלוהים מראה רחמים גדולים: תמיד יקבל טובה יותר מכל אחד מהם יכולים היה להרוויח ביושר. יש תכונה חשובה נוספת של ספר בראשית, שאין לשכוח, כלומר אופן משביע רצון בהחלט שבעונה על השאלות שלנו על המקורות. האדם תמיד תוהה איך העולם נכנס קיומה. בנוסף, וכאב מרגיש את העובדה כי חלק גדול נפלה הפרעת רחבי העולם, ואני תוהה מה טיבו; בקיצור, הוא מודאג לדעת איך חטא וכל ההשלכות עצומות שלה באים על. ולבסוף, האדם צריך לדעת אם קיימת זכות בסיסית של גאולה ותקווה לעולם הזה ותושביה שזו התקווה הזו, ואיך זה הגיע להחזקתו על ידי האדם.
יציאת מצרים: גאולה. יציאת מצרים; יציאה.
הערה: כראשית הוא הספר של התחלות, יציאת מצרים היא הספר גאולה. גאולתם של בני ישראל ממצרים המדוכאות היא הסוג של כל הגאולה. החומרה של עבדות במצרים (סוגה בעולם) ופרעה (סוג של השטן) דרשה כביכול, הכנת המשחרר משה (2: 1-4: 31), סוג של ישו. המאבק עם הצורר (5: 1-11: 10) מגיע לשיאו במשחק (יציאה או פלט יווני) של בני ישראל ממצרים. נגאל על ידי הדם של השה הפסח (12: 1-28) ואת כוחו של אלוהים בא לידי ביטוי במעבר של הים האדום (13: 1-14: 31). הניסיון של גאולה, נחגג על ידי שיר הנצחון של נגאל (15: 1-21), ואחריו ראיות לכך שהם מתמודדים במדבר (15: 22-18: 27). בהר סיני נגאל העם מקבל את החוק (19: 1-31: 18). לא תלוי בחסד מוביל את העבירה וההרשעה (32: 1-34: 35). עם זאת, נצחונות חסדו של אלוהים שיש לתת לאנשים את המשכן, כהונה וקורבנות, שבו אנשים יכולים לאהוב נגאלו הגואל ויש לי התחברות איתו (36: 1-40: 38).
כאן בסוף, אני מבקש תיאולוגי הערה; אני במיוחד בחרתי להגיב על פי ההבנה של התנ"ך שלי. כדי לאפשר לך לדעת את המשמעות, חשיבותו של כל פרק ואת דבריו של "אלוהים" דרך נביאיו; כי כאן היה "משה", נחשב לאחד מהנביאים הגדולים ביותר על ידי "אלוהים". והיחיד שהיה קרוב ביותר, ודיבר עם "אלוהים" באופן הדוק.
"אלוהים" דיבר אל משה פנים אל פנים; קדמי. ועוד: גופו של משה נשמר, ואלוהים לא להראות את זה לאף אחד אתמול קבר את משה, אף אחד לא יודע עד היום שבו משה נקבר; זה כל כך שלא היה ספקולציות, ואף אחד לא אוהב ומעריץ את הגוף שלה.
קוראים אצילים (כ) אני רוצה להודות לכולכם על כל הטוב שנתנו לי. לפני כמה שנים הערתי את התנ"ך הקדוש כפי שאני מבין, אני עושה סקירה חדשה ועכשיו לשים בספרים, כך שכולם יודעים מה זה אומר בכל ספר. אני לא תיאולוג, אבל תלמיד של כתבי הקודש; בדרך זו, תוכל לדעת מה הם ייתקלו בכל פרק. תודה רב לכל הקוראים האציליים שלי (כפי ש) ייקח ימים אנגוס, אבל לשים כאן כל ספר בשבילי הגיב: ". השלום של ה 'אלוהים דרך בנו ישוע משיח" להישאר ב
עודכן בפבואר 2015 על ידי José Carlos חבר תמ"ג של Campo Grande MS ריביירו,. סיימתי את הלימודים בבית חולים על ידי הרבנות UFMS, לימדו קורס על ידי מלכי מורה, כומר וכומר, וגם על ידי הכנסייה הבפטיסטית הראשונה. Jcr0856@hotmail.com
Comentários
Postar um comentário
Olá meus nobres leitores (as ) muito obrigado pela confiança e pelos mais de 44 mil acessos. Isto me torna com mais responsabilidades, e me obriga a fazer pesquisa cada vez mais seria, pois não posso baixar a qualidade, o nível da pesquisa. Estou muito feliz com todos vocês, e quero dizer que, meus temas são longos, para que todos venham ter um melhor aprendizado, e melhorem seus conhecimentos, pois nas igreja não terão tantas informações assim. se quiseram que eu desenvolva algum tema relacionado com a palavra de Deus, mandem algum recado que tentarei desenvolver. Fiquem com Deus todos vocês
em nome de Jesus.