Pular para o conteúdo principal

Como enfrentar e entendermos a morte, se Jesus é Vida eterna! Parte I Também em Inglês e Espanhol

Como enfrentar e entendermos a morte, se Jesus é  Vida eterna! Parte I
                  Como enfrentar e entender a Morte. Nós nos encolhemos quando pela primeira vez uma criança nos pergunta: "O que significa morrer?" Temos dificuldades de falar, ou até mesmo de pensar, na morte de alguém que amamos. A morte é o inimigo em comum de todas as pessoas em todos os lugares.
Quais são as respostas para as perguntas difíceis sobre a morte? Há vida após a morte? Será que voltaremos a ver nossos amados que morreram?
Enfrentando Destemidamente a Morte. Todos nós, em determinados momentos, talvez pouco depois do Falecimento de um amigo ou pessoa querida, temos a sensação que tem um vazio no coração, um sentimento de solidão que toma conta de nós e que nos conscientiza da finitude da vida. Com respeito a um assunto tão cheio de emoções, onde podemos aprender a verdade sobre o que acontece quando morremos? Que  acontece quando morremos? Felizmente, parte da missão de Cristo aqui na terra foi libertar "aqueles que durante toda a vida estiveram escravizados pelo medo da morte"   (Hebreus 2:15).  Na Bíblia, Jesus apresenta mensagens confortadoras, e responde claramente a todas as nossas perguntas sobre a morte e a vida futura.
2. A MANEIRA QUE FOMOS FEITOS POR DEUS
Para entender a verdade sobre a morte na Bíblia, precisamos começar do princípio e ver de que maneira fomos feitos por Deus. "Então o Senhor Deus formou o homem ['adam', hebraico] do PÓ DA TERRA ['adamah', hebraico] e soprou em suas narinas O FÔLEGO DE VIDA, e o homem se tornou UM SER VIVENTE ['ALMA', hebraico]". Gênesis 2:7 (A não ser quando indicado, todos os textos bíblicos da série DESCOBERTAS BÍBLICAS são da Nova Versão Internacional da Bíblia [NVI].).  Na Criação, Deus formou Adão do "pó da terra". Ele tinha um cérebro em sua cabeça pronto para pensar; sangue em suas veias pronto para correr. Então, Deus soprou em suas narinas o "fôlego de vida", e Adão se tornou "ser vivente" [em hebraico, 'alma vivente'].
 Note cuidadosamente que a Bíblia não diz que Adão recebeu uma alma; ao invés, diz que "o homem se tornou uma alma vivente".
Com respeito a um assunto tão importante, tão cheio de emoções, onde podemos aprender a verdade sobre o que acontece quando morremos? Felizmente, parte da missão de Cristo aqui na terra foi libertar "aqueles que durante toda a vida estiveram escravizados pelo medo da morte" (Hebreus 2:15). Na Bíblia, Jesus apresenta mensagens confortadoras, e responde claramente a todas as nossas perguntas sobre a morte e a vida futura.
Na Criação, Deus formou Adão do "pó da terra". Ele tinha um cérebro em sua cabeça pronto para pensar; sangue em suas veias pronto para correr. Então, Deus soprou em suas narinas o "fôlego de vida", e Adão se tornou "ser vivente" [em hebraico, 'alma vivente']. Note cuidadosamente que a Bíblia não diz que Adão recebeu uma alma; ao invés, diz que "o homem se tornou uma alma vivente". Quando Deus deu o fôlego de vida a Adão, a vida começou a fluir de Deus. 
A junção do corpo com o "fôlego de vida" tornou Adão "um ser vivente", "uma alma vivente". 
Por essa razão, poderíamos escrever a equação fundamental do ser humano da seguinte maneira: "Pó da Terra" + "Fôlego de Vida" = "Alma Vivente" Corpo sem Vida + Fôlego de Deus = Ser Vivente.  
Cada um de nós tem um corpo e uma mente racional. Enquanto continuarmos a respirar, seremos seres vivos, alma vivente.
3. O que acontece quando uma pessoa morre? Na morte reverte-se do processo criativo descrito em Gênesis 3: “19  No suor do teu rosto comerás o teu pão, até que te tornes à terra; porque dela foste tomado; porquanto és pó e em pó te tornarás.”
Diz assim em Ecl. 12. “7  E o pó volte à terra, como o era, e o espírito volte a Deus, que o deu.
A Bíblia frequentemente usa as palavras hebraicas para "fôlego" e "espírito" alternadamente. Quando as pessoas morrem, o corpo se torna "pó", e o "espírito" (o "fôlego de vida") retorna para Deus, que foi a sua fonte. Mas o que acontece com a alma?  "Tão certo como eu vivo, diz o Senhor Deus,... todas as ALMAS são minhas;... a alma que pecar, essa morrerá.
A morte é a cessação da vida. O corpo se desintegra e se torna pó, e o fôlego, ou espírito, volta para Deus. Somos uma alma com vida, mas na morte, nos tornamos apenas um cadáver, uma alma morta, um ser morto. Logo, os mortos não estão conscientes. Quando Deus toma para si o fôlego de vida que Ele nos deu, nossa alma morre. Mas, como veremos mais tarde nessa mesma lição, temos esperança com Cristo.
4. QUANTO SABE UMA PESSOA MORTA? Depois da morte, o cérebro se desintegra; ele não tem capacidade de saber ou relembrar de coisa alguma. Todas as emoções humanas cessam. "Para eles, o amor, o ódio e a inveja há muito desapareceram...". Eclesiastes 9: “4  Ora, para aquele que está entre os vivos há esperança (porque melhor é o cão vivo do que o leão morto). 5  Porque os vivos sabem que hão de morrer, mas os mortos não sabem coisa nenhuma, nem tampouco terão eles recompensa, mas a sua memória fica entregue ao esquecimento. 6  Também o seu amor, o seu ódio, e a sua inveja já pereceram, e já não têm parte alguma para sempre, em coisa alguma do que se faz debaixo do sol.” Os mortos nada sabem Ecl.9:5
A morte é como um sono sem sonho; na verdade, a Bíblia chama a morte de “sono” em 54 vezes. Jesus ensinou que a morte é como um sono. Ele disse aos Seus discípulos:" João 11: “11  Assim falou; e depois disse-lhes: Lázaro, o nosso amigo, dorme, mas vou despertá-lo do sono. 12  Disseram, pois, os seus discípulos: Senhor, se dorme, estará salvo. 13  Mas Jesus dizia isto da sua morte; eles, porém, cuidavam que falava do repouso do sono. 14  Então Jesus disse-lhes claramente: Lázaro está morto; 15  E folgo, por amor de vós, de que eu lá não estivesse, para que acrediteis; mas vamos ter com ele."
Lázaro já estava morto por quatro dias quando Jesus chegou. Mas quando se dirigiram à tumba, Jesus provou que é tão fácil para Deus ressuscitar alguém dos mortos quanto é para nós acordar alguém que esteja dormindo. É muito confortador saber que nossos amados que já faleceram estão "dormindo", descansando em paz na confiança em Jesus. O túnel da morte, que nós mesmos poderemos atravessar algum dia, é um sono calmo e paz absoluta.
5. Deus se esquece dos que estão dormindo o sono da morte? O sono da morte não é o fim da história. Na tumba, Jesus disse a Marta, irmão de Lázaro: João 11: “25  Disse-lhe Jesus: Eu sou a ressurreição e a vida; quem crê em mim, ainda que esteja morto, viverá; 26  E todo aquele que vive, e crê em mim, nunca morrerá. Crês tu isto?”  Se temos Cristo em nós, não morremos, dormiremos até o dia do juízo final.
 Aqueles que morrem "em Cristo" dormem na sepultura, mas ainda têm um futuro brilhante. Aquele que conta até mesmo os cabelos de nossa cabeça e que nos guarda na palma de Sua mão não se esquecerá de nós. Poderemos morrer e voltar ao pó, mas o registro de nossa individualidade permanece claro na mente de Deus. E quando Jesus vier, Ele acordará os justos mortos do sono da mesma forma que fez para com Lázaro.
I Tess. 4.  “13  Não quero, porém, irmãos, que sejais ignorantes acerca dos que já dormem, para que não vos entristeçais, como os demais, que não têm esperança. 14  Porque, se cremos que Jesus morreu e ressuscitou, assim também aos que em Jesus dormem, Deus os tornará a trazer com Ele.15  Dizemo-vos, pois, isto, pela palavra do Senhor: que nós, os que ficarmos vivos para a vinda do Senhor, não precederemos os que dormem.16  Porque o mesmo Senhor descerá do céu com alarido, e com voz de arcanjo, e com a trombeta de Deus; e os que morreram em Cristo ressuscitarão primeiro. 17  Depois nós, os que ficarmos vivos, seremos arrebatados juntamente com eles nas nuvens, a encontrar o Senhor nos ares, e assim estaremos sempre com o Senhor. 18  Portanto, consolai-vos uns aos outros com estas palavras.”
No dia da ressurreição, o túnel da morte se parecerá mais com um breve descanso. Os  mortos não têm consciência do que está acontecendo. Aqueles que aceitaram a Cristo como seu Salvador, serão despertados do sono pela Sua maravilhosa voz vinda dos céus.
E a esperança da ressurreição não é a única: temos também a esperança de um lar celestial no qual Deus  Veja o que diz estes vers., em Apocalipse 21: “3  E ouvi uma grande voz do céu, que dizia: Eis aqui o tabernáculo de Deus com os homens, pois com eles habitará, e eles serão o seu povo, e o mesmo Deus estará com eles, e será o seu Deus. 4  E Deus limpará de seus olhos toda a lágrima; e não haverá mais morte, nem pranto, nem clamor, nem dor; porque já as primeiras coisas são passadas. 5  E o que estava assentado sobre o trono disse: Eis que faço novas todas as coisas. E disse-me: Escreve; porque estas palavras são verdadeiras e fiéis. 6  E disse-me mais: Está cumprido. Eu sou o Alfa e o Ômega, o princípio e o fim. A quem quer que tiver sede, de graça lhe darei da fonte da água da vida. 7  Quem vencer, herdará todas as coisas; e eu serei seu Deus, e ele será meu filho.”     Obs. Se estivermos em Cristo e com Cristo, não morreremos, passaremos da morte para vida eterna.   Aqueles que amam a Deus não precisam ter medo da morte.
Além da morte está uma eternidade de vida plena com Deus. Jesus tem  "as chaves da morte Mas em Cristo há uma esperança gloriosa e radiante.”
6. SOMOS SERES IMORTAIS? Quando Deus criou Adão e Eva, eles foram criados seres mortais, isso é, sujeitos à morte. Se tivessem permanecido obedientes à vontade de Deus, eles nunca teriam morrido. Mas quando pecaram, eles abriram mão de seu direito à vida. Pela desobediência, eles ficaram sujeitos à morte.
O pecado deles infectou a raça humana inteira, e já que todos pecaram, todos são mortais, sujeitos à morte (Romanos 5:12). “12  Portanto, como por um homem entrou o pecado no mundo, e pelo pecado a morte, assim também a morte passou a todos os homens por isso que todos pecaram.”
Nobres leitores (as) veja como não é bom mostrar apenas um versículo! Veja o que mostra estes vers., também Rom. 5. “7  Porque aquele que está morto está justificado do pecado. 8  Ora, se já morremos com Cristo, cremos que também com Ele viveremos; 9  Sabendo que, tendo sido Cristo ressuscitado dentre os mortos, já não morre; a morte não mais tem domínio sobre Ele. 10  Pois, quanto a ter morrido, de uma vez morreu para o pecado; mas, quanto a viver, vive para Deus. 11  Assim também vós considerai-vos como mortos para o pecado, mas vivos para Deus em Cristo Jesus nosso Senhor. No entanto, a morte reinou desde Adão até Moisés, até sobre aqueles que não tinham pecado à semelhança da transgressão de Adão, o qual é a figura daquele que havia de vir. 15  Mas não é assim o dom gratuito como a ofensa. Porque, se pela ofensa de um morreram muitos, muito mais a graça de Deus, e o dom pela graça, que é de um só homem, Jesus Cristo, abundou sobre muitos. 16  E não foi assim o dom como a ofensa, por um só que pecou. Porque o juízo veio de uma só ofensa, na verdade, para condenação, mas o dom gratuito veio de muitas ofensas para justificação. 17  Porque, se pela ofensa de um só, a morte reinou por esse, muito mais os que recebem a abundância da graça, e do dom da justiça, reinarão em vida por um só, Jesus Cristo. 18  Pois assim como por uma só ofensa veio o juízo sobre todos os homens para condenação, assim também por um só ato de justiça veio a graça sobre todos os homens para justificação de vida.19  Porque, como pela desobediência de um só homem, muitos foram feitos pecadores, assim pela obediência de um muitos serão feitos justos. 20  Veio, porém, a lei para que a ofensa abundasse; mas, onde o pecado abundou, superabundou a graça; 21  Para que, assim como o pecado reinou na morte, também a graça reinasse pela justiça para a vida eterna, por Jesus Cristo nosso Senhor.”
As palavras gregas e hebraicas para "alma", "espírito" e "fôlego" aparecem 1.700 vezes na Bíblia. Mas nem mesmo uma vez a alma, o espírito ou o fôlego humano é chamado de imortal. Atualmente, apenas Deus possui a imortalidade. "Deus... é... O ÚNICO QUE É IMORTAL". I Timóteo 6: 15  A qual a seu tempo mostrará o bem-aventurado, e único poderoso Senhor, Rei dos reis e Senhor dos senhores;16  Aquele que tem, ele só, a imortalidade, e habita na luz inacessível; a quem nenhum dos homens viu nem pode ver, ao qual seja honra e poder sempiterno. Amém.”
As Escrituras deixam claro que as pessoas nessa vida são mortais: sujeitas à morte. Mas quando Jesus retornar, nossa natureza passará por uma mudança radical.
Eis que eu lhes digo um mistério:  Diz assim em 1 Cor. 15.  “51 Nem todos dormiremos, mas  todos seremos transformados, 52 num momento, num abrir e fechar de olhos, Ao som da última trombeta. Pois a trombeta soará, Os mortos ressuscitarão incorruptíveis, e Nós seremos transformados. 53  Porque convém que isto que é corruptível se revista da incorruptibilidade, e que isto que é mortal se revista da imortalidade. 54  E, quando isto que é corruptível se revestir da incorruptibilidade, e isto que é mortal se revestir da imortalidade, então cumprir-se-á a palavra que está escrita: Tragada foi a morte na vitória. 55  Onde está, ó morte, o teu aguilhão? Onde está, ó inferno, a tua vitória? 56  Ora, o aguilhão da morte é o pecado, e a força do pecado é a lei. 57  Mas graças a Deus que nos dá a vitória por nosso Senhor Jesus Cristo.” Entenderam o que significa a morte para quem tem Jesus como único Senhor e Salvador!
Como seres humanos não são imortais. Mas a segurança do cristão é que nos tornaremos imortais quando Jesus vier a segunda vez a essa terra. “A certeza da promessa da imortalidade foi demonstrada quando Jesus irrompeu para fora de Sua tumba e: tornou inoperante a morte e trouxe a luz a via e a imortalidade por meio do evangelho”. II Timóteo 1:10 Não devemos nos envergonhar de praticar o evangelho e seguir a Cristo.
Veja o que diz em II Tim.1. “8  Portanto, não te envergonhes do testemunho de nosso Senhor, nem de mim, que sou prisioneiro seu; antes participa das aflições do evangelho segundo o poder de Deus, 9  Que nos salvou, e chamou com uma santa vocação; não segundo as nossas obras, mas segundo o seu próprio propósito e graça que nos foi dada em Cristo Jesus antes dos tempos dos séculos; 10  E que é manifesta agora pela aparição de nosso Salvador Jesus Cristo, o qual aboliu a morte, e trouxe à luz a vida e a incorrupção pelo evangelho;
A perspectiva de Deus sobre o destino humano é clara: morte eterna para aqueles que rejeitarem a Cristo e se apegarem a seus pecados, ou o dom da imortalidade quando Jesus vier para buscar aqueles que o aceitaram como Senhor e Salvador. Pois Ele é vida eterna
7) Enfrentando a morte de uma pessoa querida. Os medos com os quais naturalmente lutamos quando nos vemos em face da morte se tornam especialmente dolorosos quando alguém de quem gostamos morre.
A solidão e o sentimento de perda podem ser dominantes. A única solução para a angústia causada pela separação de uma pessoa amada é o conforto que apenas Cristo pode dar. Lembre-se que nossos queridos estão dormindo, e que nossos amados que descansam serão ressuscitados por Jesus na "ressurreição para a vida" quando Ele vier. A morte foi destruída pela vitória: I Cor. 15. “50  E agora digo isto, irmãos: que a carne e o sangue não podem herdar o reino de Deus, nem a corrupção herdarem a incorrupção. 51  Eis aqui vos digo um mistério: Na verdade, nem todos dormiremos, mas todos seremos transformados; 52  Num momento, num abrir e fechar de olhos, ante a última trombeta; porque a trombeta soará, e os mortos ressuscitarão incorruptíveis, e nós seremos transformados. 53  Porque convém que isto que é corruptível se revista da incorruptibilidade, e que isto que é mortal se revista da imortalidade. 54  E, quando isto que é corruptível se revestir da incorruptibilidade, e isto que é mortal se revestir da imortalidade, então cumprir-se-á a palavra que está escrita: Tragada foi a morte na vitória. 55  Onde está, ó morte, o teu aguilhão? Onde está, ó inferno, a tua vitória?56  Ora, o aguilhão da morte é o pecado, e a força do pecado é a lei. 57  Mas graças a Deus que nos dá a vitória por nosso Senhor Jesus Cristo.”
            A Bíblia nos dá um aviso muito especial sobre as tentativas de aliviar a dor da morte dessa maneira:   "Deus” usou muito o profeta Isaías  para levar ao seu povo rebelde estas palavras.
 Veja o que diz em  " Isaías 8: 11  Porque assim o Senhor me disse com mão forte, e me ensinou que não andasse pelo caminho deste povo, dizendo: 12  Não chameis conjuração, a tudo quanto este povo chama conjuração; e não temais o que ele teme, nem tampouco vos assombreis. 13  Ao Senhor dos Exércitos, a Ele santificai; e seja Ele o vosso temor e seja Ele o vosso assombro. 14  Então Ele vos será por santuário; mas servirá de pedra de tropeço, e rocha de escândalo, às duas casas de Israel; por armadilha e laço aos moradores de Jerusalém. 15  E muitos entre eles tropeçarão, e cairão, e serão quebrantados, e enlaçados, e presos. 16  Liga o testemunho, sela a lei entre os meus discípulos. 17  E esperarei ao Senhor, que esconde o seu rosto da casa de Jacó, e a Ele aguardarei. 18  Eis-me aqui, com os filhos que me deu o Senhor, por sinais e por maravilhas em Israel, da parte do Senhor dos Exércitos, que habita no monte de Sião. 19  Quando, pois, vos disserem: Consultai os que têm espíritos familiares e os adivinhos, que chilreiam e murmuram: Porventura não consultará o povo a seu Deus? A favor dos vivos consultar-se-á aos mortos? 20  À lei e ao testemunho! Se eles não falarem segundo esta palavra, é porque não há luz neles. 21  E passarão pela terra duramente oprimidos e famintos; e será que, tendo fome, e enfurecendo-se, então amaldiçoarão ao seu rei e ao seu Deus, olhando para cima. 22  E, olhando para a terra, eis que haverá angústia e escuridão, e sombras de ansiedade, e serão empurrados para as trevas.” De fato, por quê?
                  A Bíblia claramente revela que os mortos não têm consciência de nada. A verdadeira solução para a angústia causada pela separação das pessoas amadas é o conforto que apenas Cristo dá. Passar tempo se comunicando com Cristo é a maneira mais saudável para crescer durante os momentos de aflição. Lembre-se sempre que a próxima impressão consciente que virá aos que morrem em Cristo será o som da Segunda Vinda de Cristo despertando os mortos!
8. ENFRENTANDO DESTEMIDAMENTE A MORTE. A morte nos rouba praticamente tudo. 
Mas uma coisa que ela não pode tirar de nós é a confiança em Cristo, e Cristo pode colocar tudo de volta a seu lugar.
A morte nem sempre reinará nesse mundo. O diabo, os ímpios, a morte, e o túmulo perecerão no "lago de fogo" que é "a segunda morte" Apocalipse 20: “11  E vi um grande trono branco, e o que estava assentado sobre ele, de cuja presença fugiu a terra e o céu; e não se achou lugar para eles. 12  E vi os mortos, grandes e pequenos, que estavam diante de Deus, e abriram-se os livros; e abriu-se outro livro, que é o da vida. E os mortos foram julgados pelas coisas que estavam escritas nos livros, segundo as suas obras. 13  E deu o mar os mortos que nele havia; e a morte e o inferno deram os mortos que neles havia; e foram julgados cada um segundo as suas obras. 14  E a morte e o inferno foram lançados no lago de fogo. Esta é a segunda morte. 15  E aquele que não foi achado escrito no livro da vida foi lançado no lago de fogo.
Aqui estão quatro sugestões simples para enfrentar destemidamente a morte:
1)Viva uma vida confiando verdadeiramente na esperança que Cristo dá, e você estará preparado para morrer a qualquer momento, e sabendo que em Jesus Cristo não morreremos, dormiremos até o dia do juízo final.
(2) Através do poder do Espírito Santo, seja obediente aos mandamentos de Deus, e você estará preparado para a segunda vinda, à partir da qual você nunca mais morrerá. 
3) Pense na morte como um curto tempo de sono do qual você será acordado pela voz de Jesus quando Ele vier a segunda vez.
4) Aprecie a certeza que Jesus nos dá de que teremos um lar celestial com Ele por toda eternidade. A verdade bíblica liberta uma pessoa do medo da morte porque revela a Jesus, o único que nem mesmo a morte conseguiu vencer. Quando Jesus entra em nossa vida, Ele faz nosso coração transbordar com paz: "Deixo-lhes a paz; a Minha paz lhes dou... Não se perturbe o seu coração, nem tenham medo". João 14:27.
Veja o que diz também estes versículos em Jõ. 14. “ 23  Jesus respondeu, e disse-lhe: Se alguém me ama, guardará a minha palavra, e meu Pai o amará, e viremos para Ele, e faremos nele morada.24  Quem não me ama não guarda as minhas palavras; ora, a palavra que ouvistes não é minha, mas do Pai que me enviou. 25  Tenho-vos dito isto, estando convosco. 26  Mas aquele Consolador, o Espírito Santo, que o Pai enviará em Meu nome, esse vos ensinará todas as coisas, e vos fará lembrar de tudo quanto vos tenho dito. 27  Deixo-vos a paz, a minha paz vos dou; não vo-la dou como o mundo a dá. Não se turbe o vosso coração, nem se atemorize. 28  Ouvistes que u vos disse: Vou, e venho para vós. Se me amásseis, certamente exultaríeis porque Eu disse: Vou para o Pai; porque meu Pai é maior do que Eu. 29  Eu vo-lo disse agora antes que aconteça, para que, quando acontecer, vós acrediteis.”
            Uma das coisas que levarão a provar de segunda morte, e que será eterna, a falta de amor ao próximo fará muita diferença contra. Pois muitos não praticam o amor, a caridade, a bondade, a justiça, o temor e obediência a Deus, como quer receber o galardão da vida eterna! Jesus também nos ajuda a lidar com a tragédia de perder alguém muito estimado. Jesus andou pelo "vale da sombra da morte"; Ele conhece as densas trevas que temos que atravessar.  "Portanto, visto que os filhos são pessoas de carne e sangue, ele também participou dessa condição humana, para que, Por sua Morte, derrotasse aquele que tem o poder da morte, isto é, o Diabo, e  Libertasse aqueles que durante toda a vida estiverem escravizados pelo medo da morte. Hebreus 2:14, 15. Vamos completar esta passagem com mais alguns vers.. vejam  ...7  Tu o fizeste um pouco menor do que os anjos, De glória e de honra o coroaste, E o constituíste sobre as obras de tuas mãos; 8  Todas as coisas lhe sujeitaste debaixo dos pés. Ora, visto que lhe sujeitou todas as coisas, nada deixou que lhe não esteja sujeito. Mas agora ainda não vemos que todas as coisas lhe estejam sujeitas.  9   Vemos, porém, coroado de glória e de honra aquele Jesus que fora feito um pouco menor do que os anjos, por causa da paixão da morte, para que, pela graça de Deus, provasse a morte por todos. 10  Porque convinha que aquele, para quem são todas as coisas, e mediante quem tudo existe, trazendo muitos filhos à glória, consagrasse pelas aflições o príncipe da salvação deles. 11   Porque, assim o que santifica, como os que são santificados, são todos de um; por cuja causa não se envergonha de lhes chamar irmãos... 13  E outra vez: Porei nele a minha confiança. E outra vez: Eis-me aqui a mim, e aos filhos que Deus me deu. 14  E, visto como os filhos participam da carne e do sangue, também ele participou das mesmas coisas, para que pela morte aniquilasse o que tinha o império da morte, isto é, o diabo; 15  E livrasse todos os que, com medo da morte, estavam por toda a vida sujeitos à servidão. 16  Porque, na verdade, ele não tomou os anjos, mas tomou a descendência de Abraão. 17  Por isso convinha que em tudo fosse semelhante aos irmãos, para ser misericordioso e fiel sumo sacerdote naquilo que é de Deus, para expiar os pecados do povo. 18  Porque naquilo que ele mesmo, sendo tentado, padeceu, pode socorrer aos que são tentados.”
             Dr. James Simpson, o grande médico que desenvolveu a anestesia, experimentou uma terrível perda quando seu filho mais velho morreu. Ele sofreu profundamente, como qualquer pai sofreria. Então, ele descobriu um caminho de esperança. No túmulo de seu amado filho, ele erigiu uma lápide e nela escreveu umas palavras que demonstravam Sua esperança e fé nas promessas de Jesus: "Apesar de tudo, Ele vive".
Isso diz tudo. Algumas vezes, uma tragédia pessoal pode aparecer repentinamente vinda do céu; apesar disso, Jesus vive! Nossos corações podem estar feridos; apesar de tudo, Jesus vive! Em Cristo, temos esperança de vida após a morte. Ele é "a ressurreição e a vida" (João 11:25) obs . o cap., 11 fala da morte e ressurreição de Lázaro; foi aqui que “Jesus” disse assim: seu irmão não morreu, apenas dorme. Mas Lázaro estava morto e sepultado há dias quando Jesus chegou até ele.    {...} 11  Assim falou; e depois disse-lhes: Lázaro, o nosso amigo, dorme, mas vou despertá-lo do sono. 12  Disseram, pois, os seus discípulos: Senhor, se dorme, estará salvo. 13  Mas Jesus dizia isto da sua morte; eles, porém, cuidavam que falava do repouso do sono. 14  Então Jesus disse-lhes claramente: Lázaro está morto; 15  E folgo, por amor de vós, de que Eu lá não estivesse, para que acrediteis; mas vamos ter com ele. ...17  Chegando, pois, Jesus, achou que já havia quatro dias que estava na sepultura.... 20  Ouvindo, pois, Marta que Jesus vinha, saiu-lhe ao encontro; Maria, porém, ficou assentada em casa. 21  Disse, pois, Marta a Jesus: Senhor, se Tu estivesses aqui, meu irmão não teria morrido. 22  Mas também agora sei que tudo quanto pedires a Deus, Deus to concederá. 23  Disse-lhe Jesus: Teu irmão há de ressuscitar. 24  Disse-lhe Marta: Eu sei que há de ressuscitar na ressurreição do último dia. 25  Disse-lhe Jesus: Eu sou a ressurreição e a vida; quem crê em mim, ainda que esteja morto, viverá; 26  E todo aquele que vive, e crê em mim, nunca morrerá. Crês tu isto? 27  Disse-lhe ela: Sim, Senhor, creio que tu és o Cristo, o Filho de Deus, que havia de vir ao mundo.
            Ele promete: "Porque Eu vivo, vocês também viverão"  João 14:“19  Ainda um pouco, e o mundo não me verá mais, mas vós me vereis; porque eu vivo, e vós vivereis.20  Naquele dia conhecereis que estou em meu Pai, e vós em mim, e eu em vós.”
Cristo é nossa única esperança para a vida após a morte. E quando Cristo retornar, Ele nos dará a imortalidade. Nunca mais viveremos sob a sombra da morte, por teremos vida eterna.
 Você já descobriu em sua vida a realidade dessa grande esperança que pode nos ajudar a enfrentar os momentos mais difíceis? Se você nunca aceitou a Jesus como seu Senhor e Salvador, por que você não faz isso agora mesmo? Fonte: www.jesusvoltara.com.br
Passos para superar o medo. Se já tem resolvido os seus conflitos pessoais e espirituais através da submissão a Deus e o resistir do diabo, está pronto para analisar os seus medos e resolver um curso de ação responsável. Análise o seu medo sob a autoridade e orientação de Deus. Começa por fazer a seguinte oração em voz alta:
 Querido Pai Celestial, Venho a Ti, como o Teu filho. Submeto-me debaixo da tua proteção e cuidado e reconheço que Tu és o único objeto legítimo de temor na minha vida. Confesso que tenho andado com medo e ansiedade por causa da minha falta de confiança e credulidade. Nem sempre tenho andado pela fé em Ti, e muitas das vezes tenho confiado na minha própria forca e recursos. Obrigado que estou perdoado em Cristo. Escolho crer na verdade que Tu não me tens dado um espírito de medo, mas de força, amor e uma mente estável (2 Timóteo 1.7). Portanto, resisto qualquer espírito de medo. Peço-Te para revelar à minha mente todos os medos que me tem controlado. Mostra-me as maneiras em que me tenho tornado medroso, e as mentiras que tenho crido. Desejo viver uma vida responsável no poder do Teu Espírito Santo. Mostra-me como estes medos têm impedido viver uma vida assim. Peço isto para que possa confessar, renunciar e superar todo medo através da fé em Ti. No nome de Jesus. Amem.
Veja o que diz em II Tim. 1.  7  Porque Deus não nos deu o espírito de temor, mas de fortaleza, e de amor, e de moderação. 8  Portanto, não te envergonhes do testemunho de nosso Senhor, nem de mim, que sou prisioneiro seu; antes participa das aflições do evangelho segundo o poder de Deus, 9 Que nos salvou, e chamou com uma santa vocação; não segundo as nossas obras, mas segundo o seu próprio propósito e graça que nos foi dada em Cristo Jesus antes dos tempos dos séculos;”
A lista a seguir pode ajudá-lo a reconhecer alguns dos medos que tem impedido o seu caminho de fé.
Numa folha separada, escreva aqueles que se aplicam a si, bem como quaisquer outros que não constam na lista que O Espírito de Deus lhe revele. Enquanto está a relembrar em oração o seu passado, escreva uma descrição breve de aquilo que aconteceu, e quando, para causar medo.
Nobres leitores (as) alguns anos atrás eu publiquei este tema em meu blog, passado já um bom tempo, eu resolvi revisar, e vi que, precisava fazer algumas confirmações bíblicas, que algumas informações ali contidas, não batiam com o tema. Desta maneira, eu considero mais fácil para que todos tenham um melhor conhecimento e aprendizado bíblico. Por isto o tema ficou mais longo.                                  Este tema foi pesquisado e revisado por José Carlos Ribeiro, membro da PiB de Campo Grande MS. Sou formado em Capelania Hospitalar em 2012 E 2014 pela Igreja Batista e pela Ufms, cujo curso foi aplicado pelo professor, pastor e capelão Reis, que é também oficial do Corpo de Bombeiros de MS, e que é também professor de Bioética aos alunos de medicina.
Campo Grande  MS  dia da revisão: 28 de dezembro de 2014  e 03/ de otubro de 2016 jcr0856@hotmail.com    

How to face and understand death if Jesus is eternal life! Part I
How to face and understand Death. We cringed when the first child in question: "What does it mean to die?" We have difficulty talking or even thinking, in the death of someone we love. Death is the common enemy of all people everywhere. What are the answers to the hard questions about death? Is there life after death? Will be that we will see our loved ones who died?
Fearlessly Facing Death. All of us, at certain times, perhaps shortly after the death of a friend or loved one, we feel we have a void in the heart, one loneliness of feeling that takes care of us and makes us aware of the finiteness of life. With respect to a subject so full of emotions, where we can learn the truth about what happens when we die? What happens when we die? Fortunately, part of Christ's mission on earth was to free "those who all their lives were held in slavery by their fear of death" (Hebrews 2:15). In the Bible, Jesus presents comforting messages, and clearly answers all our questions about death and the afterlife.
2. THE WAY WE WERE MADE BY GOD
To understand the truth about the death in the Bible, we need to start from the beginning and see how we were made by God. "Then the Lord God formed man [ 'adam', Hebrew] from the DUST OF THE EARTH [ 'adamah', Hebrew] and breathed into his nostrils the breath of life, and man became a living being [ 'SOUL', Hebrew ] ". Genesis 2: 7 (Unless otherwise noted, all Scriptural texts in the DISCOVER guides are from the New International Version of the Bible [NIV].). In Creation, God formed Adam from "the dust". He had a brain in his head ready to think; blood in your veins ready to run. Then God breathed into his nostrils the "breath of life" and Adam became "living being" [in Hebrew, 'living soul']. Note carefully that the Bible does not say that Adam was given a soul; instead, he says that "man became a living soul."
With respect to such an important matter, so full of emotions, where we can learn the truth about what happens when we die? Fortunately, part of Christ's mission on earth was to free "those who all their lives were held in slavery by their fear of death" (Hebrews 2:15). In the Bible, Jesus presents comforting messages, and clearly answers all our questions about death and the afterlife.
In Creation, God formed Adam from "the dust". He had a brain in his head ready to think; blood in your veins ready to run. Then God breathed into his nostrils the "breath of life" and Adam became "living being" [in Hebrew, 'living soul']. Note carefully that the Bible does not say that Adam was given a soul; instead, he says that "man became a living soul." When God gave the breath of life into Adam, life began to flow from God. The body of the junction with the "breath of life" made Adam "a living being," "a living soul." For this reason, we could write the fundamental equation of the human being as follows: "Earth Powder" + "Breath of Life" = "Living Soul" Body without Life + Breath of God = Living Being. Each of us has a body and a rational mind. While we continue to breathe, we will be living beings, living soul.
3. What happens when a person dies? In death reverts to the creative process described in Genesis 3: "19 In the sweat of thy face shalt thou eat bread, till thou return unto the ground; because of it you were taken; for dust you are and to dust you. "
He says in Eccl. 12. "7 Then shall the dust return to the earth as it was: and the spirit shall return unto God who gave it.
The Bible often uses the Hebrew words for "breath" and "spirit" interchangeably. When people die, the body becomes "dust" and the "spirit" (the "breath of life") returns to God who was his source. But what happens to the soul? "As I live, saith the Lord God ... all souls are mine; ... the soul that sins shall die.
Death is the cessation of life. The body disintegrates and becomes dust, and the breath, or spirit back to God. We are a soul with life, but in death, we become just a corpse, a dead soul, a dead being. Soon, the dead are not aware of. When God takes upon himself the breath of life he has given us, our soul dies. But, as we shall see later that same lesson, we hope to Christ.
4. HOW MUCH KNOW ONE DEAD PERSON? After death the brain disintegrates; he has no ability to know or remember anything. All human emotions cease. "For them, love, hate and jealousy have long since disappeared ...". Ecclesiastes 9: "4 Now to him who is among the living there is hope (it is better for a living dog than a dead lion). 5 For the living know that they shall die: but the dead know not any thing, neither have they any reward, but their memory is forgotten. . 6 Also their love, their hatred, and their envy, is now perished, and no longer have nowhere forever in anything that is done under the sun "The dead know nothing Ecl.9: 5
Death is like a dreamless sleep; in fact, the Bible calls death "sleep" in 54 times. Jesus taught that death is like a sleep. He told His disciples, "John 11:" 11 Thus spoke, and then said to them, Lazarus, our friend sleeps, but I'll wake it from sleep 12 therefore said his disciples, Lord, if he sleeps. , will be saved 13 And Jesus spake of his death: but they thought that he had spoken of taking rest in sleep 14 Then Jesus told them plainly:.. Lazarus is dead, 15 and I rejoice, for your sake, that I there were not to believe; but let us go to him. "
Lazarus had been dead for four days when Jesus came. But when they went to the tomb, Jesus proved that it is so easy for God to raise someone from the dead as it is for us to wake up someone who is sleeping. It is very comforting to know that our loved ones who died are already "asleep," resting peacefully in trust in Jesus. The tunnel of death, which we ourselves can cross some day, it is a calm and absolute peace sleep.
5. God forgets those who are sleeping the sleep of death? The sleep of death is not the end of history. In the tomb, Jesus said to Martha's brother Lazarus: John 11: "25 Jesus said to him: I am the resurrection and the life; he that believeth in me, though he were dead, yet shall he live; 26 And whosoever liveth and believeth in me shall never die. Do you believe this? "If we have Christ in us, do not die, sleep until the judgment day. Those who die "in Christ" sleep in the grave, but still have a bright future. One who even counts the hairs of our head and that keeps us in the palm of His hand will not forget us. We may die and return to dust, but the record of our individuality remains clear in the mind of God. And when Jesus comes, He will awaken the righteous dead sleep just as he did for Lazarus. I Thess. 4. "I do not want 13, brethren, have you ignorant concerning them which are asleep, that ye sorrow not, even as others which have no hope. 14 For if we believe that Jesus died and rose again, even so them also which sleep in Jesus, God will bring with it.15 we say unto you, therefore, that by the word of the Lord, that we which are alive to coming of the Lord shall not prevent them which dormem.16 for the Lord himself shall descend from heaven with a shout, with the voice of the archangel, and with the trump of God; and the dead in Christ shall rise first. 17 Then we which are alive and remain shall be caught up together with them in the clouds to meet the Lord in the air: and so shall we ever be with the Lord. 18 Wherefore comfort one another with these words. "
On the day of resurrection, the tunnel of death will look more like a brief rest. The dead are not aware of what is happening. Those who have accepted Christ as their Saviour, will be awakened from sleep by His wonderful voice from heaven.
And the hope of the resurrection is not the only one: we also have the hope of a heavenly home where God Listen to these verses in Revelation 21:. "3 And I heard a loud voice from heaven saying, Behold, the tabernacle of God with men, dwell with them, and they shall be his people, and God himself will be with them and be their God. 4 And God shall wipe your eyes all the tear; and there will be no more death or mourning or crying or pain; for the former things are passed away. 5 And he that sat upon the throne said, Behold, I make all things new. And he said unto me, Write; for these words are true and faithful. 6 And he said unto me, It is done. I am the Alpha and the Omega, the beginning and the end. The whoever thirsts for free will give of the fountain of the water of life. 7 He who overcomes shall inherit all things; and I will be his God and he shall be my son. "Note. If we are in Christ and with Christ, not die, we pass from death to eternal life. Those who love God need not fear death. Beyond death is a life full of eternity with God. Jesus has "the keys of death but in Christ there is a glorious and radiant hope.
6. ARE IMMORTAL BEINGS? When God created Adam and Eve, they were created mortal beings, that is, subject to death. If they had remained obedient to God's will, they would never have died. But when they sinned, they gave up their right to life. By disobedience, they became subject to death. Their sin infected the entire human race, and since all have sinned, we are all mortal, subject to death (Romans 5:12). "12 Therefore, as by one man sin entered the world, and death through sin, and so death passed upon all men, for that all have sinned."
Noble readers (as) see how it is not good to show just one verse! See what shows these vers., Also Rom. 5. "7 For he that is dead is freed from sin. 8 Now if we died with Christ, we believe that also live with Him; 9 Knowing that Christ being raised from the dead, dies no more; death no longer has dominion over him 10 For in that he died, once he died to sin.; but how to live, live for God. 11 So you also must consider yourselves dead to sin but alive to God in Christ Jesus our Lord. Nevertheless, death reigned from Adam to Moses, even over them that had not sinned after the similitude of Adam's transgression, who is the figure of him that was to come. 15 But not so the gift as the offense. For if through the offense of one many be dead, much more the grace of God, and the gift by grace, which is by one man, Jesus Christ, hath abounded unto many. 16 And it was not so the gift as the offense, by one that sinned. For the judgment was by one offense, in fact, to condemnation, but the free gift is of many offenses unto justification. 17 For if by the offense of one, death reigned through the one, much more those who receive abundance of grace and of the gift of righteousness shall reign in life by one, Jesus Christ. 18 Therefore as by the offense of one judgment came upon all men to condemnation, even so through one act of righteousness the free gift came upon all men unto justification of life.19 For as by the disobedience of one man many They were made sinners, so by the obedience of one shall many be made righteous. 20 came, however, the law so that the offense might abound; But where sin abounded, grace; 21 That, as sin reigned in death, even so might grace reign through righteousness to eternal life through Jesus Christ our Lord. "
The Greek and Hebrew words for "soul," "spirit" and "breath" appears 1,700 times in the Bible. But even once the soul, spirit or human breath is called immortal. Currently, only God has immortality. "God ... is ... ONLY WHAT IS IMMORTAL." I Timothy 6:15, 16 "15 Which in his time show the blessed and only Potentate Lord, King of kings and Lord of lords; 16 He that hath he only hath immortality, dwelling in unapproachable light; whom no man hath seen, nor can see: to whom be honor and power everlasting. Amen."
Scripture makes it clear that people in this life are mortal: subject to death. But when Jesus returns, our nature will undergo a radical change.
Behold, I tell you a mystery. It says in 1 Corinthians 15. "51 Not all sleep, but we shall all be changed, 52 in a moment, in the twinkling of an eye, at the sound of the last trumpet. For the trumpet will sound, the dead shall be raised incorruptible, and we shall be changed. 53 For it is appropriate that this corruptible must put on the imperishable, and this mortal must put on immortality. 54 And when this corruptible shall have put on the imperishable, and this mortal must put on immortality, then shall be brought to pass the saying that is written: Death is swallowed up in victory. 55 Where, O death, is your sting? Where, O death, is your victory? 56 The sting of death is sin, and the strength of sin is the law. 57 But thanks be to God who gives us the victory through our Lord Jesus Christ. "They understood what it means death for those who have Jesus as the only Lord and Savior!
As human beings are not immortal. But the security of the Christian is that we become immortal when Jesus comes the second time to this earth. The certainty of the promise immortality was demonstrated when Jesus broke out of his tomb and:. Has destroyed death and brought to light the way and immortality through the gospel "II Timothy 1:10 We should not be ashamed to practice the gospel .. and follow Christ See what it says in II Tim.1 "8 So do not be ashamed of the testimony of our Lord, nor of me, who am his prisoner: but part of the afflictions of the gospel according to the power of God, 9 who hath saved us, and called us with an holy calling, not according to our works, but according to his own purpose and grace, which was given us in Christ Jesus before the world began, 10 but is now made manifest by the appearing of our Savior Jesus Christ, who hath abolished death, and brought to light life and immortality through the gospel;
God's perspective on human destiny is clear: eternal death for those who reject Christ and cling to their sins, or the gift of immortality when Jesus comes to seek those who accepted him as Lord and Savior. for He is eternal life
7) Facing the death of a loved one. The fears with which naturally fight when we see ourselves in the face of death become especially painful when someone we care dies. The loneliness and sense of loss can be dominant. The only solution to the anguish caused by separation from a loved one is the comfort that only Christ can give. Remember that our loved ones are sleeping, and our loved ones rest will be raised by Jesus in the "resurrection to life" when He comes. Death is swallowed up in victory: I Cor. 15. "50 Now this I say, brethren, that flesh and blood can not inherit the kingdom of God, nor does the perishable inherit the imperishable. 51 Behold, I tell you a mystery: We shall not all sleep, but we shall all be changed; 52 In a moment, in the twinkling of an eye, at the last trumpet; for the trumpet shall sound, and the dead shall be raised incorruptible, and we shall be changed. 53 For it is appropriate that this corruptible must put on the imperishable, and this mortal must put on immortality. 54 And when this corruptible shall have put on the imperishable, and this mortal must put on immortality, then shall be brought to pass the saying that is written: Death is swallowed up in victory. 55 Where, O death, is your sting? Where, O death, is your victory? 56 The sting of death is sin, and the strength of sin is the law. 57 But thanks be to God who gives us the victory through our Lord Jesus Christ. "
            The Bible gives us a very special warning about attempts to ease the pain of death in this way: "God" really used the prophet Isaiah to bring his rebellious people these words See what it says in "Isa. 8: 11 For so Lord said to me with a strong hand and taught me not to walk in the way of this people, saying: 12 Do not call conspiracy, all that this people call conspiracy; and do not fear what they fear, nor be afraid. 13 The Lord of hosts Himself sanctify; and let Him be your fear, and let Him be your dread. 14 And He shall be for a sanctuary; but will serve as a stumbling stone, and rock of offense to the two houses of Israel; a trap and a snare to the inhabitants of Jerusalem. 15 And many among them shall stumble, and fall, and be broken, and snared, and taken. 16 Connects the testimony, seal the law among my disciples. 17 And I will wait to the Lord who hides his face from the house of Jacob, and He will look. . 18 Here I am, with the children gave me the Lord, by signs and wonders in Israel from the Lord of hosts, who dwells in Mount Zion 19 Therefore, when they say to you, Seek those who have spirits family and fortune tellers, who whisper and mutter: should not a people seek unto their God? The behalf of the living will consult the dead? 20 To the law and to the testimony! If they speak not according to this word, it is because there is no light in them. 21 And they shall pass through the land hard oppressed and hungry; and it shall be, hungering, and enraging up, and curse their king and their God, looking up. 22 And looking at the land, behold, darkness and distress, and anxiety shadows, and will be driven to darkness. "Indeed, why?
 The Bible clearly reveals that the dead are not aware of anything. The real solution to the anguish caused by separation from the loved is the comfort that only Christ gives. Spending time communicating with Christ is the healthiest way to grow during times of distress. Always remember that the next conscious impression that will come to those who die in Christ will be the sound of the Second Coming of Christ awakening the dead!
8. FACING DEATH fearlessly. Death robs us of almost everything. But one thing she can not take from us is trust in Christ, and Christ can put everything back in its place. Death does not always reign in this world. The devil, the wicked, death, and the grave will perish in "the lake of fire" which is "the second death" Revelation 20: "11 And I saw a great white throne, and him that sat on it, from whose face fled the earth and the sky; and no place was found for them. 12 And I saw the dead, great and small, standing before God, and opened the books; and opened up another book, which is the life. And the dead were judged out of those things which were written in the books, according to their works. 13 And the sea gave up the dead which were in it; and death and hell delivered up the dead which were in them; and they were judged every man according to his works. 14 And death and hell were cast into the lake of fire. This is the second death. 15 And whosoever was not found written in the book of life was cast into the lake of fire.
Here are four simple suggestions for facing death fearlessly:
1) Live a life truly trusting in the hope that Christ gives, and you are ready to die at any moment, and knowing that Jesus Christ did not die, sleep until the judgment day.
(2) Through the power of the Holy Spirit, be obedient to the commandments of God, and you will be prepared for the second coming, to from which you will never die.
3) Think of death as a short sleep time which you will be awakened by the voice of Jesus when He comes the second time.
4) Enjoy the certainty that Jesus gives us that we have a heavenly home with Him for all eternity. Bible truth releases a person from the fear of death because it reveals Jesus, the one that not even death could win. When Jesus comes into our lives, He makes our hearts overflow with peace: "I leave you peace, my peace I give you ... Do not disturb your heart, do not be afraid." John 14:27. See what also says these verses in John. 14. "23 Jesus answered and said unto him, If anyone loves me, he will keep my word, and my Father will love him, and we will come unto him, and make him morada.24 Who does not love me does not keep my words; and the word which ye hear is not mine, but the Father who sent me. 25 I have spoken unto you, being with you. 26 But the Comforter, the Holy Spirit, whom the Father will send in my name, he shall teach you all things and will remind you of everything I have said. 27 I leave you peace, my peace I give you; I not give to you as the world gives. Do not be troubled your heart, do not be afraid. 28 You have heard that u told you, I go away, and come to you. If you loved me, you would rejoice, because I said, I go to the Father; because my Father is greater than I. 29 I have told you now before it happens, so that when it happens, you may believe. "
One of the things that will lead to prove the second death, which is eternal, the lack of love of neighbor will make much difference against. For many do not practice love, charity, kindness, justice, fear and obedience to God, as he will receive the reward of eternal life! Jesus also helps us deal with the tragedy of losing someone very dear. Jesus walked through the "valley of the shadow of death"; He knows the thick darkness we have to cross.
"Therefore, since the children have flesh and blood, he too shared in their humanity so that by his death he might destroy him that had the power of death, that is, the devil, and free those who all life are enslaved by fear of death. Hebrews 2:14, 15. we will complete this passage with a few vers .. see ... 7 you made him a little lower than the angels, with glory and honor you crowned, and set him over the works of thy hands: 8 all things in subjection under his feet now that he subjected all things to him, he left nothing that it is not subject But now we see not yet all things put under him... 9 but we see crowned with glory and honor Jesus who was made a little lower than the angels for the suffering of death, so that by the grace of God should taste death for everyone. 10 for it became him for whom are all things, and by whom are all things, in bringing many sons unto glory, to the sufferings the prince of their salvation. 11 For he that sanctifieth, and they who are sanctified are all of one; for which cause he is not ashamed to call them brethren ... 13 And again, I will put my trust in him. And again, Here I am me, and the children God has given me. 14 And as the children are partakers of flesh and blood, he too shared in the same, that through death he might destroy him that had the power of death, that is, the devil; 15 And deliver them who through fear of death were all their lifetime subject to bondage. 16 For, in fact, he did not take the angels, but he took the seed of Abraham. 17 For it was fitting that everything was like unto his brethren, to be merciful and faithful high priest in things pertaining to God, to atone for the sins of the people. 18 For in that he himself is tempted, suffered, can help those who are tempted. "
             Dr. James Simpson, the great physician who developed anesthesia, experienced a terrible loss when his eldest son died. He suffered deeply as any parent would suffer. Then he discovered a path of hope. At the grave of his beloved son, he erected a tombstone and it wrote some words that showed his hope and faith in the promises of Jesus: "After all, he lives." That says it all. Sometimes a personal tragedy can suddenly appear from the sky; nevertheless, Jesus lives! Our hearts may be injured; after all, Jesus lives! In Christ we have hope of life after death. He is "the resurrection and the life" (John 11:25) obs. . Chap, 11 speaks of the death and resurrection of Lazarus; it was here that "Jesus" told you so: his brother is not dead, only sleeping. But Lazarus was dead and buried for days when Jesus came to him. {...} 11 Thus spoke; and then said to them, Lazarus, our friend sleeps, but I'll wake it from sleep. 12 therefore said his disciples, Lord, if he sleep, he saved. 13 But Jesus spake of his death; but they thought that he had spoken of taking rest in sleep. 14 Then Jesus told them plainly, Lazarus is dead; 15 And I am glad for your sakes that I was not there, that you may believe; but let us go to him. ... Arriving 17 Jesus therefore, found that there were already four days he was in the grave .... 20 Now when Martha that Jesus was coming, went to meet him; But Mary sat still in the house. 21 Then said Martha unto Jesus, Lord, if You had been here, my brother would not have died. 22 But now I know that whatever you ask of God, God will give. 23 Jesus said unto her, Thy brother shall rise again. 24 Martha said to him: I know I shall rise again in the resurrection on the last day. 25 Jesus said to him: I am the resurrection and the life; he that believeth in me, though he were dead, yet shall he live; 26 And whosoever liveth and believeth in me shall never die. Do you believe this? 27 She saith unto him, Yea, Lord: I believe that thou art the Christ, the Son of God, who should come into the world.
He promises, "Because I live, you also will live" (John 14:19). "19 Yet a little while, and the world seeth me no more; but ye see me; because I live, you know vivereis.20 In that day that I am in my Father, and ye in me, and I in you. "
Christ is our only hope for the afterlife. And when Christ returns, He will give us immortality. Never again live under the shadow of death, we will have eternal life.
             Have you discovered in your life the reality of this great hope that can help us face the most difficult times? If you have never accepted Jesus as your Lord and Savior, why do not you do it now? Source: www.jesusvoltara.com.br
Steps to overcome fear. If you have already solved their personal and spiritual conflicts through submission to God and resist the devil, you are ready to analyze your fears and solve a responsible course of action. Analysis your fear under the authority and guidance of God. Start by making the following prayer aloud:
 Dear Heavenly Father, I come to you, like your son. I submit myself under your protection and care and recognize that you are the only legitimate object of fear in my life. I confess I have walked with fear and anxiety because of my lack of trust and credulity. I have not always been by faith in you, and many times I have relied on my own strength and resources. Thank you that I am forgiven in Christ. I choose to believe the truth which Thou hast given me a spirit of fear, but of power, love and a stable mind (2 Timothy 1.7). Therefore, resist any spirit of fear. I ask You to reveal to my mind all the fears that have controlled me. Show me the ways in which I have made me afraid, and the lies I have believed. I wish to live a responsible life in the power of Your Holy Spirit. Show me how these fears have prevented live a life. I ask this so you can confess, renounce and overcome all fear through faith in you. In the name of Jesus. Amen.
See what it says in II Tim. 1 7 For God hath not given us the spirit of fear, but of power and of love and of a sound mind. 8 So do not be ashamed of the testimony of our Lord, nor of me, who am his prisoner; before part of the afflictions of the gospel according to the power of God, 9 Who hath saved us, and called us with a holy calling; not according to our works, but according to his own purpose and grace, which was given us in Christ Jesus before the world began; "
The following list can help you recognize some of the fears that have prevented their journey of faith. On a separate sheet, write those that apply to you and any others who are not in the list that the Spirit of God to reveal him. While the recall in prayer your past, write a brief description of what happened, and when, to cause fear.
Noble readers (as) a few years ago I published this theme on my blog, already spent a good time, I decided to review, and saw that he needed to make some biblical confirmations that some information contained therein, did not match the theme. In this way, I consider it easy for everyone to have a better knowledge and biblical learning. For this reason the issue was longer. This topic has been researched and reviewed by Jose Carlos Ribeiro, GdP member of Campo Grande MS. I graduated in Chaplaincy Hospital in 2012 and 2014 by the Baptist Church and the UFMS, whose course was applied by the teacher, pastor and chaplain Reis, who is also an official MS Fire Department, and that is also a professor of bioethics to medical students .
Campo Grande MS Day of revision: 28 December 2014 and 03 / of 2016 otubro jcr0856@hotmail.com


¿Cómo hacer frente a la muerte y entender si Jesús es la vida eterna! parte I
¿Cómo afrontar y entender la muerte. Nos encogió cuando el primer niño en cuestión: "¿Qué significa morir?" Tenemos dificultad para hablar o incluso pensar, en la muerte de un ser querido. La muerte es el enemigo común de todas las personas en todas partes.
¿Cuáles son las respuestas a las preguntas difíciles acerca de la muerte? ¿Hay vida después de la muerte? ¿Será que veremos a nuestros seres queridos que murieron?
Sin temor frente a la muerte. Todos nosotros, en ciertos momentos, tal vez poco después de la muerte de un amigo o un ser querido, sentimos que tenemos un vacío en el corazón, una
soledad de la sensación de que nos cuida y nos hace conscientes de la finitud de la vida. Con respecto a un tema tan lleno de emociones, en el que podemos conocer la verdad sobre lo que sucede cuando morimos? ¿Qué sucede cuando morimos? Afortunadamente, parte de la misión de Cristo en la tierra fue para liberar a "los que estaban durante toda la vida sujetos a servidumbre por el temor de la muerte" (Hebreos 2:15). En la Biblia, Jesús se presenta mensajes reconfortantes, y claramente responde a todas nuestras preguntas sobre la muerte y el más allá.
2. Tal como éramos hecha por Dios
Para entender la verdad sobre la muerte en la Biblia, tenemos que empezar desde el principio y ver cómo fuimos creados por Dios. "Entonces el Señor Dios formó al hombre [ 'Adam', en hebreo] del polvo de la tierra [ 'adamah', en hebreo] y sopló en su nariz aliento de vida, y fue el hombre un ser viviente [" alma ", en hebreo ] ". Génesis 2: 7 (A menos que se indique lo contrario, todos los textos bíblicos en esta Guía de Estudio son de la Nueva Versión Internacional de la Biblia [NVI].). En la creación, Dios formó a Adán del "polvo". Tenía un cerebro en la cabeza dispuesta a pensar; sangre en las venas listos para funcionar. Luego Dios sopló en su nariz "aliento de vida" y Adán se convirtió en "ser vivo" [en hebreo, 'alma viviente']. Nota cuidadosamente que la Biblia no dice que Adán se le dio un alma; En cambio, dice que "el hombre un ser viviente".
Con respecto a un asunto tan importante, tan lleno de emociones, en el que podemos conocer la verdad sobre lo que sucede cuando morimos? Afortunadamente, parte de la misión de Cristo en la tierra fue para liberar a "los que estaban durante toda la vida sujetos a servidumbre por el temor de la muerte" (Hebreos 2:15). En la Biblia, Jesús se presenta mensajes reconfortantes, y claramente responde a todas nuestras preguntas sobre la muerte y el más allá.
En la creación, Dios formó a Adán del "polvo". Tenía un cerebro en la cabeza dispuesta a pensar; sangre en las venas listos para funcionar. Luego Dios sopló en su nariz "aliento de vida" y Adán se convirtió en "ser vivo" [en hebreo, 'alma viviente']. Nota cuidadosamente que la Biblia no dice que Adán se le dio un alma; En cambio, dice que "el hombre un ser viviente". Cuando Dios le dio el aliento de vida en Adán, la vida empezó a fluir de Dios. El cuerpo de la unión con el "aliento de vida" hizo a Adán "un ser vivo", "un ser viviente". Por esta razón, podemos escribir la ecuación fundamental del ser humano de la siguiente manera: "Polvo Tierra" + "aliento de vida" = Cuerpo "alma viviente" sin Life + Aliento de Dios = ser vivo. Cada uno de nosotros tiene un cuerpo y una mente racional. Mientras continuamos respirando, seremos seres vivos, alma viviente.
3. ¿Qué sucede cuando una persona muere? En la muerte vuelve al proceso creativo se describe en Génesis 3: "19 En el sudor de tu rostro comerás el pan hasta que vuelvas a la tierra; porque de ella fuiste tomado; pues polvo eres, y al polvo ".
Él dice en Ecl. 12. "7 Y el polvo vuelva a la tierra, como era, y el espíritu vuelva a Dios que lo dio.
La Biblia a menudo usa las palabras hebreas para "respirar" y "espíritu" de manera intercambiable. Cuando la gente muere, el cuerpo se convierte en "polvo" y el "espíritu" (el "aliento de vida") vuelve a Dios que era su fuente. Pero lo que ocurre con el alma? "Vivo yo, dice Jehová el Señor ... todas las almas son mías; ... el alma que pecare, esa morirá.
La muerte es la cesación de la vida. El cuerpo se desintegra y se convierte en polvo, y el aliento o espíritu de regreso a Dios. Somos un alma con vida, pero en la muerte, llegamos a ser simplemente un cadáver, un alma muerta, un ser muerto. Pronto, los muertos no están conscientes. Cuando Dios toma sobre sí el aliento de vida que nos ha dado, nuestra alma muere. Pero, como veremos más adelante esa misma lección, esperamos a Cristo.
4. ¿CUÁNTO SABE una persona muerta? Después de la muerte desintegra el cerebro; él no tiene ninguna posibilidad de saber o recordar nada. Todas las emociones humanas cesan. "Para ellos, el amor, el odio y los celos hace tiempo que han desaparecido ...". Eclesiastés 9: "4 Pero al que está entre los vivos hay esperanza (que es mejor para un perro vivo que león muerto). 5 Porque los que viven saben que han de morir; pero los muertos nada saben, ni tienen ya ninguna recompensa, pero su memoria es puesta en olvido. . 6 También su amor, su odio y su envidia, feneció, y ya no tienen ningún lugar para siempre en todo lo que se hace debajo del sol "saben los muertos nada Ecl.9: 5
La muerte es como un sueño sin sueños; De hecho, la Biblia llama a la muerte de "reposo" en 54 veces. Jesús enseñó que la muerte es como un sueño. Le dijo a sus discípulos: "Juan 11:" 11 Así habló, y luego les dijo a Lázaro, nuestro amigo duerme, pero voy a despertarlo de su sueño 12 Por eso dijeron sus discípulos: Señor, si duerme. , se guardan 13 y Jesús decía esto de la muerte, y ellos pensaron que hablaba del reposar del sueño 14 Entonces Jesús les dijo claramente: Lázaro ha muerto .., 15 y me regocijo, por su bien, que hay no fueron a creer, pero vamos a ir a él ".
Lázaro había estado muerto por cuatro días cuando Jesús vino. Pero cuando fueron a la tumba, Jesús demostró que es tan fácil para que Dios levante a alguien de entre los muertos como lo es para que despertemos a alguien que está durmiendo. Es muy reconfortante saber que nuestros seres queridos que murieron ya están "dormidos", descansa en paz en la confianza en Jesús. El túnel de la muerte, que nosotros mismos puede cruzar algún día, se trata de un sueño tranquilo y la paz absoluta.
5. Dios se olvida de los que duermen el sueño de la muerte? El sueño de la muerte no es el final de la historia. En la tumba, Jesús dijo a Martha hermano Lázaro: Juan 11: "25 Jesús le dijo: Yo soy la resurrección y la vida; el que cree en mí, aunque esté muerto, vivirá; 26 Y todo aquel que vive y cree en mí, no morirá. ¿Crees esto? "Si tenemos a Cristo en nosotros, no mueren, dormir hasta el día del juicio. Los que mueren "en Cristo" duermen en la tumba, pero todavía tienen un futuro brillante. Uno que incluso cuenta los cabellos de nuestra cabeza y que nos mantiene en la palma de su mano no nos va a olvidar. Podemos morir y volver al polvo, pero el registro de nuestra individualidad queda claro en la mente de Dios. Y cuando Jesús venga, despertar el sueño justos muertos tal como lo hizo por Lázaro. I Tes. 4. "No quiero 13, hermanos, que ignoréis acerca de los que duermen, para que no os entristezcáis, así como otros que no tienen esperanza. 14 Porque si creemos que Jesús murió y resucitó, así también los que durmieron en él, también traerá Dios con él.15 os decimos, por tanto, que la palabra del Señor, que nosotros, los que vivimos a venida del Señor, no precederemos a los que dormem.16 para el Señor mismo descenderá del cielo con voz de mando, con voz de arcángel, y con trompeta de Dios; y los muertos en Cristo resucitarán primero. 17 Luego nosotros los que hayamos quedado, seremos arrebatados juntamente con ellos en las nubes para recibir al Señor en el aire, y así estaremos siempre con el Señor. 18 Por tanto, alentaos los unos a los otros con estas palabras ".
En el día de la resurrección, el túnel de la muerte se parecerá más a un breve descanso. Los muertos no están conscientes de lo que está sucediendo. Los que han aceptado a Cristo como su Salvador, serán despertados de su sueño por su maravillosa voz del cielo.
Y la esperanza de la resurrección no es el único: también tenemos la esperanza de un hogar celestial donde Dios Escuchar a estos versículos en Apocalipsis 21 :. "3 Y oí una gran voz del cielo que decía: He aquí el tabernáculo de Dios con los hombres, habitará con ellos, y ellos serán su pueblo, y Dios mismo estará con ellos como su Dios. 4 Y Dios enjugará de sus ojos todas las lágrimas; y no habrá más muerte, ni llanto, ni clamor, ni dolor; porque las primeras cosas son pasadas. 5 Y el que estaba sentado en el trono dijo: He aquí, yo hago nuevas todas las cosas. Y él me dijo: Escribe; porque estas palabras son fieles y verdaderas. 6 Y me dijo: Hecho está. Yo soy el Alfa y la Omega, el principio y el fin. El quien tiene sed de libre le daré de la fuente del agua de la vida. 7 El que venciere heredará todas las cosas; y yo seré su Dios y él será mi hijo. "Nota. Si estamos en Cristo y con Cristo, no muera, pasamos de la muerte a la vida eterna. Los que aman a Dios no debe temer la muerte. Más allá de la muerte es una vida llena de eternidad con Dios. Jesús tiene "las llaves de la muerte, pero en Cristo hay una esperanza gloriosa y radiante.
6. seres inmortales? Cuando Dios creó a Adán y Eva, que fueron creados los seres mortales, es decir, sujeto a la muerte. Si hubieran permanecido obediente a la voluntad de Dios, que nunca habrían muerto. Pero cuando pecaron, que renunciaron a su derecho a la vida. Por la desobediencia, quedaron sujetos a la muerte. Su pecado infectó a toda la raza humana, y puesto que todos han pecado, todos somos mortales, sujetos a la muerte (Romanos 5:12). "12 Por lo tanto, como por un hombre el pecado entró en el mundo, y la muerte mediante el pecado, y así la muerte pasó a todos los hombres, por cuanto todos pecaron."
lectores nobles (como) ver cómo no es bueno para mostrar sólo un verso! Ver lo que muestra estos vers., También Rom. 5. "7 Porque el que ha muerto, ha sido justificado del pecado. 8 Y si morimos con Cristo, creemos que también viviremos con él; 9 sabiendo que Cristo, habiendo resucitado de los muertos, ya no muere; la muerte ya no tiene dominio sobre él 10 Porque en cuanto murió, una vez al pecado murió .; pero la manera de vivir, de vivir para Dios. 11 Así también vosotros consideraos muertos al pecado, pero vivos para Dios en Cristo Jesús nuestro Señor. Sin embargo, la muerte reinó desde Adán hasta Moisés, aun en los que no pecaron a la manera de la transgresión de Adán, el cual es figura del que había de venir. 15 Pero no es así como el don del delito. Porque si por la transgresión de uno murieron los muchos, mucho más la gracia de Dios, y el don por la gracia, que es por un solo hombre, Jesucristo, abundó a muchos. 16 Y no era por lo que el regalo que el delito, por uno que pecó. Para el juicio vino a causa de un delito, de hecho, a la condenación, mas la gracia vino de muchos delitos para justificación. 17 Porque si por la transgresión de uno, reinó la muerte por uno, mucho más los que reciben la abundancia de la gracia y del don de la justicia reinarán en vida por uno solo, Jesucristo. 18 Por tanto, como por la transgresión de uno vino a todos los hombres para condenación, así también por la justicia de uno vino la gracia a todos los hombres la justificación de life.19 Porque así como por la desobediencia de un hombre los muchos ellos fueron hechos pecadores, así también por la obediencia de uno, los muchos serán constituidos justos. 20 vinieron, sin embargo, la ley para que el pecado creciese; Pero cuando el pecado abundó, la gracia; 21 Que, como el pecado reinó para muerte, así también la gracia reine por la justicia para vida eterna mediante Jesucristo, Señor nuestro ".
Las palabras griegas y hebreas para "alma", "espíritu" y "aliento" aparece 1.700 veces en la Biblia. Pero incluso una vez que el alma, espíritu o aliento humano se llama inmortal. En la actualidad, sólo Dios tiene inmortalidad. "Dios ... es ... sólo lo que es inmortal." I Timoteo 6:15, 16 "15 la cual a su vez muestran el Soberano Señor bendito y único, Rey de reyes y Señor de señores, 16 el que tiene que sólo tiene inmortalidad, que habita en luz inaccesible; a quien ninguno de los hombres ha visto ni puede ver, al cual sea la honra y el imperio sempiterno. Amén ".
Escritura deja claro que la gente en esta vida son mortales: sujeto a la muerte. Pero cuando Jesús regrese, nuestra naturaleza se someterá a un cambio radical.
He aquí, os digo un misterio. Se dice en 1 Corintios 15. "51 No todos dormiremos, pero todos seremos transformados, 52 en un momento, en un abrir y cerrar de ojos, al sonido de la trompeta final. Pues la trompeta sonará, y los muertos serán levantados sin corrupción, y nosotros seremos transformados. 53 Para ello es conveniente que esto corruptible se vista de incorrupción, y esto mortal se vista de inmortalidad. 54 Y cuando esto corruptible se haya vestido de incorrupción, y esto mortal se vista de inmortalidad, entonces se cumplirá la palabra que está escrita: Sorbida es la muerte en victoria. 55 ¿Dónde está, oh muerte, tu aguijón? ¿Dónde está, oh muerte, tu victoria? 56 El aguijón de la muerte es el pecado, y el poder del pecado es la ley. 57 Pero gracias a Dios que nos da la victoria por medio de nuestro Señor Jesucristo. "Ellos entendieron lo que significa la muerte para aquellos que tienen a Jesús como el único Señor y Salvador!
A medida que los seres humanos no son inmortales. Pero la seguridad de los cristianos es que llegamos a ser inmortal cuando Jesús venga por segunda vez a esta tierra. La certeza de la inmortalidad promesa se demostró cuando Jesús salió de su tumba y :. ha destruido la muerte y sacó a la luz la forma y la inmortalidad por el evangelio "II Timoteo 1:10 No debemos tener vergüenza de practicar el Evangelio .. y siguen a Cristo Ver lo que dice en la Segunda Tim.1 "8 Así que no te avergüences del testimonio de nuestro Señor, ni de mí, que soy su prisionero: pero parte de las aflicciones por el evangelio según el poder de Dios, 9 quien nos salvó y llamó con llamamiento santo, no conforme a nuestras obras, sino según el propósito suyo y la gracia que nos fue dada en Cristo Jesús antes de la fundación del mundo, 10 pero que ahora ha sido manifestada por la aparición de nuestro Salvador Jesús Cristo, el cual quitó la muerte, y trajo a la luz la vida y la inmortalidad por el evangelio;
perspectiva de Dios sobre el destino humano es clara: la muerte eterna para aquellos que rechazan a Cristo y se aferran a sus pecados, o el don de la inmortalidad cuando Jesús venga a buscar a aquellos que lo aceptó como Señor y Salvador. Porque Él es la vida eterna
7) Frente a la muerte de un ser querido.
Los miedos con los que, naturalmente, luchar cuando nos vemos en la cara de la muerte a ser especialmente doloroso cuando alguien a quien queremos muere. La soledad y el sentimiento de pérdida pueden ser dominantes. La única solución a la angustia causada por la separación de un ser querido es la comodidad que sólo Cristo puede dar. Recuerde que nuestros seres queridos están durmiendo, y nuestros seres queridos resto serán levantados por Jesús en la "resurrección a la vida" cuando venga. La muerte ha sido devorada en la victoria: I Cor. 15. "50 Pero esto digo, hermanos: que la carne y la sangre no pueden heredar el reino de Dios, ni la corrupción hereda la incorrupción. 51 He aquí, os digo un misterio: No todos dormiremos, pero todos seremos cambiado; 52 en un momento, en un abrir y cerrar de ojos, a la final trompeta; porque la trompeta sonará, y los muertos serán resucitados incorruptibles, y nosotros seremos transformados. 53 Para ello es conveniente que esto corruptible se vista de incorrupción, y esto mortal se vista de inmortalidad. 54 Y cuando esto corruptible se haya vestido de incorrupción, y esto mortal se vista de inmortalidad, entonces se cumplirá la palabra que está escrita: Sorbida es la muerte en victoria. 55 ¿Dónde está, oh muerte, tu aguijón? ¿Dónde está, oh muerte, tu victoria? 56 El aguijón de la muerte es el pecado, y el poder del pecado es la ley. 57 Pero gracias a Dios que nos da la victoria por medio de nuestro Señor Jesucristo  La Biblia nos da una advertencia muy especial acerca de los intentos de aliviar el dolor de la muerte de esta manera: "Dios" realmente utiliza el profeta Isaías para llevar a su pueblo rebelde estas palabras Vea lo que dice en "Isa. 8: 11 Porque de esta manera y me dijo Jehová con mano fuerte, y me enseñó a no andar en el camino de este pueblo, diciendo: 12 no llamar conspiración, todo lo que este pueblo llama conspiración; y no teman lo que ellos temen, ni tenga miedo. 13 El Señor de los ejércitos santifique; sea ​​él vuestro temor, y él sea vuestro miedo. 14 Entonces él será por santuario; sino que servirá como una piedra de tropiezo y roca de ofensa a las dos casas de Israel; un lazo y una trampa para los habitantes de Jerusalén. 15 Y muchos tropezarán entre ellos, y caerán, y serán quebrantados, y enlazados y presos. 16 Se conecta el testimonio, sella la ley entre mis discípulos. 17 Y voy a esperar al Señor, que esconde su rostro de la casa de Jacob, y él se verá. . 18 Aquí estoy, con los niños me dio el Señor, con señales y prodigios en Israel de parte del Señor de los ejércitos, que mora en el monte de Sión 19 Por lo tanto, cuando digo que buscar a aquellos que tienen espíritus la familia y los adivinos, que susurran hablando: ¿no consultará el pueblo a su Dios? El nombre de los vivos consultará a los muertos? 20 A la ley y al testimonio! Si no dijeren conforme a esto, es porque no hay luz en ellos. 21 Y pasarán por la tierra dura oprimidos y hambrientos; y será que, teniendo hambre, y enfureciendo, y maldecirán a su rey ya su Dios, mirando hacia arriba. 22 Y mirando a la tierra, he aquí, la oscuridad y angustia, y las sombras de ansiedad, y será conducido a la oscuridad. "En efecto, ¿por qué?
 La Biblia revela claramente que los muertos no están conscientes de nada. La verdadera solución a la angustia causada por la separación de la amada es la comodidad que sólo Cristo da. Pasar tiempo en la comunicación con Cristo es la forma más saludable para crecer en tiempos de crisis. Siempre recuerde que la próxima impresión consciente de que vendrá a aquellos que mueren en Cristo será el sonido de la segunda venida de Cristo despertar a los muertos!
8. frente a la muerte sin miedo. La muerte nos priva de casi todo. Pero una cosa que no nos puede quitar es la confianza en Cristo, y Cristo puede poner todo en su lugar. La muerte no siempre reine en este mundo. El diablo, el malvado, la muerte y la tumba perecerán en "el lago de fuego", que es "la muerte segunda" Apocalipsis 20: "11 Y vi un gran trono blanco y al que estaba sentado en él, de cuya presencia huyeron la tierra y el cielo; y ningún lugar se encontró para ellos. 12 Y vi los muertos, grandes y pequeños, de pie ante Dios, y abiertos los libros; y abrió otro libro, que es la vida. Y fueron juzgados los muertos por las cosas que estaban escritas en los libros, según sus obras. 13 Y el mar entregó los muertos que estaban en él; y la muerte y el infierno dieron los muertos que estaban en ellos; y fueron juzgados cada uno según sus obras. 14 Y la muerte y el Hades fueron lanzados al lago de fuego. Esta es la segunda muerte. 15 Y el que no se halló inscrito en el libro de la vida fue lanzado al lago de fuego.
He aquí cuatro sugerencias sencillas para enfrentarse a la muerte sin miedo:
1) vivir una vida verdaderamente confiar en la esperanza de que Cristo da, y ya está listo para morir en cualquier momento, y sabiendo que Jesucristo no murió, dormir hasta el día del juicio.
(2) A través del poder del Espíritu Santo, ser obediente a los mandamientos de Dios, y usted estará preparado para la segunda venida, a partir de la cual nunca se va a morir.
3) Piense en la muerte como un corto tiempo de sueño, que va a ser despertado por la voz de Jesús cuando Él venga por segunda vez.
4) Para disfrutar la certeza de que Jesús nos da que tenemos un hogar celestial con Él por toda la eternidad. la verdad bíblica libera a una persona del miedo a la muerte, ya que revela a Jesús, el que ni siquiera la muerte podía ganar. Cuando Jesús entra en nuestras vidas, Él hace que nuestra desbordamiento de corazones con la paz: "La paz os dejo, mi paz os doy ... No moleste a su corazón, que no tenga miedo." Juan 14:27. Vea lo que dice también estos versos en Juan. 14. "23 Respondió Jesús y le dijo: Si alguno me ama, guardará mi palabra, y mi Padre le amará, y vendremos a él, y hacer que se morada.24 Quien no me ama, no guarda mis palabras; y la palabra que habéis oído no es mía, sino del Padre que me envió. 25 Yo he hablado, estar contigo. 26 Pero el Consolador, el Espíritu Santo, que el Padre enviará en mi nombre, él os enseñará todas las cosas y os recordará todo lo que he dicho. 27 La paz os dejo, mi paz os doy; no os la doy como la da el mundo. No se angustien, no tenga miedo. 28 Oísteis que u lo dije, desaparece, y vienen a ti. Si me amaran, se alegrarían, porque he dicho que voy al Padre; porque mi Padre es mayor que yo 29 os lo he dicho antes que suceda, para que cuando suceda, creáis ".
Una de las cosas que conduzcan a demostrar la segunda muerte, que es eterno, la falta de amor al prójimo hará mucha diferencia en contra. Para muchos no practican el amor, la caridad, la bondad, la justicia, el miedo y la obediencia a Dios, ya que recibirá la recompensa de la vida eterna!
Jesús también nos ayuda a lidiar con la tragedia de perder a alguien muy querido. Jesús camino a través del "valle de sombra de muerte"; Él sabe que la oscuridad tenemos que cruzar.
"Por lo tanto, ya que los hijos participaron de carne y sangre, él también participó de manera que mediante la muerte, él podría destruir que tenía el imperio de la muerte, esto es, al diablo, y librar a los que todos la vida se esclavizado por miedo a la muerte. Hebreos 2:14, 15. vamos a completar este pasaje con algunas vers .. ver ... 7 le has hecho poco menor que los ángeles, de gloria y de honor que coronado, y lo puso sobre las obras de tus manos: 8 todas las cosas las sujetó debajo de sus pies ahora que se sometió todas las cosas a él, nada dejó que no está sujeto Pero ahora todavía no vemos que todas las cosas le sean sujetas ... 9 pero vemos coronado de gloria y honor a Jesús que fue hecho un poco menor que los ángeles por el sufrimiento de la muerte, para que por la gracia de Dios gustase la muerte por todos. 10 porque convenía a aquel por cuya causa son todas las cosas, y por quien todas las cosas, habiendo de llevar muchos hijos a la gloria, a los sufrimientos del príncipe de la salvación de ellos. 11 Porque el que santifica y los que son santificados, de uno son todos; por lo cual no se avergüenza de llamarlos hermanos ... 13 Y de nuevo, voy a poner mi confianza en él. Y de nuevo, aquí yo soy yo y los hijos que Dios me ha dado. 14 Y como los hijos participaron de carne y sangre, él también participó de lo mismo, por la muerte al que podría destruirlo tenía el imperio de la muerte, esto es, al diablo; 15 Y librar a los que por el temor de la muerte estaban durante toda la vida sujetos a servidumbre. 16 Porque, de hecho, él no tomó a los ángeles, sino que socorrió la simiente de Abraham. 17 Porque convenía que todo era semejante a sus hermanos, para ser misericordioso y fiel sumo sacerdote en lo que a Dios, para expiar los pecados del pueblo. 18 Porque en cuanto él mismo es tentado, sufrido, puede ayudar a los que son tentados ".
             El Dr. James Simpson, el gran médico que desarrolló la anestesia, experimentó una pérdida terrible cuando su hijo mayor murió. Sufrió profundamente como cualquier padre sufriría. Entonces descubrió un camino de esperanza. En la tumba de su amado hijo, erigió una lápida y escribió unas palabras que mostraron su esperanza y la fe en las promesas de Jesús: "Después de todo, él vive." Eso lo dice todo. A veces una tragedia personal puede aparecer de repente desde el cielo; sin embargo, Jesús vive! Nuestros corazones pueden ser lesionados; Después de todo, Jesús vive! En Cristo tenemos la esperanza de vida después de la muerte. Él es "la resurrección y la vida" (Juan 11:25) obs. . Cap, 11 habla de la muerte y la resurrección de Lázaro; fue aquí que "Jesús" te lo dije: su hermano no está muerto, sólo se duerme. Pero Lázaro estaba muerto y enterrado durante días cuando Jesús vino a él. {...} 11 Así habló; y luego les dijo a Lázaro, nuestro amigo duerme, pero voy a despertarlo de su sueño. 12 Por eso dijeron sus discípulos: Señor, si duerme, salvo guardado. 13 Pero Jesús decía esto de la muerte; pero pensaron que había hablado del reposar del sueño. 14 Entonces Jesús les dijo claramente: Lázaro ha muerto; 15 y me alegro por vosotros de no haber estado allí, para que creáis; Pero vayamos a él. Al llegar ... 17 Entonces Jesús, halló que había ya cuatro días que estuvo en la tumba .... 20 Ahora, cuando Marta que Jesús venía, salió a su encuentro; Mientras María permanecía todavía en la casa. 21 Y Marta dijo a Jesús: Señor, si hubieras estado aquí, mi hermano no habría muerto. 22 Pero ahora sé que todo lo que pidas a Dios, Dios te lo dará. 23 Jesús le dijo: Tu hermano resucitará. 24 Marta le dijo: Yo sé que resucitará en la resurrección en el último día. 25 Jesús le dijo: Yo soy la resurrección y la vida; el que cree en mí, aunque esté muerto, vivirá; 26 Y todo aquel que vive y cree en mí, no morirá. ¿Crees esto? 27 Ella le dijo: Sí, Señor; yo he creído que tú eres el Cristo, el Hijo de Dios, que has venido al mundo.
El promete, "Porque yo vivo, vosotros también viviréis" (Juan 14:19). "19 Todavía un poco, y el mundo no me verá más; pero vosotros me veréis; porque yo vivo, sabes vivereis.20 En aquel tiempo, que yo estoy en mi Padre, y vosotros en mí, y yo en vosotros. "
Cristo es la única esperanza para la vida futura. Y cuando Cristo regrese, Él nos dará la inmortalidad. Nunca más vivir bajo la sombra de la muerte, tendremos vida eterna.
             ¿Ha descubierto en su vida la realidad de esta gran esperanza que puede ayudarnos a afrontar los momentos más difíciles? Si usted nunca ha aceptado a Jesús como su Señor y Salvador, ¿por qué no lo hace ahora? Fuente: www.jesusvoltara.com.br
Pasos para superar el miedo. Si ya ha resuelto sus conflictos personales y espirituales a través de la sumisión a Dios y resistir al diablo, ya está listo para analizar sus miedos y resolver un curso de acción responsable. Análisis de su miedo bajo la autoridad y dirección de Dios. Comience por hacer la siguiente oración en voz alta:
 Amado Padre Celestial, vengo a ti, al igual que su hijo. Me someto bajo su protección y el cuidado y reconocer que eres el único objetivo legítimo de miedo en mi vida. Confieso que he andado por el miedo y la ansiedad debido a mi falta de confianza y credulidad. No siempre he sido por la fe en ti, y muchas veces me he basado en mi propia fuerza y ​​los recursos. Gracias porque soy perdonado en Cristo. Yo prefiero creer la verdad que me has dado un espíritu de temor, sino de poder, amor y una mente estable (2 Timoteo 1.7). Por lo tanto, se resisten a cualquier espíritu de temor. Te pido que revelar a mi mente todos los miedos que me han controlado. Muéstrame las formas en las que me ha puesto miedo y las mentiras que han creído. Deseo vivir una vida responsable en el poder de Su Espíritu Santo. Muéstrame cómo estos temores han impedido llevar una vida. Lo pregunto para que lo confiese, renunciar y superar todo temor por la fe en ti. En el nombre de Jesús. Amén.
Ver lo que dice en II Tim. 1 7 Porque no nos ha dado Dios espíritu de cobardía, sino de poder, de amor y de dominio propio. 8 Por lo tanto, no te avergüences del testimonio de nuestro Señor, ni de mí, que soy su prisionero; antes parte de las aflicciones por el evangelio según el poder de Dios, 9 Que nos ha salvado y nos ha llamado con un llamamiento santo; no conforme a nuestras obras, sino según el propósito suyo y la gracia que nos fue dada en Cristo Jesús antes de la fundación del mundo " La siguiente lista puede ayudarle a reconocer algunos de los temores que han impedido su camino de fe. En una hoja aparte, escribe las que se aplican a usted y las otras personas que no están en la lista que el Espíritu de Dios lo quiera revelar. Mientras que el recuerdo en la oración su pasado, escribir una breve descripción de lo que ocurrió, y cuándo, para causar miedo.
lectores nobles (como) hace unos años publiqué este tema en mi blog, ya se pasaron un buen momento, me decidieron revisar, y vieron que tenía que hacer algunas confirmaciones bíblicos que alguna información que figura en él, no coincida con el tema. De esta manera, considero que sea fácil para que todos tengan un mejor conocimiento y el aprendizaje bíblico. Este tema ha sido investigado y revisado por José Carlos Ribeiro, miembro del PIB del Campo Grande MS. Me gradué en el Hospital de Capellanía en 2012 y 2014 por la Iglesia Bautista y la UFMS, cuyo curso fue aplicada por el maestro, pastor y capellán Reis, que es también un cuerpo de bomberos oficial de la EM, y que es también profesor de bioética para los estudiantes de medicina .
Campo Grande MS Día de la revisión 28 de diciembre de 2014 y 03/2016 otubro jcr0856@hotmail.com


Comentários

Postagens mais visitadas deste blog

Bíblia Sagrada comentada por livros por José Carlos Ribeiro Comentário nos livros de Joel, Amós, Obadias, Jonas & Miquéias: livros 29, 30,31,32,33 e 34

 Bíblia Sagrada comentada por livros por José Carlos Ribeiro    Comentário nos livros de Joel, Amós, Obadias, Jonas & Miquéias: livros 29, 30,31,32,33 e 34           O nome Joel significa, literalmente, “ Jeová é Deus”. Este é um nome muito comum em Israel, e Joel, o profeta, é especificado como o filho de Petuel. Nada é conhecido a respeito dele ou da circunstância de sua vida. Provavelmente que ele tenha vivido em Judá e profetizado em Jerusalém. Não há como datar o livro com absoluta certeza, e os estudiosos variam em suas opiniões. Há referências tanto em Amós como em Isaías, que também estão em Joel (comparar Amós 1.2 com Joel. 3.16 e Isa. 13.6 com Jl 1.15) É opinião de muitos conservadores que Amós e Isaias tenham tomado emprestado de Joel, fazendo-o um dos mais antigos dos profetas menores. Além do mais, a adoração a Deus, a qual o sumo sacerdote Joiada restaurou durante o reinado de Joás (2.Rs 11; 2Crôn....

Discernimento, entendimento e Sabedoria: O que é discernimento segundo a Bíblia. Parte I Também em Inglês Grego e Alemão

Discernimento, entendimento e Sabedoria: O que é discernimento segundo a Bíblia. Parte I                   Conhecendo  melhor a Bíblia, e a palavra de Deus.            Nobres leitores irei mostrar a todos vocês um pouco mais sobre o que é discernimento segundo a palavra de Deus.  O discernimento é essencial no processo de tomar decisões sábias.   A Bíblia diz em Tiago 1: “ 5  E, se algum de vós tem falta de sabedoria, peça-a a Deus, que a todos dá liberalmente, e o não lança em rosto, e ser-lhe-á dada. 6  Peça-a, porém, com fé, em nada duvidando; porque o que duvida é semelhante à onda do mar, que é levada pelo vento, e lançada de uma para outra parte. 7  Não pense tal homem que receberá do Senhor alguma coisa. 8  O homem de coração dobre é inconstante em todos os seus caminhos. 9  Mas glorie-se o irmão abatido na sua exaltação, 10  ...
                              A Bíblia Sagrada:     (Comentada por livros, no Antigo Testamento) Cap. 01: Comentário inicial nos livros de Gênesis:      Nobre leitor (a) vamos conhecer um pouco mais sobre este livro Sagrado chamado Bíblia. No princípio, Deus criou todas as coisas: Deus criou os céus, a terra, as águas, rios, mares e oceanos.  Mas Deus viu que a terra era sem forma e vazia; era um abismo escuro, vazio, sem vida:            Deus, disse assim. Haja luz, houve luz : Deus viu que era boa a luz, e decidiu fazer a separação entre luz e trevas. Criou assim o dia. A luz passou a ser chamada de dia, as trevas, noite: assim também foram criados os rios e mares. Deus pensou também nisto, e fez a separação e a expansão das águas, colocando junto à porção seca, chamada terra. Deus viu que tudo que havia criado,...